Kysymys teille, jotka eivät kuulu mihinkään uskontokuntaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ateisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maalla asuvana on kyllä pakko kysyä, että missä aloittaja asuu??? Ja koostuuko sun ystäväpiiri 70+ ikäisistä seurakunnan aktivisteistä?? :laugh:

Mun ystäväpiirissä sekä uskovia, että ateistejä eikä kyllä koskaan olla tinkutettu mistään Jumalasta eikä kukaan ole vetänyt raamattukortteja esiin. :D

Mä en kuulu mihinkään uskontokuntaan, mutta en ole ateistikaan. Tuollaiset uskonasiat tai uskomattomuus on mulle täysin yhdentekeviä, joten en tunne tarvetta kuulua mihinkään ryhmään tämän asian tiimoilta

just näin. yleensä ollaan lyömässä ateistin leimaa jos ei usko.

• Tykkää
Reactions: LIEN
En oo vapaa-ajattelijoissa, enkä tunne siihen tarvetta. Mutta mä asun pk-seudulla... Kovinkaan moni tuttavistani ei ole alkanut puhumaan raamatusta. Ja jos on, niin yleensä kriittiseen sävyyn. Joten jos joku siitä uskovaishenkisesti alkaisi puhumaan, kuuntelisin varmaan silmät pyöreinä suurella mielenkiinnolla. ;)

Uskonnoilla on kollektiivinen alkuperä ja yksilöllinen uskonnollisuus on nykyajan ilmiö. Uskonto on yhteisö nykyäänkin, kun kyseessä on järjestäytynyt uskonnollinen toiminta.

Nykyajan järjestöt sun muut postmodernin seurallisuuden ilmentymät ovat vaan korvikkeita sille yhteisöllisyydelle, jota ennen kutsuttiin uskonnoksi.

Muuta pk-seudulle. En ole koskaan käynyt livenä keskustelua, jossa raamattua vedettäisiin mukaan ellei lasketa jehovia/mormoneja.

Mikähän siinä on, että minä kyllä olen onnistunut keräämään lähipiiriini varmaan enemmän helluntailaisia ja baptisteja kuin "ei uskovia" täältä pk-seudulta :D ja heidän kanssa on kyllä joskus uskontoasioista keskusteltu, mutta harvoin. Eikä meillä nyt niin eri arvot ole vaikka en uskovainen olekaan.

Yhteistyössä