Kysymys kelan kiemuroista (kotihoidontuki)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Unohdin soittaa tänään KELAAn kysyäkseni joten kysyn teiltä kun KELAn kanssa joudun odottamaan maanantaihin.

Siis esikoinen täytti marraskuun lopussa 3v ja mun vanhempainvapaani loppuu tammikuun lopussa, eli tässä on 2kk kun mun ei pitäisi saada kotihoidontukea ollenkaan, edes lisäosaa, näin oon käsittänyt.
Kuitenkin mulle tänään maksettiin kotihoidontuen lisäosa ja päätöskirjeessä saotaan että eka on tehty päätös siitä ja siitä saakka esikoisen syntymäpäivään asti täydestä hoitolisästä ja toinen päätös 29.11.09-vanhempainvapaan loppuun saakka täydestä lisäosasta.

Ja siis mua hämää että miks ihmeessä ne maksaa edelleen tota kun eihän mulla kai pitäisi olla mitään oikeutta siihen tän 2 kk aikana??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Saat sä sitä lisää, jos saat tarpeeks pientä vanhempainrahaa

Muttsa eikös sitä makseta vain alle 3 veestä?

jos perheessä on alle kolme vuotias, silloin hoitolisää voi saada yli kolme vuotiaasta mutta alle kouluikäisestä.
käsittääkseni.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Saat sä sitä lisää, jos saat tarpeeks pientä vanhempainrahaa

Muttsa eikös sitä makseta vain alle 3 veestä?

jos perheessä on alle kolme vuotias, silloin hoitolisää voi saada yli kolme vuotiaasta mutta alle kouluikäisestä.
käsittääkseni.

näin mäkin olen ymmärtänyt

Luulisi kelan tietävän mitä maksaa =)

Mä en uota tähän, olen hieman vainoharhainen, sen verran useesti päässyt makseleen heille takasin päin että mielummin soittelen ja tarkistelen että ovatko nyt ihan tosissaan jonkun maksun kanssa =)

Luulisi kelan tietävän mitä maksaa =)

Ei ne välttämättä tiedä :/ kaveri sai asumistukea kun oli työtön. No meni sitte tuuraamaan pätkätöihin ja kysy kelasta että miten se asumistuki homma ja siellä sanottii että ei hätää jatketaan samaan malliin. No soitti sitte uudestaan kelaan että kun niitä pätkiä töitä on ollu nyt jonkun verran että miten se tuki asia, niin sieltä sanottii että ei vieläkään mitään hätää maksetaan edelleen samalla tavalla. Ja kohta tuli kirje jossa pyydettiin selvittämään miksi ei ole ilmoittanut töistä ja tuloista että liikaa on maksettu ja rutkasti ja perintään aletaan, että alappas sopimaan maksuaikataulu. No tää soitti ja kerto että on kyllä ilmoittanut, mutta kela on aina oikeessa niin perivät joka tapauksessa joka euron takas minkä oli liikaa maksanu :/

Yhteistyössä