Kysymys raittiille vanhemmille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minkä verran annatte aikuisen kotonanne asuvan teinin juoda alkoholia? Mitkä ovat periaatteenne ko. teinin keskioluen ostoon kotiinne? Olettaen, että teini ostaa alkoholin teidän rahoillanne - vaikka se halpaa onkin. - Onko alkoholin käyttö missään suhteessa siihen, laittaako teini ruokaa perheelle, siivoaako koko kotia tai muuten osallistuu kodin töihin? - Miten estää lapsen alkoholisoituminen/päivittäinen kaljan juonti?

Meidän lapset ei ole noin isoja, mutta näin tekisin. Alkoholi ostetaan omilla rahoilla ja sitä saa kotona juoda kohtuudella. Kännäilyn voi hoitaa muualla. Tottakai osallistutaan kotitöihin jos kotona asutaan. Sen takia sitä on taaperosta asti harjoiteltu.

Mulla on aikuinen lapsi mutta tänne ei aleta mitään kaljatölkkejä tms kantamaan. Itse käytän kohtuudella mutta en tarjoa lapsille (aikuisellekaan lapselle).

Ensinnäkin, kotona asuvaa teini on ala-ikäinen eli ei voi laillisesti ostaa omia juomiaan.
Toisekseen meillä pätisi sama linja kuin itselläkin eli ei juomia ollenkaan.
Jos pitää juoda, voi mennä sinne baariin.
Tosin, meillä teini ei ymmärrä ihmisiä, joiden on "pakko" juoda. Eli olen onnistunut aika hyvin kasvatuksessa hänen kohdallaan.
Meillä on periaatteena se, ettei kotiin tuoda mitään päihteitä, nollalinja.

Yhteistyössä