Kysymys kotihoidontuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymysys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kymysys

Vieras
Aivot on nyt solmussa näiden pykälien kanssa. Siis miten tämä menee: lasketaanko kotihoidontuen hoitolisän tulorajoissa
mitkä tulot tuloksi? Miehen palkka on selvä, mutta omalta kohdalta kun jään uudelle äitiyslomalle niin kuuluu äitiys-ja vanhempainraha tuloihin??

Siis :o Ethän sä saa äitiys- ja vanhempainrahakaudelta sitä kotihoidontukea ja hoitolisää ollenkaan jos nyt oikein ymmärsin sun viestin. Muista alle kouluikäisistä kotona hoidettavista tulee se normi summa. Olisko ollut alle 3v. n.90e ja yli 3v. n.60e. Viisaammat voi korjata.

Alkuperäinen kirjoittaja Puupään Justiina:
Siis :o Ethän sä saa äitiys- ja vanhempainrahakaudelta sitä kotihoidontukea ja hoitolisää ollenkaan jos nyt oikein ymmärsin sun viestin. Muista alle kouluikäisistä kotona hoidettavista tulee se normi summa. Olisko ollut alle 3v. n.90e ja yli 3v. n.60e. Viisaammat voi korjata.

voi saada hoitolisää,jos tulot on erittäin pienet=) mulle tuli just laput sen hakuun kelalta.

Alkuperäinen kirjoittaja kymysys:
Aivot on nyt solmussa näiden pykälien kanssa. Siis miten tämä menee: lasketaanko kotihoidontuen hoitolisän tulorajoissa
mitkä tulot tuloksi? Miehen palkka on selvä, mutta omalta kohdalta kun jään uudelle äitiyslomalle niin kuuluu äitiys-ja vanhempainraha tuloihin??

kuuluu

meillä just sama tilanne. tai oon jo äippälomalla. soitin kelaan ja kyselin noita kotihoitotuen juttuja. sanoivat etten saa isommista lapsista ollenkaan kotihoidontukea( vaikka lapset alle 3v), koska mun äippäraha liian iso(vaikka iso ei olekkaan), mutta meillä mahdollisuus hakea hoitolisää ja siihen vaikuttaa meidän tulot. kelasta sanoi, ettää jos perheemme tulot on bruttona alle 3800e niin mahdollisuus on hoitolisää saada. en tiedä sitten, mitä lasketaan tuloiksi. ainaki miehen palkka ja varmaanki äippäraha. luulis, että lapsilisiä ei lasketa, mutta en kyllä oo varma.

Yhteistyössä