Kysymys raskausaikana tupakoineille

  • Viestiketjun aloittaja terkka
  • Ensimmäinen viesti
nyt vieras
Itsellä 2 lasta esikoinen syntyi viikoilla 37+2 ja painoi 2770g ja kuopus 3360g ja syntyi viikolla 40+2. Olen itse pieni kokoinen 159cm. Ihmettelivät että esikoinen oli noinkin iso mun kokooni nähden vaikka syntyi ajoissa.

Tohon äitylin vastaukseen! Ei kukaan voi sanoa että ois tohon tupakan polton vuoksi kuollut! Mieti vähän!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertokaapa POLTTAVAT ODOTTAJAT TAI KAIKKI JOTKA OLETTE POLTTANEET ODOTUSAIKANA!! MIKSI ETTE LOPETTANEET POLTTAMISTA? Miten olitte niin itsekäs?
Jos olet polttanut noin 20 vuotta ennen raskautta, niin eipä se lopettaminen käy tuosta vaan vaikka kuinka yrittäisi.

Tupakkahan on pahempi huume kuin esim. heroiini riippuvuuden aiheuttajana.
 
nyt vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja nyt vieras:
Itsellä 2 lasta esikoinen syntyi viikoilla 37+2 ja painoi 2770g ja kuopus 3360g ja syntyi viikolla 40+2. Olen itse pieni kokoinen 159cm. Ihmettelivät että esikoinen oli noinkin iso mun kokooni nähden vaikka syntyi ajoissa.

Tohon äitylin vastaukseen! Ei kukaan voi sanoa että ois tohon tupakan polton vuoksi kuollut! Mieti vähän!
Jatkan vielä että ei kumpikaan oo itkeskelly turhia eikä oo ollu ees koliikkii. Tissiä on saanu aina kun halus tai sit tuttipullosta en oo kellosta kattonu aikaa koska voi ruokaa antaa. Se on mun mielestä naurettavaa et tarvii kattoo et onko kulunu 3-4 tuntia edellisestä syönnistä että voi lasta syöttää! Meni jo ohi aiheen mut toi itkusuuskin voi tostakin johtua että on nälkä vaikka kello väittää muuta?!
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertokaapa POLTTAVAT ODOTTAJAT TAI KAIKKI JOTKA OLETTE POLTTANEET ODOTUSAIKANA!! MIKSI ETTE LOPETTANEET POLTTAMISTA? Miten olitte niin itsekäs?
Jos olet polttanut noin 20 vuotta ennen raskautta, niin eipä se lopettaminen käy tuosta vaan vaikka kuinka yrittäisi.

Tupakkahan on pahempi huume kuin esim. heroiini riippuvuuden aiheuttajana.
joo, mutta kyllä itsekin esim join useasti(v-loppuisin lähinnä) 3-4v mutta kun esikoista aloin odottaan, jäi juomiset täysin. Kaverit jatkoi menemisiä ja tekihän sitä itelki mieli mutta pitää olla sen verran epäitsekäs että jättää tuollaset jos raskaaksi tulee. siin toisen ihmisen elämästä ja terveydestä kyse.
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja nyt vieras:
Itsellä 2 lasta esikoinen syntyi viikoilla 37+2 ja painoi 2770g ja kuopus 3360g ja syntyi viikolla 40+2. Olen itse pieni kokoinen 159cm. Ihmettelivät että esikoinen oli noinkin iso mun kokooni nähden vaikka syntyi ajoissa.

Tohon äitylin vastaukseen! Ei kukaan voi sanoa että ois tohon tupakan polton vuoksi kuollut! Mieti vähän!
kuuöe, istukka oli niin kalkkeutunut polttamisen vuoksi että niin nimenomaan sanottiin. istukka tutkittiin ja syy oli kalkkeutunut=tupakkaa polttaessa odotusaikana istukka alkaa kalkkeutumaan ja toimimaan huonommin.
 
