Kysymys ruuasta??

Eli, oletteko antaneet n. vuoden ikäiselle Blå Bandin valmis italianpata sekoitusta siis sellaista, johon lisätään vain jauhelihaa??
Sellaista olisi tänään ruokana ja mietin vaan uskallanko antaa sitä myös pojalle???
Kiitos vastanneille!

*Tässä äiti opettelee purkkiruuasta siirtymistä, tavalliseen ruokaan.* :p

Olen antanut ja hyvin maistuu. Jauhelihaan en enää lisännyt ruskistusvaiheessa suolaa vaan muita suolattomia mausteita. Ja padat on minun mielestä hyviä kotiruokia pienelle, kun niistä saa nesteen avulla löysempää eikä ruoka ole näin ollen lapselle liian kuivaa.

Meillä 1v7kk tyttö rakastaa italianpataa! Minä laitan tosin hänen annokseensa sekaan ½ purkillista vauvojen kasvis- tai vihannessosetta, ettei ole niin suolaista/mausteista. Varmaan maistuisi paljaaltaankin.

Pyrin välttämään arominvahvennetta (natriumglutamaatti E 621) taaperon ruuissa. Sitä on just tommosissa valmissekotuksissa ja myös esim. liemikuutioissa.

Itse saan runsaasta natriumg:stä migreenin, lapsilla se aiheuttaa mm. ylivilkkautta.

Toki käytetään tavallisissa ruuissa, kuten keitoissa, liemikuutioita, mutta yritän olla laittamatta edes kokonaista. Lisää makua sitten yrteillä ja yrttisuolalla.

Yhteistyössä