Kysymys kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastaville lääkityksen aloittamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Kuinka nopeasti teillä lääkkeet alkoi tehoamaan oloon? Olen keskiviikkona menossa kokeisiin, ja torstaina pitäisi saada tieto onko tämä vajaatoimintaa. Nyt tuntuu siltä, että ei jaksaisi enää yhtään päivää eteenpäin. Tuntuu kuin kulkisin sumussa. Muisti on ihan onneton, olen väsynyt ja saamaton :( Muitakin oireita on, mutta niiden kanssa pärjään.

oireet voi johtua monesta muustakin asiasta kuten lisämunuais uupumuksesta tai lisämunuaisten liikatoiminnasta ym... oireet ovat näissä niin samanlaisia. Ennen lääkitystä vaadi lisämunuaiskokeet

[QUOTE="onneton";26084184]Kuinka nopeasti teillä lääkkeet alkoi tehoamaan oloon? Olen keskiviikkona menossa kokeisiin, ja torstaina pitäisi saada tieto onko tämä vajaatoimintaa. Nyt tuntuu siltä, että ei jaksaisi enää yhtään päivää eteenpäin. Tuntuu kuin kulkisin sumussa. Muisti on ihan onneton, olen väsynyt ja saamaton :( Muitakin oireita on, mutta niiden kanssa pärjään.[/QUOTE]

Mitä muita oireita sinulta löytyy? Onko ajatuksenhitautta? Jos on, niin voisitko kuvailla miten se koet?

Mitä muita oireita sinulta löytyy? Onko ajatuksenhitautta? Jos on, niin voisitko kuvailla miten se koet?

ihon kuivuminen, hiusten lähtö, maku- haju- ja kuuloaistin heikkeneminen, lihominen/laihtuminen ei onnistu vaikka kuinka kalorimäärien/liikkumisen mukaan pitäisi, apaattisuus, nivelkivut sormissa, silmien vetistely. Nämä ainakin. Ajatukset ei pysy kasassa, ei muista mitä oli tekemässä tai miten joku asia pitäisi tehdä. Unohdan mitä olin sanomassa tai mitä juuri sanoin. Tuo hitaus ja unohtelu on kaikista pahinta :(

oireet voi johtua monesta muustakin asiasta kuten lisämunuais uupumuksesta tai lisämunuaisten liikatoiminnasta ym... oireet ovat näissä niin samanlaisia. Ennen lääkitystä vaadi lisämunuaiskokeet

Eikö se mene niin, että lisämunuaisten uupumus voi johtua vajaatoiminnasta ja korjaantuu mahdollisesti kun vajaatoiminta saadaan hoitoon? Jos kokeet osoittavat minulla olevan vajaatoiminnan, niin pitääkö silloinkin ottaa nuo munuaiskokeet?

Mul meni pitkään. Pari vuotta, niin olo oli mitä mainoin ja on sitä edelleen. Muutama laskuvaihekin on kyl mahtunut mukaan ja pari ylitoiminnan puolel menevää jaksoa.

[QUOTE="a p";26084440]Eikö se mene niin, että lisämunuaisten uupumus voi johtua vajaatoiminnasta ja korjaantuu mahdollisesti kun vajaatoiminta saadaan hoitoon? Jos kokeet osoittavat minulla olevan vajaatoiminnan, niin pitääkö silloinkin ottaa nuo munuaiskokeet?[/QUOTE]

Lisämunuainen ja kilpirauhanen ovat kaksi eri elintä, joihin on omat hoitomuotonsa.

[QUOTE="a p";26084415]ihon kuivuminen, hiusten lähtö, maku- haju- ja kuuloaistin heikkeneminen, lihominen/laihtuminen ei onnistu vaikka kuinka kalorimäärien/liikkumisen mukaan pitäisi, apaattisuus, nivelkivut sormissa, silmien vetistely. Nämä ainakin. Ajatukset ei pysy kasassa, ei muista mitä oli tekemässä tai miten joku asia pitäisi tehdä. Unohdan mitä olin sanomassa tai mitä juuri sanoin. Tuo hitaus ja unohtelu on kaikista pahinta :([/QUOTE]

Ok. Itsellä samat oireet ja olo kammottava. Marraskuussa testattu, silloin olivat lääkärin mielestä hyvät, vaikka oireita on hurjasti ja olen täysin varma kilpparin vajaatoiminnasta. Yksityisellä voisin saada lääkkeet, ja sinne menenkin jos ei pian otettavien uusintakokeiden jälkeen julkisella puolella tehdä asialle mitään. En jaksa tätä olotilaa.

tiedä, oliko lumevaikutusta vai mitä, mutta mulla olo koheni noin viikossa lääkityksen alettua. Toki on tullut aina välillä takapakkia, mutta nyt, kun oon vuoden syönyt lääkettä, on olo aika hyvä. Arvotkin on korjaantuneet.

En tätä oloa kyllä kenellekään toivoisi :( Toivottavasti "kiits" saat avun.
Olisi ihanaa jos olo edes vähän korjaantuisi nopeasti. En uskalla edes odottaa, että koskaan tulisin "entiselleni", mutta kun edes hiukan saisi tolkkua takaisin.

Yhteistyössä