1.2
Alkuperäinen kirjoittaja vierestä seurannut:
Minä vastaan sivusta seuranneena kun ei tähän huonoja kokemuksia itse äidit kirjoita. Raskausaikana tupakoinut kaverini vauvan, joka oli heti syntymästään asti kovin itkuinen. Ei ollut koliikkia, mutta todella itkuherkkä vauva. Heillä suvussa on ollut "ihan tapana" että raskausaikana tupakoidaan eikä ole heillä mitenkään epänormaalia. Kummasti on tuota astmaa sitten suvussa.. :/
miksi pitäisi jos sellaisia ei ole? meillä poju alkoi nukkumaan 3kk ikäisenä täysiä öitäkin, eli ei mikään koliikki lapsi mun tupakoinnin vuoksi ole.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertokaapa POLTTAVAT ODOTTAJAT TAI KAIKKI JOTKA OLETTE POLTTANEET ODOTUSAIKANA!! MIKSI ETTE LOPETTANEET POLTTAMISTA? Miten olitte niin itsekäs?
Jos olet polttanut noin 20 vuotta ennen raskautta, niin eipä se lopettaminen käy tuosta vaan vaikka kuinka yrittäisi.

Tupakkahan on pahempi huume kuin esim. heroiini riippuvuuden aiheuttajana.
joo, mutta kyllä itsekin esim join useasti(v-loppuisin lähinnä) 3-4v mutta kun esikoista aloin odottaan, jäi juomiset täysin. Kaverit jatkoi menemisiä ja tekihän sitä itelki mieli mutta pitää olla sen verran epäitsekäs että jättää tuollaset jos raskaaksi tulee. siin toisen ihmisen elämästä ja terveydestä kyse.
Jäi mullakin alkoholi pois elämästä heti +-testin tehtyäni mut tupakasta en eroon päässyt vaikka yritin kaikki mahdolliset nikotiinilaastarit, -purkat, -inhalaattorit ym.

Tunnen kyllä huonoa omaatuntoa heikkoudestani aina joskus, jos se yhtään ketään lohduttaa. Huono äiti...
 
nyt vieraana
voi toki siitäkin johtua mutta oletko itse ton kokenut kun noin tarkasti muka tiedät? Tuskin tämä äiti on sulle tommoisia kertonut? Vai oletko töissä tuolla et repostelet jotain mitä työssäs oot nähnyt?
 
mutantti
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta seurannut:
Pitää kuitenkin ymmärtää myös se, että vaikka se ei olekaan niin yksiselitteistä että kun tupakoi niin aiheutuu sitä, tätä ja tuota niin - kuitenkin tupakka aiheuttaa lapselle jos ei muuta niin altistusta niille tupakan myrkyille. Pääosassa nikotiini, joka altistaa jo valmiiksi lapsen nikotiiniriippuvaiseksi ja siinä on taas yksi varma tupakoitsija lisää kun isoksi kasvaa.
:D :D olipa hauska, ihan professoriko olet? :D :D
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja nyt vieraana:
voi toki siitäkin johtua mutta oletko itse ton kokenut kun noin tarkasti muka tiedät? Tuskin tämä äiti on sulle tommoisia kertonut? Vai oletko töissä tuolla et repostelet jotain mitä työssäs oot nähnyt?
Hyvän ystävän paras kaveri, joten tosi yksityiskohtaisesti tiedän kun hyvä ystävä oli tukena hällä kun lapsen oli menettänyt.
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertokaapa POLTTAVAT ODOTTAJAT TAI KAIKKI JOTKA OLETTE POLTTANEET ODOTUSAIKANA!! MIKSI ETTE LOPETTANEET POLTTAMISTA? Miten olitte niin itsekäs?
Jos olet polttanut noin 20 vuotta ennen raskautta, niin eipä se lopettaminen käy tuosta vaan vaikka kuinka yrittäisi.

