Kysymys autollisille: Onko lapsenne koskaan käyneet junassa

• Viestiketjun aloittaja kymysyss
  • Ensimmäinen viesti
Hyvä kysymys, lapset ovat kulkeneet molemmat junassa ja bussilla.
Mutta paikallisbusseilla emme ole täällä pikkukaupungissa kulkeneet, edes minä. Syynä ihan se kulkeminen on kallista ,hankalaa ja asumme lähellä keskustaa, kävelen siis mielummin.Olemme asuneet täällä vasta kolme vuotta, ja inhoan täkäläistä tapaa kulkea lyhyitäkin matkoja autolla.
Mummolaan menemme junalla ja mummolassa kuljemme paikallisbusseilla ja paikallisjunilla. Täälläkin käyttäisin, jos tarjonta olisi parempi.
Sori, tulipa pitkä sepustus......

Sisävesilaivalla ja bussissa on ollut, muttei vielä junassa. Tarkoitus ois junaankin viedä kun vähän vielä kasvaa (nyt alle 2-v.), ihan kokemuksen vuoksi. Yleensä kyllä liikutaan ihan omilla autoilla. Tuosta bussi ja laiva kyydistä ei varmaan myöhemmin mitään muista kun oli silloin n. vuoden ikäinen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:22 Stadilainen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:00 Leija kirjoitti:
Ovat käyneet junassa, bussissa ja jopa lentokoneessa, laivallakin ovat matkustaneet.
näinpä meilläkin. Metrossakin ovat olleet, vaikka talossa on KAKSI autoa... ;)

ai juu, metro unohtui minulta vesibussin lisäksi ja onhan sitä vossikan kyydissäkin ihan paikasta toiseen kulkiessa istuttu ja muu porukka kamelilla ja minä aasilla, mutta se olikin vain hupireissu eikä paikasta toiseen siirtyminen.

Meidän kundi on vasta 4kk, joten kovin paljon ei vielä ole ehditty reissailla. Linja-autossa on kuitenkin matkustanut jo useampaan otteeseen. Meilläpäin kun pääsee vaunujen kanssa ilmaseks bussiin, niin sillä me kundin kanssa päivisin mennään kauppaan,ym.

Lapset on vajaa 4 v ja reilu 2 v. molemmat on ollee bussissa useamman reissun, mutta junailemaan emme ole ennättäneet, risteilemässä ovat olleet sisävesialuksella ja vähän isommallakin. Mutta nyt kun rattaita ei tarvitse enää joka paikkaan raijata, voisi pienen junamatkan tehdä vaikkapa johonkin kivaan kesäkaupunkiin. Se on niin mukavaa mennä perille saakka omalla autolla. Siitähän siinä tietysti kysymys on. Samalla vaivalla kun ajaisimme lähimmälle rautatieasemalle, ajaa jo vaikkapa Tampereelle.

meilä kaikki on kulkeneet junassa, toisin pienin on ollut niin pieni ettei muista sitä.

ja kulkisin junalla, mutta omalla autolla tulee PALJON halvemmaksi, kun tankillisella diisseliä ajetaan kesäkeleillä noin 1000km ja tankillinen maksaa noin 40-45 e junaan menis tälläporukalla paljon enemmän.
linja ato kans melkein samoissa hinnoissa,kun 4,5 e maksaa meiltä kaupunkiin , 18 km matka aikuiselta, iaommat lapset joutuvat maksamaan aikuisen hinnan joten halvemmaksi tulee kulkea omalla autolla tuo matka<br><br>

idioottimainen kysym
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 12:03 kymysyss kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 11:59 Jaanuska kirjoitti:
Ei junassa eikä bussissakaan
Kiitos rehellisyydestä. Katsotaan onko muita yhtä rohkeita. Sillä lapsesi eivät todellakaan oe ainoita.

:flower:
mikä tän kysymyksen idis niinku on? ai se että myntäkää, te olette täydellisen epäonnistuneita vanhempia jos lapsenne eivät ole käyneet junassa/bussissa?!? :LOL: ...mitä väliä onko joku matkustanut junalla vai ei????? :headwall: :headwall: :headwall:

On he saaneet kokeilla molempia. Meillä kuopus alkoi vaatia pääsyä "pikajunaan" ja jankutti pikajunasta niin kauan, että oli pakko yksi junamatka tehdä. En sitten tiedä oliko tarpeeksi "pika", mutta kyllä hän tyytyväinen oli.

Linja-autoa voi kokeilla omassa kaupungissa kerran kesässä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 17:05 idioottimainen kysym kirjoitti:
mikä tän kysymyksen idis niinku on? ai se että myntäkää, te olette täydellisen epäonnistuneita vanhempia jos lapsenne eivät ole käyneet junassa/bussissa?!? :LOL: ...mitä väliä onko joku matkustanut junalla vai ei????? :headwall: :headwall: :headwall:
miks sulla on luumupuut nenässä?

mun mielestä aika mielenkiintoinen ketju.. Me ollaan saatu auto ihan äskettäin ja niin innoissamme ollaan että oikeastaan kaikki matkat sillä tehdään, pienimmätkin :ashamed: Omatunto kuitenkin soimaa, koska aikaisemmin vannoin että opetan lapseni arvostamaan joukkoliikennettä ja ympäristöä.

rimppakinttu harmaan
Vaikka on oma auto nii kyllä viikoittain poika on mun kaa bussissa ja lähijunalla on kans päässy useesti liikkuu, mutta pitenpiä matkoja ei olla tehty ku omalla autolla. :)

äippä ja tenavat
Meillä auto on miehen käytössä, itse en aja.

Kaupunkiin mennään pojan kanssa, joko paikallisella bussilla tai kävellen.
Junaa emme käytä (eipä ole tullut sellaista matkaa, jonka vuoksi oltaisiin junalla menty.. Itsekin olen ollut 2 kertaa vain junassa) Pitkän matkan linkeillä ei olla menty, koen sen (ja junan) liian hankalaksi lapsen kanssa matkustaa..

Ollaan kuitenkin tehty hesassa pojan kaa turistimatkoja raitiovaunulla ja metrolla (joissa olin silloin itsekin ekaa kertaa..) :D

Heh, tuo lapsi on asunut vähän päälle vuoden vanhaksi Helsingissä ja vaikka meillä koko sen ajan olikin auto, ni todellakin liikuttiin julkisilla siellä suurimmaksi osaksi.

Nyt täällä Rovaniemellä (vielä vanhan maalaiskunnan puolella) ollaan kerran kuljettu bussilla, muuten omalla autolla.

Tampereella käytiin junalla, mutta kotihoidontukea nauttivalle aikuiselle tuo junakyyti on niin tautisen kallista lystiä, että halvemmaksi tulee lähteä omalla autolla yhtään minnekään.

Yhteistyössä