Kysymys hormonikierukasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
Hei!

Minulle laitettiin hormonikierukka viime kesänä. Menkat tuli lähes normaalisti helmikuulle asti,
sitten pariin kuukauteen ei juuri mitään menkkojen aikaan, ei tarvinnut edes suojaa.
Nyt maanantaina alkoi menkat ja onkin taas tosi runsaat??

Oikea kylki on kipeä, en tiedä voiko liittyä tähän, mutta mainitsempa kuitenkin.

Onko tämä ihan normaalia?

Kiitos vastauksista!

Minulla oli hormonikierukka pari vuotta. Menkat loppuivat kokonaan. Kierukkaa pitävillä on riski kohdunulkoiseen raskauteen, joten saattoi olla siitä kyse. Seuraavalla kerralla heti lääkäriin, jos verta vuotaa ja kipua!

Alkuperäinen kirjoittaja lamminsydan:
Minulla oli hormonikierukka pari vuotta. Menkat loppuivat kokonaan. Kierukkaa pitävillä on riski kohdunulkoiseen raskauteen, joten saattoi olla siitä kyse. Seuraavalla kerralla heti lääkäriin, jos verta vuotaa ja kipua!

Mulla on siis tämä tilanne edelleen päällä, eli verta tulee ja oikea kylki on kipeenä.. :(

Sitä tässä vähän ihmettelen kun yhtäkkiä on taas tosi runsaat menkat!

Mutta tein testin viime viikolla, eikö sen pitäisi näkyä siinä..?

mitähän tää meinaa: kierukka ensin rasvoitti hiuksia, nyt ollut kauan "kuivat"hiukset ja nyt taas rasvoittuu nopsaan, kun kierukka ollut yli vuoden? Vaihteleeko muilla näin. Ja ap:lle käy ihmeessä lekurilla!

Tätä vähän pelkäsinkin! Kiitos vastauksista!

Ei siis kellään olisi semmoista ihan muuten vain, että menkat välillä runsaatkin ja välillä ei mitään..?! =( Voi kökkö!

Alkuperäinen kirjoittaja Epätietoinen ap:
Tätä vähän pelkäsinkin! Kiitos vastauksista!

Ei siis kellään olisi semmoista ihan muuten vain, että menkat välillä runsaatkin ja välillä ei mitään..?! =( Voi kökkö!

mulla on ollu mirena reilun puoltoista vuotta ja vuoto on vaan niukentunu,tosin välillä on saattanu olla hieman runsaampaa mutta silti tosi vähästä.

Mulla on ollu kierukka pari vuotta. Välillä menee pitkäkin aika ilman mitään menkkoja, joskus taas tulee ihan "oikeat" menkat.
Mutta käy ap lääkärissä jos vähääkään arveluttaa! :hug:

Tuli mieleen et olisko kierukka voinu lähteä pois itsestään? Sekin on kuulemma mahdollista, eikä vissiin kovin harvinaistakaan. Ja kierukan poistumisen jälkeenhän tulee yleensä tyhjennysvuoto, joka oli mulla ainakin todella runsas ja kesti melkein 10 päivää.

Yhteistyössä