Kysymys avopareille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei olla enää avopari, mutta vastailen silti aikani kuluksi :D

Eli annettiin miehen sukunimi lapsille eikä sen enempää pohdittu, että miksi niin. Naimisiin mennessä koko perhe vaihtoi sitten sukunimeä kerralla. Silloin pohdittiin sitten tarkemmin.

Miehen. Vaikka se nimi on ruma. Ja vaikkei mies pistä noiden hoidon suhteen tikkua ristiin. Ja vaikka aion häipyä lapsineni. Ja vaikka kuullostaisi mun korvaan luonnollisemmalta et olis mun nimellä.

Mun nimi annettiin. Ei päästy yhteisymmärrykseen ja silloin lapsi saa automaattisesti äidin nimen. Mulle oli ihan selvää, että lapset kuuluu mun sukuun, kun minähän ne olen tehnytkin :D Niin ja mun sukunimi on paljon nätimpi kuin miehen.

Me ei muuten edes keskusteltu oikein millään tasolla tosta sukunimestä...jotenkin oli vaan niin päivänselvä asia, että miehen nimelle menevät...vaikka toki näin jälkikäteen tietty vois viisastella siitä, sillä esim. mun sukunimi on harvinaisempi, mut...nääh, mitä suotta :). Ja - jos mukulat sitten jossain vaiheessa asiaa protestoivat, niin saavathan sitten vaihtaa nimensä, jos siltä tuntuu...

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Mun nimi annettiin. Ei päästy yhteisymmärrykseen ja silloin lapsi saa automaattisesti äidin nimen. Mulle oli ihan selvää, että lapset kuuluu mun sukuun, kun minähän ne olen tehnytkin :D Niin ja mun sukunimi on paljon nätimpi kuin miehen.

Ihan yksinkö teit?

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Miehen. Muuten en varmaankaan olisi suostunutkaan moiseen, mutta minua on kiusattu sukunimeni vuoksi koulussa.

Jos jostakin kumman syystä joskus tulen suostumaan mieheni kosintaan, pidän oman sukunimeni.
Suurin osa ystävistäni on säilyttänyt oman sukunimensä. Sukunimet ovat aika harvinaisia, johtuisikohan sitten siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Ihan yksinkö teit?

Samaa mietin.

En ole enää avoliitossa likan isän kanssa, mutta silloon olin kun likka syntyi. Likalla on isänsä sukunimi.

Muoks. mä olen jotenkin tottunut lapsesta asti siihen ajatukseen, että lapsella on isänsä sukunimi. Sen takia ei paljon tarvinnut sukunimeä miettiä likan kohdalla, oli siinä vähän miettimistä mutta erittään vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:

Ihan yksinkö teit?

Samaa mietin.

Liitynpä tähän ihmettelijöötten joukkoon.

Yhteistyössä