Kysymys sähköisestä työhakemuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hakemus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulla on siis kädessä paperiversio leimoineen ja allekirjoituksineen? Skannaa se ja lähetä kuva liitetiedostona. Jos pääset haastatteluun niin ota orggis mukaan niin voivat halutessaan tarkistaa.

Onko se käännetty jostakin kielestä toiselle kielelle ja todistettu sitten oikeaksi? Vai miksi muuten niitä todistetaan oikeaksi?

Mutta skannaus on oikeastaan ainoa ja paras vaihtoehto.

Siis skannattu kopio on yhtä kuin aito? Hassua. Ei mulla mitään leimattua ja allekirjoitettua cv:tä ole. Se päivittyy kaiken aikaa. Kahden todistajan allekirjoituksella olen laittanut silloin, kun cv on erikseen pyydetty oikeaksi todistettuna. Mut sähköpostilla olen tähänkin asti hakenut ja "todistamattomat" on kelvanneet. Haastattelussa sitten aidot paparit mukana tietysti.

[QUOTE="vieras";22077757]Siis skannattu kopio on yhtä kuin aito? Hassua. Ei mulla mitään leimattua ja allekirjoitettua cv:tä ole. Se päivittyy kaiken aikaa. Kahden todistajan allekirjoituksella olen laittanut silloin, kun cv on erikseen pyydetty oikeaksi todistettuna. Mut sähköpostilla olen tähänkin asti hakenut ja "todistamattomat" on kelvanneet. Haastattelussa sitten aidot paparit mukana tietysti.[/QUOTE]

No jos on kyse leimatusta asiakirjasta, joka pitää kuitenkin lähettää sähköpostitse, skannatun on vähän pakko kelvata ja siinä mielessä vastata aitoa.

En itsekään ole koskaan edes mitään todistajia tarvinnut, aina olen lähettänyt sitä alati päivittyvää ansioluetteloa.

[QUOTE="vieras";22077776]No jos on kyse leimatusta asiakirjasta, joka pitää kuitenkin lähettää sähköpostitse, skannatun on vähän pakko kelvata ja siinä mielessä vastata aitoa.

En itsekään ole koskaan edes mitään todistajia tarvinnut, aina olen lähettänyt sitä alati päivittyvää ansioluetteloa.[/QUOTE]

Eli et ole lähettänyt oikeaksi todistettuna? Olen tosiaan monesti lähettänyt sähköisen hakemuksen, sähköpostilla tai täyttänyt valmiin kaavakkeen. Koskaan ennen en ole tällaiseen törmännyt.

Mistä nykyisin edes saa oikeaksi todistettuja ansioluetteloita? Joskus vuonna kuokka ja kirves oli jokin paikka, mihin vietiin kaikki alkuperäiset koulu- ja työtodistukset ja sieltä sai sitten leimalla varustetun ansioluettelon. Mutta onko tuollaista paikkaa enää nykyisin? Ja pätkätöiden aikakaudella sitähän saisi parin kuukauden välein ravata hakemassa uuden :/

Mä olen todistanut mieheni kanssa monta kertaa kaverin ansioluettelon oikeaksi. Riittää että vakuutat että ansioluettelo on sinulle esitettyjen asiakirjojen (= todistusten) mukainen.

Opetuspuolella ainakin edelleen käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22077891:
Mistä nykyisin edes saa oikeaksi todistettuja ansioluetteloita? Joskus vuonna kuokka ja kirves oli jokin paikka, mihin vietiin kaikki alkuperäiset koulu- ja työtodistukset ja sieltä sai sitten leimalla varustetun ansioluettelon. Mutta onko tuollaista paikkaa enää nykyisin? Ja pätkätöiden aikakaudella sitähän saisi parin kuukauden välein ravata hakemassa uuden :/

Valtiolla ja kunnilla työssäolevat saa nimikirjanotteen.

Mutta jos itse laatii oman ansioluettelonsa, niin se on ihan yksi ja lysti vaikka pyytäisi siihen viisi todistajaa allekirjoituksineen, ei se merkkaa yhtään mitään kun ei todistajat voi todistaa sun olleen niissä paikoissa joita oot kirjottanu. Jos pyydetään oikeaksi todistettuja kopioita, se tarkottaa työ- ja koulutodistuksien oikeaksi todistettuja kopioita. Ei ansioluetteloa todisteta oikeaksi, koska se on vaan sun ite laatima luettelo ansioista, ei mikään todistus. Ei se todista mitään. Ihan sama jos hakisit työhakemukselles todistajia.

No ihmettelen periaatteessa samaa kuin "juu". Mutta tässä nimenomaan pyydetään "oikeaksi todistettu ansioluettelo" . Työtodistukset on asia erikseen.

Nimikirjanote olisi vaihtoehto, mutta selllaista minulla ei ole. Viimeksi pyysin niin sanottiin, että voin saada sellaisen, jossa näkyy kyseinen työ, muiden kuntien työpaikkoja eivät kuulema siihen saa. Että MISTÄ sen nimikirjanotteenkin sitten saa?

[QUOTE="Juu";22077942]Valtiolla ja kunnilla työssäolevat saa nimikirjanotteen.

Mutta jos itse laatii oman ansioluettelonsa, niin se on ihan yksi ja lysti vaikka pyytäisi siihen viisi todistajaa allekirjoituksineen, ei se merkkaa yhtään mitään kun ei todistajat voi todistaa sun olleen niissä paikoissa joita oot kirjottanu. Jos pyydetään oikeaksi todistettuja kopioita, se tarkottaa työ- ja koulutodistuksien oikeaksi todistettuja kopioita. Ei ansioluetteloa todisteta oikeaksi, koska se on vaan sun ite laatima luettelo ansioista, ei mikään todistus. Ei se todista mitään. Ihan sama jos hakisit työhakemukselles todistajia.[/QUOTE]

Just tuota samaa mietin, että itsehän sitä ansioluetteloaan nykyisin päivitetään.

Yhteistyössä