Kysymys naisille kotitöistä

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies yrittäjä ja on todella vähän kotona. harvoin auttaa kotihommissa, yleensä silloin kun vieraita tulossa ja talo pommin jäljiltä saan sen kaveriksi. En valita mutta oon sanonu miehelle että ei kärsi mulle alkaa valittamaan sotkuista ja tekemättömistä töistä. Jos joku häirittee niin ite saa tehdä.
Väliin kyllä olo että kaikki kaatuu niskaan kun yksin yrittää kuuden lapsen sotkuja siivota (on ne lapset joskus apunakin). Välillä vaan kaipais sitä toista aikuista kaveriksi. Miehellä vielä työn lisäksi kotona remontti hommia joten aika kohtuutonta ois vaatia itelle kaveriksi siivoaan tms. Joskus vaan miettii että mikä järki tässä kun kumpikaan ei ehdi puoliakaan siitä mitä pitäs.
No toisaalta jos mies remppaa kotona, niin onhan sekin jo jotain :) Monilta miehiltä ei nykyään remonttihommat taida edes onnistua.

Toki menee, mutta tosiaan olisi mielestäni kohtuutonta nalkuttaa joka päivä siitä mitä mies ei ole tehnyt kun lähtee kotoolta klo 5 aamulla ja palaa samoihin aikoihin illalla.
Pidän tärkeämpänä sitä, että hän jaksaa sitten vielä lasten kanssa olla, touhuta ja jutella ennenkuin he menevät nukkumaan.

Olisihan se ihanteellista jos kotitöitä saisi jaettua, mutta toisaalta ei meillä mies onneksi valita ollenkaan jos en ole kotia siivonnut ollenkaan silloin kun tulee kotiin ja täällä on yleensä silloin kyllä kuin pommin jäljiltä ;)
Kyllä mullakin on kausia jolloin itkeä vollotan ja valitan että voisi saatana tehdä enemmän, etten mä mikään orja ja superäiti ole (näitä nyt on raskauden aikana varsinkin ollut muutama sellainen herkkä hetki).. mutta niitä tulee ja menee ja sitten muistan taas, että mieshän se on joka sitä rahaa on hankkimassa melkein koko päivän, että meillä olisi kaikkea mitä tarvitaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja chilitin:
Toki menee, mutta tosiaan olisi mielestäni kohtuutonta nalkuttaa joka päivä siitä mitä mies ei ole tehnyt kun lähtee kotoolta klo 5 aamulla ja palaa samoihin aikoihin illalla.
Pidän tärkeämpänä sitä, että hän jaksaa sitten vielä lasten kanssa olla, touhuta ja jutella ennenkuin he menevät nukkumaan.

Olisihan se ihanteellista jos kotitöitä saisi jaettua, mutta toisaalta ei meillä mies onneksi valita ollenkaan jos en ole kotia siivonnut ollenkaan silloin kun tulee kotiin ja täällä on yleensä silloin kyllä kuin pommin jäljiltä ;)
Kyllä mullakin on kausia jolloin itkeä vollotan ja valitan että voisi saatana tehdä enemmän, etten mä mikään orja ja superäiti ole (näitä nyt on raskauden aikana varsinkin ollut muutama sellainen herkkä hetki).. mutta niitä tulee ja menee ja sitten muistan taas, että mieshän se on joka sitä rahaa on hankkimassa melkein koko päivän, että meillä olisi kaikkea mitä tarvitaan :)
Kyll meillä joutu tarttumaan tiskiharjaan tohon aikaan kotiutuessaan.

Kai se sitt siksi siellä työmaalla asuikin, eikä tullut usein ollenkaan.. :D

vieras
No meillä ainakin ne kotityöt lisääntyivät lapsien tulon myötä ja samalla myös se lasten hoitoon menevä aika. Ei ne kotityöt ennen lapsia tuntuneet yhtään missään, mutta nyt niitä on enemmän ja aikaa niihin kuitenkin vähemmän. Joten tottakai sen takia suututtaa se, että oma työmäärä lisääntyy ja miehen ei.

Onhan tuo mies ennen lapsiakin tehnyt ne perinteiset miesten hommat, esim autorempat ja lumityöt, mutta ne kun eivät lapsien myötä lisääntyneet toisin kuin pyykinpesu ja ruoanlaitto.

