Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Perussuomalainen LEHMÄ:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
En ole ikinä lukenut ainuttakaan Harry Potteria, mutta 10v. tyttäreni olisi nyt halukas kirjoja lukemaan, onko hyvä ikä? Ja onko ne luettava järjestyksessä?
On hyvä ikä ja kyllä ne olis parempi järjestyksessä lukea.
Mutta jos on kovinkin herkkä lapsi / näkee helposti painajaisia, niin ainakin viimeisen kirjan jättäisin suosiolla luettavaksi vasta kun on vähän vanhempi... Ainakin mieheni veljen tytär näki painajaisia / siis tuli uniin kirjan tapahtumat... Eli on ihan lapsikohtaista antaako lukea vaiko ei! Mutta uskoisin että itse tiedät sen sitten parhaiten, kun lapsesi parhaiten tunnet! Mutta antoisia lukuhetkiä tyttärellesi!
*muoks! nyt puhun siis viimeksi suomennetusta
Onko se eka kirja ihan iisi herkemmällekkin tytölle? Jos antaisin sen lukea ja eihän sitä tiedä tykkääkö edes koko Potterista, mä en ainakaan tykkää edes sen tyylisistä kirjoista.
Ensimmäiset kirjat oli milestäni ihan jo tuon ikäisen luettavaa!
Kuten täällä oli jo toinen ketju niin olen samaa mietä, että nämä häntäpään kirjat kannattaa jättää herkemmiltä väliin! Sitten kun on vähän isompia!
Kuvaillaan esim. ihmissuden raatelua yms niin voi olla pelottavaa ja varsinkin viimeisessä suomennetussa kirjassa se viimeinen taistelu oli aika ahistavaa luettavaa! Jopa aikuiselle!