Kysymys koululaisten vanhemmille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katjuza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katjuza

Aktiivinen jäsen
09.04.2005
1 827
0
36
Jos teillä on siis eka-tokaluokkalaisia ehkä vanhempiakin koululaisia, niin saavatko he mennä suoraan koulusta ystäville? Ja kuinka pitkään saavat olla kavereiden luona koulun jälkeen ja eritoten kuinka myöhään?
Jos teillä käy lastenne kavereita niin ruokitteko myös kaverit? Siis välipala-ja/tai päivällinen.

Meillä vaan on ruvennut majailemaan pari tytön ystävää, ja ihan kivahan se on, mutta tulee välillä tunne että kokoontuvat täällä kun eivät muualle pääse. Vanhemmat eivät kauheasti perään kysele ja lapset olisivat täällä vaikka kuinka myöhään. Tykkään että talossa on paljon lapsia ja musta on kiva että tytöt täällä vierailee, välillä vaan joutuu aika kovastikin heitä komentamaan että "älyävät" lähteä joskus kotiinkin :whistle:

jos soittaa ja sovitaan, niin saa mennä suoraan koulusta ja samoin meille saa mennä kaverin kanssa =) menevätkin mielellään, kun meillä saavat olla keskenään =) ja pari tuntia on semmoinen sopiva leikkiaika, sitten kotiin =) ja illalla kouluaamua vasten viimeistään seiskalta kotiin tai meiltä kaverit omiin koteihin =)

Minä siis itse komentelen meidän lapsia kotiin vieraisilta just parin tunnin jälkeen, mutta ihmettelenkin kun näitä tyttöjä ei kukaan kaipaa, vaan voivat olla meillä klo 13-19 ja silloin minä rupean patistelemaan kotiin kun meillä nuorimmat rupeaa iltapuuhille. Tekevät siis läksyt yhdessä syövät välipalan joskus päivällisenkin meillä ja menevät kotiin kun minä hätistelen.

Yleensä saavat mennä kaverille tai kutsua meille, kunhan soittavat. Välillä kiellänkin tai sovin, että saa tulla, mutta vain pariksi tunniksi. Joskus sovitaan etukäteen, varsinkin, jos olen töissä ja yksinäinen iltapäivä tiedossa.

Jos olen töissä, olen järjestänyt välipalan valmiiksi. Jos taas olen kotona, ruokin kaikki, jotka meillä ruoka-aikana vielä talossa =)

Kysyn lapsilta suoraan, koksa ovat kotiin menossa ja jos saan epämääräisiä vastauksia, tarjoudun viemään kotiin esim 17.30, kun lähden kuljettamaan omia lapsiani harrastuksiin tms. Yleensä tämä on toiminut, eikä iltapalalla ole enää näkynyt ylimääräisiä lapsia =) =)

Koulun jälkeen pitää tulla kotiin käymään ja voivat sitten mennä tekemään läksyt kaverille
mutta välipalalle viimeistään kotiin. Eli klo 14.30.
Kavereilla en anna olla ateria-aikaan vaan kotiin on tultava syömään, enkä kyllä ala ruokkimaankaan ketään ellen ensin ole puhunut lapsen äidin kanssa siitä. Meillä välillä on joku likan kaveri yrittänyt majailla yli ruoka-aikojen mutta sitten olen kyllä passittanut kotiinsa syömään. Ruoka-aika on mielestäni myös hyvä aika kerätä perhe ruokapöydän ääreen tai ainakin äiti ja lapset jos mies nyt onkin töissä siihen aikaan vielä.
Jotkut eivät ilmeisesti todellakaan ole kiinnostuneita lastensa menemisistä koulun jälkeen. Likalle olen myös sanonut että kavereille ei mennä ellei vanhemmat ole kotona. Ekaluokkalainen siis meidän tyttö.

Yhteistyössä