kysymys sokerirasituskokeesta

Neuvolasta suositeltiin käymään sokerirastuksessa (kuulemma lähes kaikki yli 25v varmuuden vuoksi...) kuitenkin alkoi mietityttää tuo "sokerijuoma", olen nimittäin saanut hiivaongelman kuriin vähentämällä sokereita ruokavaliosta (ei mitään makeaa, mukaan lukien osa hedelmistä jne.) Rasituskoe olisi maanantaina, en siis ehdi enää kysyä neuvolasta voiko tuo testi (siis juoma) "laukaista" hiivaongelman? Näin ainakin uskoisin käyvän jos söisin suklaata ym. sokeripitoista vähänkin...eikös tuo testijuoma ole jotain sokeripitoista...kokemuksia kaipaisin :)
Ehkäpä huolenaiheeni on turha, kaikkea vain miettii...ruokavalion pitäminen on nimittäin ollut aika haasteellista ja olen nähnyt paljon vaivaa sen eteen!
 
En usko, et se juoma laukaisee hiivaa... Se on sellaista kirkasta, paksua, ällöimelää nestettä, lähinnä niinkuin olisi liuotettu sokeria nesteeseen. Mulla ainakin ennemmin vaaleat hiivapitoiset leivät ym. laukaisee helpommin hiivan mitä puhdas sokeri. Ihme kyllä olen raskauden ajan säästynyt hiivatulehduksilta täysin, vaikka yleensä aika herkästi siitä kärsin... Eikä se määrä ole kuin muutama dl, mitä tarvii juoda.
 
Mulla on vhh-ruokavalio, ja ainoaksi "ongelmaksi" rasituskokeessa osottautui se väsymys joka iski. Mulla on kans aika herkkä sokerille yleisestikin virtsarakko (esim, pissatulehdus iskee helpommin jos juo makeita mehuja yms) mutta ei kyl sokerirasituksen jälkeen mitään sellasia ongelmia ollut
 

Yhteistyössä