Tupakkahan on pahempi huume kuin esim. heroiini riippuvuuden aiheuttajana.
joo, mutta kyllä itsekin esim join useasti(v-loppuisin lähinnä) 3-4v mutta kun esikoista aloin odottaan, jäi juomiset täysin. Kaverit jatkoi menemisiä ja tekihän sitä itelki mieli mutta pitää olla sen verran epäitsekäs että jättää tuollaset jos raskaaksi tulee. siin toisen ihmisen elämästä ja terveydestä kyse.
Jäi mullakin alkoholi pois elämästä heti +-testin tehtyäni mut tupakasta en eroon päässyt vaikka yritin kaikki mahdolliset nikotiinilaastarit, -purkat, -inhalaattorit ym.

Tunnen kyllä huonoa omaatuntoa heikkoudestani aina joskus, jos se yhtään ketään lohduttaa. Huono äiti...
laastarithan on vallan kielletty raskausaikana?????????
 
Vedin jonkin verran röökiä, viimeisen toki sairaalan pihalle. Poika painoi 3400g ja 49,5cm ja ei ole ikinä ollut yhtäkään korvatulehdusta. Itseasiassa hällä ei ole mitään muuta sairautta juur ollut kuin oksennustauti ja migreeni.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertokaapa POLTTAVAT ODOTTAJAT TAI KAIKKI JOTKA OLETTE POLTTANEET ODOTUSAIKANA!! MIKSI ETTE LOPETTANEET POLTTAMISTA? Miten olitte niin itsekäs?
Jos olet polttanut noin 20 vuotta ennen raskautta, niin eipä se lopettaminen käy tuosta vaan vaikka kuinka yrittäisi.

Tupakkahan on pahempi huume kuin esim. heroiini riippuvuuden aiheuttajana.
joo, mutta kyllä itsekin esim join useasti(v-loppuisin lähinnä) 3-4v mutta kun esikoista aloin odottaan, jäi juomiset täysin. Kaverit jatkoi menemisiä ja tekihän sitä itelki mieli mutta pitää olla sen verran epäitsekäs että jättää tuollaset jos raskaaksi tulee. siin toisen ihmisen elämästä ja terveydestä kyse.
Jäi mullakin alkoholi pois elämästä heti +-testin tehtyäni mut tupakasta en eroon päässyt vaikka yritin kaikki mahdolliset nikotiinilaastarit, -purkat, -inhalaattorit ym.

Tunnen kyllä huonoa omaatuntoa heikkoudestani aina joskus, jos se yhtään ketään lohduttaa. Huono äiti...
laastarithan on vallan kielletty raskausaikana?????????
Kyllähän sitä kaikkensa yritti et tupakasta olis eroon päässyt. Sanoipa sitten neuvolan täti että polta mieluummin se 1-2 kun et stressaat liikaa lopettamisen kanssa. Stressikään ei ole hyväks sikiölle.

Ei varmaan neuvolassa kuuluis tuollaista mainita mut ehkä oli mun tapauksessa sit parempi niin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Alkuperäinen kirjoittaja nyt vieras:
Itsellä 2 lasta esikoinen syntyi viikoilla 37+2 ja painoi 2770g ja kuopus 3360g ja syntyi viikolla 40+2. Olen itse pieni kokoinen 159cm. Ihmettelivät että esikoinen oli noinkin iso mun kokooni nähden vaikka syntyi ajoissa.

Tohon äitylin vastaukseen! Ei kukaan voi sanoa että ois tohon tupakan polton vuoksi kuollut! Mieti vähän!
kuuöe, istukka oli niin kalkkeutunut polttamisen vuoksi että niin nimenomaan sanottiin. istukka tutkittiin ja syy oli kalkkeutunut=tupakkaa polttaessa odotusaikana istukka alkaa kalkkeutumaan ja toimimaan huonommin.
Istukan kalkkeutumisen syitä ei varsinaisesti tunneta ja lisäksi istukan kalkkeutuminen on asia jonka voidaan katsoa kuuluvan ainakin osittain normaaliinkin raskauteen, etenkin yliaikaisissa raskauksissa istukan kallkeutuminen on hyvinkin tavallista. Tupakointia on epäilty yhdeksi mahdolliseksi aiheuttajaksi, mutta hyvin epätodennäköistä on että tupakointi yksistään olisi aiheuttanut niin vaikea-asteisen kalkkeutumisen että se aiheuttaisi sikiön kuoleman.

