Kysymys sappirakon poistoleikkauksessa olleille? Pitäisikö tässä harkita lääkärille menoa?

  • Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti
xxx
Sappirakkoni poistettiin tähystämällä 2 viikkoa sitten. Periaatteessa olen toipunut hyvin.

Mutta....

Edelleen sinne alueelle missä sappirakko oli alkaa häiritsevästi jomottaa jos yhtään rasittaa itseään. Siis jo imurointi tai vauvan sylissä kantaminen saa sen aikaiseksi.

Ja se jomotus on tuolla sisällä, selän puolella.

Mietiskelen tässä että onkohan tämä ihan normaalia vai pitäisikö asiasta käydä tohtorilla varmuuden vuoksi.

Juu, eihän sitä täällä palstalla voida tietää. Mutta niille keltä se on leikattu niin oliko teillä mitään samanlaista?
 
yks vaan
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Sappirakkoni poistettiin tähystämällä 2 viikkoa sitten. Periaatteessa olen toipunut hyvin.

Mutta....

Edelleen sinne alueelle missä sappirakko oli alkaa häiritsevästi jomottaa jos yhtään rasittaa itseään. Siis jo imurointi tai vauvan sylissä kantaminen saa sen aikaiseksi.

Ja se jomotus on tuolla sisällä, selän puolella.

Mietiskelen tässä että onkohan tämä ihan normaalia vai pitäisikö asiasta käydä tohtorilla varmuuden vuoksi.

Juu, eihän sitä täällä palstalla voida tietää. Mutta niille keltä se on leikattu niin oliko teillä mitään samanlaista?
mulla leikattiin ns perinteisellä tavalla sappirakko jo 20 vee sitten ja vieläkin saattaa ärtyillä, siellä on kumminkin jäljellä sappitiehyet ja jopa niihin voi muodostua kiviä
 
vieraus
Olihan ne sisuskalut pitkään kipeät. Saikulla olin viisi viikkoa. Ota rauhallisesti, laita mies siivoilemaan ja vähennä vauvan kantelua. Ainahan leikkauksen jälkeen on kipeä.
 
hmmm
minulta on poistettu jo monta vuotta sitten.. mutta satunnaisesti tuohon kohtaan sattuu, monesti makuullaan ollessa. En kyllä yhtään tiedä mistä tuo johtuu, mutta juuri sellaista jomotusta se on. Jos selvität asiaa, niin tule kertomaan mistä johtuu :D Minulla liikunnasta tai muusta rasituksesta ei tule mitään kipuja.
 
miimu
Oletko syönyt niitä "kiellettyjä" ruokia , jotka aiheutti kipuja? Ne voi vielä vuoden leikkauksen jälkeen ärsyttää jotenkin ja jotkut joutuneet poiston jälkeenkin jättämään ne häiritsevät ruoat pois.

Ja 2 viikkoa on vielä lyhyt aika toipumista. Paranemisia!
 
ap
Eivät nämä siis todellakan ole mitenkään verrattavissa niihin sappikipuihin mitä oli. Ovat selkeesti erityyppisiä.

Vähän hankala selittää. Mutta kiitos, ehkäpä mä sitten vielä katselen että helpottaisko nuo.
 
--
Multa poistettiin kanssa sappirakko tähystämällä vuosi sitten ja oli silloin alle vuoden ikäinen vauva.Sairaslomaa sain viikon eikä kyllä sen leikkauspäivän jälkeen tuntunut missään koko operaatio - leikattiin ma, ti pääsin kotiin ja aloitin ihan normaalin arjen.Sairaslasta kyllä sanottiin että kannatta varovasti ottaa vauvan kanniskelussa.
Että olisiko sullakin sisuskalut vähän ärtyneet/sappitiehyissä vielä jotain kivien muruja tms. ?
 
Äidiltäni leikattiin sappi tähystämällä jokunen vuosi sitten ja hän sai kuukauden ehdottoman kiellon tehdä mitään raskaampaa, kuten esim. imurointi ja yli kilon painoisten tavaroiden kantelu... Samoin anoppi n. vuosi sitten.
 

Yhteistyössä