kysymys pankkiasioista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
pankki ilmoitti kirjeitse että veloittavan tililtäni xx.6.2010 xx.xx? opintolainan korkoja tm.... mun tililläni ei kuitenkaan ollut silloin tuonkaan vertaa rahaa, miten tuon nyt sitten käy? lähettävätkö laskun minulle vai veloitetaanko se sitten kun tilille rahaa ilmestyy... toki haluaisin sen maksaa

Eilenkö oli veloitettu. Siirrä äkkiä rahaa sille tilille josta peritään ja soita pankkiin, että nyt on rahaa.

Mulle kävi viime vuonna niin, kun en todellakaan tiennyt, että korkoja aletaan periä ja tilillä ei ollut yhtään rahaa. Pankista tuli kirje toukokuussa, että korot lisätään pääomaan tai jotain sinne päin. Sitten kesäkuun lopulla tuli pankista kirje ja pyydettii ottaan yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Pankista tuli kirje toukokuussa, että korot lisätään pääomaan tai jotain sinne päin.

Jo vuodesta 2005 on ollut voimassa sellainen käytäntö, että kaikkia korkoja ei enää pääomiteta kokonaisuudessaan, vaan jopa opiskelija maksaa 1 % korkoja pari kertaa vuodessa. Ja tämä käytäntö koskee lainoja, jotka on otettu v. 2005 jälkeen.

Yhteistyössä