Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Juu, kiitos tiedoista. Lähinnä mietin sitä, että vieläkö tämä tästä lisääntyy ja voiko sitä vielä alkaa suihkuamalla tulemaan? Ilmeisesti voi, kun vauvan maidontarve kuitenkin kasvaa koko ajan...?
Älä nyt ainakaan toivo, että sitä maitoa alkaa ihan suihkuamalla tulemaan

Se maidon ylituotanto ei tosiaankaan ole mitään kivaa, kun täytyy pitää monia liivinsuojia päällekkäin ja imettäminen ei onnistu ilman apuvälineitä, kun ensin pitää lypsää ylimääräinen maito pois, että vauva ei tukehdu siihen ja sitten pitää olla vaatteet hyvin suojattuna, että sitä maitoa ei olisi joka paikassa jne.
Komps. Mulla maito suihkuaa vieläkin kuin hanasta, vaikka vauva on 9 kk. Ilman liivinsuojia en pärjää, ja pitkään piti käyttää usein maidonkerääjää toisessa rinnassa, kun liivinsuoja ei olisi riittänyt. Ja ole onnellinen, jos ei rinnat ole niin täynnä, että ovat kovat ja pinkeät. Se on aika tuskallista. En tiedä johtuuko osittain siitä, että minulla on pienet rinnat ja kuitenkin maitoa on ollut runsaasti - isoissa rinnoissa olisi enemmän tilaa ja venyvää kudosta.

. No,
Maidontulo lähti minulla kunnolla käyntiin kolme päivää vauvan syntymästä. Ekat päivät oli tosiaan tuskaa, rinnat kuin tiiliskivet, ja oli pakko pumpata pahinta painetta pois. Mulla olikin sitten maitoa yli tarpeen ja luovutin sitä sairaalaankin - eli ei tarvi huolestua että riittääkö omalle vauvalle, jos ei ole niinkuin mulla oli.