Sssalla
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Minua ihmetyttääkin se, että miksi sitten olette tällaisen miehen kanssa perheen perustaneet? Tuskimpa se mies yhtäkkiä on laiskaksi muuttunut. Kyllä kait ennen perheenperustamista on ainakin jonkin aikaa ehditty asua kaksin, niin ehtiihän siinä huomata, osallistuuko se mies kotihommiin ja auttaako puolisoa eri asioissa.
?
itse asiassa kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen, kun perheeseen tuli vauva, mies päätti että häntä kiinnostaa enemmän urehilu kuin kotona oleminen. ja kun oli kotona, pelasi tietokonetta eikä tehnyt mitään kotitöitä, ei edes laittanut omia vaatteitaan pyykkikoppaan tai käyttämäänsä margariinirasiaa takaisin jääkaappiin, koska minä olin kotiäitinä. Hänen mukaansa koska hän kävi töissä, hänen täytyy siksi saada levätä kotona ja rentoutua harrastuksissa.
sama täällä. Mies olettaa, kun olen nyt vielä vanhempainvapaalla kotona, että hänen pitäisi saada rentoutua pelkästään kun tulee töistä kotiin. Olen ihmetellyt, että kun itse menen töihin niin kenenkähän sitten kuuluisi kotityöt tehdä? Mulla on vielä superstressava työ tai oikeastaan työpaikan ilmapiiri ja jännittää jo nyt miten jaksan töihin palata vuoden vaihteessa. Äitiyslomalle jäätyäni olin ylistressaantunut eikä tämä vajaan vuoden jokaöinen unettomuuskaan varmaan töihin paluuta helpota...
Jep, ne jää silti helposti äidille, ellei pistä kovaa kovaa vastaan :/ mulla on kesäloma nyt, ja kaks alle 3v lasta on kotona. sitten mies valittaa että meillä on likaista, tai kun äsken joutui toisen lapsen sänkyyn laittamaan LAKANAT tai ei ollut viennyt sukkiaan pyykkiin. Voi pyhä sylvi ja sen kaverit, että tekisi mieli lähteä tästä kävelemään.

v
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
Minua ihmetyttääkin se, että miksi sitten olette tällaisen miehen kanssa perheen perustaneet? Tuskimpa se mies yhtäkkiä on laiskaksi muuttunut. Kyllä kait ennen perheenperustamista on ainakin jonkin aikaa ehditty asua kaksin, niin ehtiihän siinä huomata, osallistuuko se mies kotihommiin ja auttaako puolisoa eri asioissa.
?
itse asiassa kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen, kun perheeseen tuli vauva, mies päätti että häntä kiinnostaa enemmän urehilu kuin kotona oleminen. ja kun oli kotona, pelasi tietokonetta eikä tehnyt mitään kotitöitä, ei edes laittanut omia vaatteitaan pyykkikoppaan tai käyttämäänsä margariinirasiaa takaisin jääkaappiin, koska minä olin kotiäitinä. Hänen mukaansa koska hän kävi töissä, hänen täytyy siksi saada levätä kotona ja rentoutua harrastuksissa.
sama täällä. Mies olettaa, kun olen nyt vielä vanhempainvapaalla kotona, että hänen pitäisi saada rentoutua pelkästään kun tulee töistä kotiin. Olen ihmetellyt, että kun itse menen töihin niin kenenkähän sitten kuuluisi kotityöt tehdä? Mulla on vielä superstressava työ tai oikeastaan työpaikan ilmapiiri ja jännittää jo nyt miten jaksan töihin palata vuoden vaihteessa. Äitiyslomalle jäätyäni olin ylistressaantunut eikä tämä vajaan vuoden jokaöinen unettomuuskaan varmaan töihin paluuta helpota...
Jep, ne jää silti helposti äidille, ellei pistä kovaa kovaa vastaan :/ mulla on kesäloma nyt, ja kaks alle 3v lasta on kotona. sitten mies valittaa että meillä on likaista, tai kun äsken joutui toisen lapsen sänkyyn laittamaan LAKANAT tai ei ollut viennyt sukkiaan pyykkiin. Voi pyhä sylvi ja sen kaverit, että tekisi mieli lähteä tästä kävelemään.
No kait se mieskin osaa imurinvarteen tarttua?

v
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Se voi omasta puolestaan olla imuroimatta vaikka kolme viikkoa, vaikka keittiön lattia olisi täynnä kaikkia muruja, hiekkaa ja jotain läikkynyttä ruokaa
No etkö just sanonu, että se valittaa ku on likasta? Sano että senkun alkaa siivoamaan! Vähän nyt munaa tohon touhuun!

hmm
No meillä ainakin kotitöiden määrä kymmenkertaistui sen jälkeen, kun saatiin lapset. Ennen oli niin vähän kotitöitä, et ne kyllä luonnistui pienellä työmäärällä.

Sssalla
Valittaa toki, yleensä totean että kun oot jo valittanut aiheesta 10 kertaa niin samalla energialla olisit imuroinut. En tosiaan juokse kaivamaan imuria jos mulle sanotaan että on likaista, jos on jotain muuta tekemistä :D

Yhteistyössä