Yleisin syy kalkkeutuneelle istukalle ja siitä seuranneelle hyvin pahalllekin sikiön ahdingolle tai kuolemalle on käsittääkseni raskausmyrkytys. Joko diagnosositu tai piilevä.

Olet aika ilkeä ja pahansuopa ihminen
:|
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertokaapa POLTTAVAT ODOTTAJAT TAI KAIKKI JOTKA OLETTE POLTTANEET ODOTUSAIKANA!! MIKSI ETTE LOPETTANEET POLTTAMISTA? Miten olitte niin itsekäs?
Jos olet polttanut noin 20 vuotta ennen raskautta, niin eipä se lopettaminen käy tuosta vaan vaikka kuinka yrittäisi.

Tupakkahan on pahempi huume kuin esim. heroiini riippuvuuden aiheuttajana.
joo, mutta kyllä itsekin esim join useasti(v-loppuisin lähinnä) 3-4v mutta kun esikoista aloin odottaan, jäi juomiset täysin. Kaverit jatkoi menemisiä ja tekihän sitä itelki mieli mutta pitää olla sen verran epäitsekäs että jättää tuollaset jos raskaaksi tulee. siin toisen ihmisen elämästä ja terveydestä kyse.
Jäi mullakin alkoholi pois elämästä heti +-testin tehtyäni mut tupakasta en eroon päässyt vaikka yritin kaikki mahdolliset nikotiinilaastarit, -purkat, -inhalaattorit ym.

Tunnen kyllä huonoa omaatuntoa heikkoudestani aina joskus, jos se yhtään ketään lohduttaa. Huono äiti...
laastarithan on vallan kielletty raskausaikana?????????
Kyllähän sitä kaikkensa yritti et tupakasta olis eroon päässyt. Sanoipa sitten neuvolan täti että polta mieluummin se 1-2 kun et stressaat liikaa lopettamisen kanssa. Stressikään ei ole hyväks sikiölle.

Ei varmaan neuvolassa kuuluis tuollaista mainita mut ehkä oli mun tapauksessa sit parempi niin...

niin toki, tuo 1-2tupakkaa ei ole paljon jos äiti voi paremmin kun sen polttaa ja ei ole sitä stressiä mikä olisi jos lopettais. mutta jos enemmän polttaa niin lapsi altistuu liialle tupakansavulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miä oon harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tohtori Lecter:
Nythän on niin että mitään itkuisuutta tai allergioita ei voi yksiselitteisesti laittaa tupakoinnin syyksi, eikä tupakoitsijan lapsi ole automaattisesti itkuinen, pienikokoinen, astmaattinen, allerginen, korvatulehduskierteinen tai mitään muutakaan.

On hirvittävän paljon vauvoja ja lapsia jotka ovat terveyden perikuvia tupakoinnista tai tupakoimattomuudesta huolimatta ja jotenkin tulee sellainen tunne että tällaisten ketjujen tarkoitus on vain päästä juoruilemaan kuinka "naapuri sai sen mitä ansaitseekin kun tupakoi raskaana ja nyt lapsella on astma" . Onhan se niin ihanaa tuntea ylemmyyttä, eikö :kieh:
Mie olen miettinyt kans, et onko nää tutkimukset yhtä uskottavia kun se et testattais onko sadan punatukkasen äidin lapsilla enemmän sitä tai tätä. Ihan yhtä uskottavilta nuo tulokset kuulostaa.

