K
kisu
Vieras
Jos vanhemmat eroavat kirkosta, mutta lapset on kastettu kirkon jäsenyyteen, säilyykö lapsilla kirkon jäsenyys?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja läski :Meillä vanhemmat ovat eronneet kirkosta mutta silti lapsi kuuluu kirkkoon.
Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:Edes joku perheestä pelastuu, jos kaikki kuolevat samassa auto-onnettomuudessa. Kirkon jäsenyys on takuu taivaaseen pääsystä.
Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:Edes joku perheestä pelastuu, jos kaikki kuolevat samassa auto-onnettomuudessa. Kirkon jäsenyys on takuu taivaaseen pääsystä.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski :Meillä vanhemmat ovat eronneet kirkosta mutta silti lapsi kuuluu kirkkoon.
Saakohan kysyä.. Miksi näin?
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:Edes joku perheestä pelastuu, jos kaikki kuolevat samassa auto-onnettomuudessa. Kirkon jäsenyys on takuu taivaaseen pääsystä.
Eli ainoastaan ev.lut. seurakuntaan veronsa maksavat pääsevät taivaaseen?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja läski:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski :Meillä vanhemmat ovat eronneet kirkosta mutta silti lapsi kuuluu kirkkoon.
Minä ja mieheni emme usko jumalaan joten miksi maksaa kirkollisveroa? Mutta haluan lapselleni mahdollisuuden itse päättää uskostaan ja antaa hänen käydä uskonnon tunneilla.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski :Meillä vanhemmat ovat eronneet kirkosta mutta silti lapsi kuuluu kirkkoon.
Minä ja mieheni emme usko jumalaan joten miksi maksaa kirkollisveroa? Mutta haluan lapselleni mahdollisuuden itse päättää uskostaan ja antaa hänen käydä uskonnon tunneilla.
Ok. Älä nyt suutu tästä, mutta te siis päätätte mihin hän saa uskoa, jos on uskoakseen?
Alkuperäinen kirjoittaja läski:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski :Meillä vanhemmat ovat eronneet kirkosta mutta silti lapsi kuuluu kirkkoon.
Ok. Älä nyt suutu tästä, mutta te siis päätätte mihin hän saa uskoa, jos on uskoakseen?
Ei vaan haluan antaa hänelle mahdollisuuden tutustua ev.luttien jumalaan esim uskonnontunneilla mukana ololla. Hän itse saa päättää haluaako erota kirkosta ja mihin uskoo.
Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski:Alkuperäinen kirjoittaja joo:Alkuperäinen kirjoittaja läski :Meillä vanhemmat ovat eronneet kirkosta mutta silti lapsi kuuluu kirkkoon.
Ei vaan haluan antaa hänelle mahdollisuuden tutustua ev.luttien jumalaan esim uskonnontunneilla mukana ololla. Hän itse saa päättää haluaako erota kirkosta ja mihin uskoo.
Kiitos että selvensit.
Alkuperäinen kirjoittaja Protarchaeopteryx:Varhaisessa iässä herkkää mieleen juurrutettuja uskonnollisia käsityksiä ei tuosta vain vanhempana pois kitketäkään. Sikäli olisi armeliaampaa lapselle erottaa hänetkin kirkosta ja laittaa ET-opetukseen. Käyköön sitten rippileirin, jos välttämättä haluaa, muuten Prometheus-leirille.