Kysymys ekasta neuvolakäynnistä

tuoreäiti
Ei kuunnella sydänääniä, ne ei kai kuulu vielä? Muistaakseni sielä vain kyseltiin kaikkia asiota sinusta ja mahdollisesta isästä (kaikillahan ei isä ole kuvioissa mukana). Päihteiden käytöstä keskustellaan, tosin jos ei käytä päihteitä niin ei niistä sitten tarvitse jutella.
Ja tietysti kaikesta raskauteen liittyvästä.

millipilli
Riippuu koska se eka käynti on. Joissain paikoissa sydänääniä ei edes yritetä kuunnella ennen kuin joskus 12 viikolla joten silloin eka käynnillä ei kuunnella

Ainokki
Meillä eka käynti oli vasta rv10-> joten sydänäänet kuunneltiin. Pari putkea verta otettiin käsivarresta ja pikku hemoglobiininäyte sormesta. Lisäksi pissanäyte. Loppuaika oli tota keskustelua, neuvontaa ja lappuja täytettiin ja jaettiin. Ei siis mitään sisätutkimuksia tms.

Neuvolassa laskivat että olisin n. viikolla 8. Itse epäilen etten vielä niin pitkällä.. Kiitos vastauksista, kiva tietää vähän etukäteen! Mitä luulette, tuleeko alipainosta jotain sanomista? Olen luontaisesti hyvin hoikka, ja paino ei vain nouse vaikka syön hyvin ja terveellisesti..

Alkuperäinen kirjoittaja ippunen:
Neuvolassa laskivat että olisin n. viikolla 8. Itse epäilen etten vielä niin pitkällä.. Kiitos vastauksista, kiva tietää vähän etukäteen! Mitä luulette, tuleeko alipainosta jotain sanomista? Olen luontaisesti hyvin hoikka, ja paino ei vain nouse vaikka syön hyvin ja terveellisesti..
Kovasti onnea :flower: Miksi epäilet ettet olisi vielä niin pitkillä viikoilla? Tuohon alipainoon en osaa vastata. Seuraavat painoa ja olettaisin että ei haittaa vaikka ei nousisikaan, mutta jos laskee niin sitten voit joutua johonkin ravintoterapeutille.. tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja ippunen:
mulla on niin pitkä kierto, tosi pitkä.. siks epäilen ettei niin pitkällä kun eikös ne laske sen aina "normaalikierron" mukaan =) ?
Juu näin ne kai tekee. Se sun ultra on kai niskapoimu ultra? Saat varmaan uuden ajan sinne jos viikkoja ei ole silloin vielä tarpeeksi. Mut sehän on vaan kiva päästä kurkistelemaan pikkuista :heart:

noloa myöntää mut mä en ole noista ultrista lainkaan perillä että mikä on niskapoimu ym. Mutta se on siis se ensimmäinen ultra, ja ilmeisesti sitten jos en olekkaan niin pitkällä kun luullaan niin tulee uusi aika? En pistä vastaan jos saan ylim. käynnin ;)

Yhteistyössä