Kysymys synnyttäneille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdfgh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asdfgh

Vieras
Eli kysyisin että miten nopeesti teille on synnytyksen jälkeen tulleet säännölliset kuukautiset? Olen synnyttänyt 3kk sitten ja minulla tullut kerran kk ja nyt 28kierron mukaan ois myöhässä viikon ja tässä pähkäilen että onko ne vielä epäsäännölliset vai olenko uudelleen raskaana, tein kyllä testin joka oli nega?!? Kiitos asiallisista viesteistä!!

Mulla on molemmista tullu vasta imetyksen lopettamisen jälkeen, eli 8kk:n ja 12kk:n kohdalla. Oli muistaakseni aluksi tosi epäsäännölliset, vähitellen rytmi tasaantui.

Minä olin ihan varma pari kuukautta synnytyksen jälkeen, että minulla olisi ollut kuukautiset mutta ihan varma en ollut (sektio tehtiin ja jälkivuotoa oli tosi kauan ja epämääräisesti). Kerran epäilin olevani raskaana, tein testin mutta oli negatiivinen. Oman muistini mukaan kuukautiset olisi ollut epäsäännölliset useampiakin kiertoja kun ne vihdoin alkoivat. Minulla tosin oli ennen raskauttakin epäsäännölliset kuukautiset. Luulisi, että testi olisi näyttänyt plussaa jos olisit raskaana, jos kuukautiset olisi viikon myöhässä. Tee uusi testi muutaman päivän jälkeen.

Niin pitäisi tehdä, imetin itse 1kk. Mulla on välillä ollu joistakin ruuista närästystä mitä mulla ei ole koskaan muuten ollut paitsi edellisessä raskauden loppuvaiheessa. No pitää ootella!

Meikäläinen on vissiin jokin hedelmällisyyden supernainen.... :D Kuukautiset on alkanut molemmilla kerroilla aika tarkalleen noin kuukausi synnytyksestä, kierto 27-29 päivää. Kakkosen jälkeen mulla oli yhdet kuukautiset, ja kun toisia ei alkanut kuulua, tein testin 28.kiertopäivänä ja kuinka ollakaan se oli plussa ;)

Mulla molempien synnytysten jälkeen 6. viikon kuluttua oli jo kuukautiset ja siitä sitten vaan runsastuivat. Lisäksi olivat kivuliaat. Nyt taas raskaana ja suunnitelmissa aloittaa melkein heti minipillerit ja sitten kun alapää kestää niin papa-koe ja sen perään kierukka, sillä en kestä niitä vuotoja ja kun aina on sitten anemiakin.

Säännölliset kuukautiset alkoivat, kun esikoinen oli 3,5kk ja täysimetyksellä. Loppuivat taas vauvan ollessa 8,5kk, kun toinen raskaus alkoi. Kuopuksen synnytyksen jälkeen eivät ehtineet alkaa ennen kuin hankin Mirenan pojun ollessa tuon samaisen 3,5kk.

Yhteistyössä