Kysymys munarakkulan irtoamisesta

Olen syönyt tässä(kin) kierrossa clomeja kp 2-4 2tabl/pv. Tiistaina iltapäivällä oli ultra ja siellä näkyi yksi 18mm munarakkula. Lääkärin kanssa sovittiin että jos huomenna perjantaina ei ole irronnut niin pistän pregnylin. Olen tehnyt cb digitestit tiistai iltana, eilen ja tänään iltapäivällä ja negaa onnäyttäny. Mietin vaan että koskakohan voisi irrota? Osaako kukaan sanoa mitään suuntaa antavaa. Lääkäri oli ihan varma että irtoaisi viim. tän päivän aikana. Mä nyt pelkäänkin ettei vaan ole kuivunut pois se munarakkula!? Jos ei huomenna aamulla näytä plussaa niin täytyyvarmaan pistää se pregnyl. Toivottavasti munarakkula sen kokoinen että on mahdollista hedelmöittyä. Ja ettei ole kuivunut pois.
Voi että tätä pähkäilyä ja epätietoisuutta :(

Ultra oli siis kp 9 ja tänään kp11.
 
Viimeksi muokattu:
Omasta kokemuksesta ja sen perusteella, mitä olen täällä lueskellut, niin lääkärit arvioi aika usein ultran perusteella ovulaation tulevan aikaisemmin kuin se lopulta tulee. Aika usein heitto on pari päivää eli ovistikut näyttää plussaa pari päivää sen jälkeen, kun lääkäri on sanonut, että viimeistään irtoaa. En tiedä syytä tähän. Näin vain näyttää monesti olevan.
 
Folli kasvaa 1-2mm/vrk ja ovis tapahtuu follin ollessa n. 20mm kokoinen. Voi olla, että sulla on jäänyt LH-huippu bongaamatta tai sitten ovis on vasta tulossa. Kannattaa tikutella useamman kerran päivässä, ettei huippu pääse livahtamaan ohi. Onko sulla vielä ultra tulossa? Pregnylin pistämisestä menee ovikseen keskimäärin 36h, joten sinuna kyllä tuossa tilanteessa varmistaisin tuikkaamalla piikin tämän päivän aikana. Haittaa siitä ei ole vaikka ovis ihan sponttaanistikin olisi tapahtumassa. Näin mulle on lapsettomuuspolin lääkärit kertoneet.
 
Tarkistin ihan päiväkirjasta et miten mulla oli, koska mäkin luulin etten saanut ovista kiinni tai sitä ei tulekaan. Mulla oli pari ultraa, munarakkulat olivat tiistaina (kp 9) 9 ja 11 mm, to (kp 11) olikin sitten vaan yks näkyvissä 20 mm, ovisplussan sain su ja ovis olikin vasta maanantaina (kp 15). Ja tää siis oli eka clomikierto, josta tulin raskaaksi. Joten mielestäni ole vain ihan rauhallisin mielin, kyllä se ovis sieltä tulee.
 
Mulla on todistetusti silloin vuonna x, kun vielä käytiin kevyemmissä hoidoissa folli kasvanut inseminaatiossa sellaiseksi 25 milliseksi ilman, että munasolu olisi vielä irronnut ja olen vieläpä aikainen ovuloija. Normikierrot noin 26 päivää.
Luulenpa Räsynukke, että saat olla ihan rauhassa. Ei se rakkula mihinkään ole kuivunut. Ovis on vasta tuloillaan. Ei ne lääkärit aina ihan kaikkea osaa sanoa oikein. Nyt testailet siellä ihan rauhassa vaan.
 
Kiitos vastauksista! Kuulostivat kyllä oikein järkeviltä ja rauhoitti mieltäni :)
Soitin kuitenkin hoitopaikkaani ja kerroin etten ollut saanut plussaa. Pyysivät mut käymään siellä tarkistuttamassa asia. Sanoinkin ihan suoraan että olisi kiva saada mielenrauha viikonlopuksi.Mulla on kerran kuivunu 14mm munarakkulapois, tosta vaan. Lisäksi mulle on ollu aika vaikea saada ovulaatiota niin aina sitä ajattelee pahinta.
Eli menin siis iltapäivällä käymään klinikalla ja ultrattiin. Siellä munarakkula vielä oli ja oli jo 24mm. Lääkäri sanoi että pistän irrotuspiikin heti kun menen kotiin. Ja niin tein. Ovulaatio tulee siis varmasti :)
Tästä se kammotava 2 viikon piina sitten alkaa!
 
  • Tykkää
Reactions: macy gray

Yhteistyössä