Puolustamatta mitään..mutta kuitenkin..
 
vieras
No mul kyl ei koskaan kukaan lääkäri tai neuvolan täti tosta tupakasta narissu sanoi vaan et on turhaa tressiä sitä lopettaa kun muutenki oli hankala/vaikea ja kivulias raskaus. luulen että äityli sun kaverin jutus on kyllä ollu joku muu ku tuo tupakka syynä! Monista muistakin syistä ei istukat kehity! Niin käy myös semmoisille jotka ei ol ikinä polttanut!
 
äityli
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mul kyl ei koskaan kukaan lääkäri tai neuvolan täti tosta tupakasta narissu sanoi vaan et on turhaa tressiä sitä lopettaa kun muutenki oli hankala/vaikea ja kivulias raskaus. luulen että äityli sun kaverin jutus on kyllä ollu joku muu ku tuo tupakka syynä! Monista muistakin syistä ei istukat kehity! Niin käy myös semmoisille jotka ei ol ikinä polttanut!
voi juma**uta. täällä tupakoitsijat jaksaa puolustella itseään. kyllä kuule tässä tapauksessa oli ihan selvä syy. tämä nainen poltti odotusaikana tupakkaa niin paljon että kyllä se oli ollut syy
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mul kyl ei koskaan kukaan lääkäri tai neuvolan täti tosta tupakasta narissu sanoi vaan et on turhaa tressiä sitä lopettaa kun muutenki oli hankala/vaikea ja kivulias raskaus. luulen että äityli sun kaverin jutus on kyllä ollu joku muu ku tuo tupakka syynä! Monista muistakin syistä ei istukat kehity! Niin käy myös semmoisille jotka ei ol ikinä polttanut!
voi juma**uta. täällä tupakoitsijat jaksaa puolustella itseään. kyllä kuule tässä tapauksessa oli ihan selvä syy. tämä nainen poltti odotusaikana tupakkaa niin paljon että kyllä se oli ollut syy
Älä viitsi jauhaa pa*kaa. Tupakka yksinään ei aiheuta kohtukuolemaa, ei edes kohtuullisen runsas tupakointi. Suurin osa tupakoitsijoista saa terveitä lapsia ja kohtukuoleman kokeneen äidin haukkuminen tai syyttely ei auta ketään millään tavalla. Sellaista vain joskus tapahtuu, sitä sanotaan huonoksi tuuriksi.

ihminen joka syyttää lapsen menettänyttä äitiä tupakoinnin vuoksi, turhaan ja aiheetta sillä tupakka ei mitenkään ole ainoa syy vaan korkeintaan lisätekijä joka on pahentanut jo ennestään muista syistä huonoa tilannetta, on julma, typerä ja ilkeä.
 
hemuli
Ite poltin koko kaksosraskauden ajan 1-5 tupakkaa päivässä. Ja lisäksi käytin nikotiinipurkkaa...

Lapset nyt kolme vuotiaita ja tyttö ollu ikänsä terve kun pukki, pojalla astma ja lukuisia korvatulehduksia. Liekö sitten tuosta tupakasta kun toinen kuitenkin "oireeton"...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kertokaapa POLTTAVAT ODOTTAJAT TAI KAIKKI JOTKA OLETTE POLTTANEET ODOTUSAIKANA!! MIKSI ETTE LOPETTANEET POLTTAMISTA? Miten olitte niin itsekäs?
Jos olet polttanut noin 20 vuotta ennen raskautta, niin eipä se lopettaminen käy tuosta vaan vaikka kuinka yrittäisi.

Tupakkahan on pahempi huume kuin esim. heroiini riippuvuuden aiheuttajana.
Empä lähde ketään tuomitteen tai syytteleen mutta ite olin polttanu säännöllisesti askin päivässä 10v ja kun plussasin niin tupakointi loppu kun seinään. Ei tarvinnu kun päättää, et lopetan.
 

Yhteistyössä