Kysymys maalaamisesta! *pika!*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ainomieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ainomieli

Aktiivinen jäsen
09.11.2007
6 834
0
36
Eli alan nyt maalata tuolia ja penkkiä (sisä). Vesiohenteinen maali. Muistelen, että malattava juttu piti ensin "maalata" vedellä? Onko näin? Mites tuo sekoitus, tungenko vaan jonkun kepin tuonne ja veivaan, vai riittääkö pensselillä sekoittaminen?

Ihan ensiksi karhennat maalattavaa pintaa santsikalla ja pyyhkäiset pölyt pois. Maali kannattaa aina sekoittaa kunnolla jollain tikulla, hätätapauksessa vaikka haarukalla (vesioh.lähtee helposti pois). Eikä sitä maalattavaa pintaa kastella!!!

Mä en ole koskaan maalannut vedellä. Jos olen jotain maalannut, niin hionut ensin kevyesti kaikkialta ja sitten vaan maalannut. Ja kepin kanssa mä olen maalia sekoittanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Ja kuinka paljon sitä kohdetta pitää hioa ensin, hioin vain vähän, osa penkistä esim. vissiiin lakattu.?

Nim. poropeukalo

mä oon aina hionut koko lakan pois, tarttuu maaali sit paremmin..

eli ihan pirusti

Jos haluat tasaisen pinnan, hio vanha lakka pois niin tarkkaan kuin vain pystyt, tai vaihtiksena joudut levittämään monta kerrosta maalia... Riippuu kyllä tietty siitäkin, haluatko "vanhan vai uuden" näköisen tuloksen... :)

Jos maalattava kohde on kovin erivärinen kun maali, nin kannattaa osa maalia ohentaa reilusti, ja maalata eka semmosella luirukilla. Ei tule sitten se pohjaväri näkyviin sieltä alta. Ja kepillä sekoitat sen maalin, ei riitä pensselillä sekoittaminen.

Yhteistyössä