Kysymys: AUTO-ONNETTOMUUS, miten kävi?? Miettikää mitä arvaisitte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vilja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vois olettaa että niillä pikkuteiltä tulevilla on kolmiot ja stopit juurikin sen takia että sen 80 ajavan ei tarvitsisi pysähtyä.
Kai se tietysti riippuu etäisyydestä, mutta miten ihmeessä voi olettaa että 80 rajoituksen alueella ajava voisi pysähtyä ihan tosta noin vaan jos joku hullu tulee pikkutieltä eteen?

Vain ja ainostaan liikennevalot antavat päälleajo-oikeuden. Ja tällöin paikalla pitää olla silminnäkijöitä jotta A selivää ilman sakkoja.

[QUOTE="vieras";28891425]Vain ja ainostaan liikennevalot antavat päälleajo-oikeuden. Ja tällöin paikalla pitää olla silminnäkijöitä jotta A selivää ilman sakkoja.[/QUOTE]
Wot? Vai että oikein oikeus? Minä olen luullut että jokaisen velvollisuus on pyrkiä estämään onnettomuus vaikka itse olisikin oikeassa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28891443:
Wot? Vai että oikein oikeus? Minä olen luullut että jokaisen velvollisuus on pyrkiä estämään onnettomuus vaikka itse olisikin oikeassa.

Ennakkotapausten valossa liikennevalo-ohjatussa risteyksessä ei tarvitse noudattaa erityistä varoivaisuutta.

ei tietenkään vastaa 160km/h törmäystä, mutta ei myöskään seinään törmäystä, koska autot antavat aina periksi ja massoista riippuu mihin suuntaan liike jatkuu jne.

Periksiantamista tulee molempiin autoihin, ne kompensoivat toisensa. Jos kaksi saman massaista samanlaista autoa ajavat suoraan toisiaan vastakkain, niin fysiikan lakien mukaan se todellakin vastaan seinään ajoa. Eikös tämä itsestäänselvyys tyhmien vakuuttamiseski jopa testattu Mythbusterisissa joskua?

ei tietenkään vastaa 160km/h törmäystä, mutta ei myöskään seinään törmäystä, koska autot antavat aina periksi ja massoista riippuu mihin suuntaan liike jatkuu jne.

Myytinmurtajat testas tän:

Ajoivat ensin auton betoniseinään nopeudella x (en muista tarkasti mitä nopeutta käyttivät), sitten ajoivat samanlaisen auton seinään nopeudella 2x ja sen jälkeen nokkakolari jossa molempien autojen nopeus oli x. Nokkakolarin tulokset olivat täysin yhtenevät nopeudella x seinään ajetun kanssa.

Yhteistyössä