Kysymys koululaisten vanhemmille

  • Viestiketjun aloittaja Yks äiti
  • Ensimmäinen viesti
Yks äiti
Onko muillakin koululaisten vanhemmilla tunne,että koulu alkaa puuttua liiaksi lapsen/kodin asioihin vai olemmeko ainoita?
Koulusta alkaa tulla viestejä opettajalta,kuinka meidän täytyy elää,pukea,syödä,mitä lapsi saa lukea,harrastaa,katsoa telkkarista...hulluinta tässä on että opettajallehan ei periaatteessa kuulu kodin tietyt rutiinit tai tavat,mutta silti ohjeita satelee reissarista.Lapsi pukeutuu omasta mielestään lämpimästi,syö hyvin,nukkuu ja elää muutenkin tavallisesti.Emme ole alkoholisteja emmekä nistejä,jotka eivät huolehdi lapsen tarpeista...isoin ongelma lapsella on vaikea lukihäiriö,josta on tiedotettu ja näytetty lausunnot.Opettajan mielestä lapsi on hankala,häirikkö ja laiska -aika 70 lukulaista meininkiä- koulun rehtori tietysti tukee opettajaa ja painottaa,ettei koulussa ainakaan kiusata,vaikka lapsi on tuonut sellaistakin esille.
Kysyn siis...onko muilla vastaavia ongelmia?Tuntuuko että vanhempana ei kuunnella ja opettaja alkaa määräillä,kuinka perheesi pitää elää?Kertokaapa minulle...
 
Ei ole, onneksi.

Mutta kyllä minä suu auki melkein kuuntelin vanhempainillassa, kuinka opettajat oikeasti olivat huolissaan siitä, että osa kolmasluokkalaisista ei vieläkään ymmärrä sitä, että läksyt on vaan tehtävä JOKA PÄIVÄ. Liikaa tekemättömiä läksyjä, ja aina vastaus, että "En muistanu" tai "En ehtiny"... :eek:
 
vieras
Täällä nousi haloo kun koululta tuli viesti että toppahousut on pakolliset talvella. MEillä ei sen suhteen onglemaa. Kuudesluokkalainenkin pukee automaattisesti toppikset kouluun lähtiessä.
Osa vaan ei laita niitä edes yli 20 asteen pakkasella ja sit haukutaan pennuiksi niitä joilla on. Kyl mun mielestä ala aste ikäsillä saa olla viel kunnon ulkokampeet koulussa.
 

Yhteistyössä