Kysymys kanaruoasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lara--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lara--

Aktiivinen jäsen
21.11.2009
2 349
20
38
Eilen mulla oli maha tosi kipeä ja oksetti, pyörrytti ja kaikkee...
Sitten oli maha sekaisin monta tuntia... Tänäänkin maha on kipeä ja arka.
Ajattelin, että minulla on nyt se norovirus.

MUTTA. Tein eilen ruokaa hunajamarinoidusta kanasta.
Se oli ollu pakkasessa varmaan kuukauden ja sitten jääkaapissa muutaman päivän ennen, kun tein siitä ruokaa.

Kaikki varmaan tietää miltä haisee tai näyttää pilaantunut kana...
Se pitäisi siis kyllä huomata.
Tämä kana siis mielestäni ei ollut pilalla.
Se tuoksui marinaadille ja näytti ihan terveeltä..

Voiko kuitenkin olla, että se olisi ollut pilalla ja siitä sain vatsaoireeni?

Ruoka oli mielestäni ihan normaalin makuista ja sitä on kaapissa viellä.
Uskallanko nyt syödä sen...? Minua epäilyttää ja eilinen oli niin täyttä tuskaa monta tuntia, että en haluaisi kokea sitä uudestaan...

Yöööööks..... :x En kuuna päivänä olis käyttäny neljä päivää sitten sulatettua kanaa! Ilman pakastamista kana(kin) säilyy hyvin jopa yli päiväyksen ns. lihansäilytyslaatikossa (Festivo-jääkaapissa, siinä 0 astetta) mutta että sulatuksen jälkeen... Huh!

Lyhyesti sanottuna; uskon että oli pilaantunutta. Marinointi peitti pilaantuneen hajun.

:$ :ashamed: :$ :$ :x

En voi sanoa, kun että YÖK.
Miten en tajunnu tätä eilen?? :Z
Eli mulla on ruokamyrkytys, koska söin pilaantunutta kanaa.

Saanko vedota raskauden piikkiin, olen jotenki vähän hajamielinen ollu. :(
...enkä tajunnu et oli niin kauan ollu siellä jääkapis ennen ku tänne kirjotin.

Nyt menen heittämään sen kanan roskiin. :$ :ashamed:

voi luoja, mistä näitä uusavuttomia sikiää. sulatuksen jälkeen käytetään heti. pilaantuu nopeasti sulatuksen jälkeen. hyi helvetti, eikö se muka haissu pahalle. .

ja vielä raskaana ollessa pistetään suuhun mitä sattuu vanhaa lihaa. yök yök.. ei voi pistää raskauden piikkiin. kyllä mulla järki pääs on ollu raskausaikoinakin

Alkuperäinen kirjoittaja timpe:
siinäpä se marinadin ihanuus: peittää pilaantuneen hajun :)

Niin. Siis ei tosiaan haissu pilaantuneelle. Nyt kyllä haisi kun heitin sen menemään. :$

Ja voin kertoa etten ole mikään uusavuton.
Se oli inhimillinen virhe, en tajunnu että oli ollu jo niin monta päivää.

Eikös täälllä ollu alotus joskus siitä, kun oli ostanu kanaa missä oli ollu päiväys ihan ok ja sitten oli kumminkin ihan mätää?
Tää ei nyt varsinaisesti liity asiaan, mutta taidan välttää kanaa vähän aikaa. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hyi yöks, nyt sua varmaan ällöttää. Ei ikinä noin, broileri on herkkä pilaantumaan. Samana päivänä käytät kun otat pakkasesta.

Todellakin ällöttää :D
Mussutan täällä ruisleipää, kun en uskalla kokata enää :laugh:

Nyt olen tästä lähtien huolellisempi ;)

Voi Lara! No mut noita sattuu ja voin sanoo että mullakin kävi mielessä 4 päivää sitten kun mulla alkoi mahatauti heti jauhelihan syömisen jälkeen,niin epäilin et ois tullu siitä kun se alkoi heti sen jälkeen.Ja päiväys ei ollut vanha tms,että käyttöaikaa oli vielä lihassa pari päivää.Asia selvisi lopulta sillä,että kun se sama tauti tarttu mun tyttöön mun sairastamisen jälkeen niin ei voinut siitä syystä olla ruokamyrkytys.Niin ja muuten ruokamyrkytyksen ja esim.noroviruksen erottaa siitä että viruksessa nousee kuume mutta ruokamyrkytyksessä ei.
Mutta silti,en kyllä syö jauhelihaa vielä pitkään aikaan..sai jotenkin kuitenkin kuvottamaan..

Yhteistyössä