Kysymys äideille jotka puoltaa vieressä nukkumista ja pitkää imetystä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iltayö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kummityttöni on pienestä saakka nukkunut vanhempian välissä ja nyt heillä on aikamoisia ongelmia saada hänet omaan huoneeseen. Tytöllä on ikää jo 6-vuotta.. Oma mielipiteeni on se, että jos lasta tarvii nukuttaa tai haluaa hänen nukkuvan vieressä niin tavasta olisi hyvä päästä hyvissä ajoin eroon.
Meidän lapset nukahtava ihan itse omiin sänkyihinsä ja saavat sitten yöllä kömpiä meidän väliin, jos siltä tuntuu. Harvoin niin kuitenkaan tekevät.

Meillä muutti perhepedistä 3,5-vuotias esikoinen pois, kun kolmas vauva syntyi. Siitä lähtien hän on pääasiassa nukkunut ja nukahtanut omaan sänkyyn ilman kommervenkkejä. Kakkonen nukkuu tällä hetkellä vieressä (nyt 3,5v) ja kuopus nukkuu omassa sängyssä sänkymme vieressä (nyt 1v8kk). Kuopuksella on tuossa vuodeniän jälkeen alkanut nukahtaminen tulla haasteellisemmaksi ja hän kaipaisi sylittelyä kovasti ja haluaisi nukahtaa syliin. Hän kuitenkin rauhottuu omaan sänkyynsä, kunhan olen siinä vieressä kakkosen kanssa ja pidän vaikka kädestä. Näin mennään meillä. Ja ehdotan samaa, kuin edellä, eli jos ei ole kyse omasta jaksamisestasi niin nukuta vain lastasi lempein keinoin ja vaikka sylissä jos vain jaksat. Muutatte sitten myöhemmin nukuttamishommia, jos alkaa tuntumaan raskaalta. Teet nyt niinkuin hyvältä tuntuu :-).

Meillä esikoinen nukkuin enemmän omassa sängyssä ja siirtyikin puolen vuoden kieppeilla sinne täysin. Sopi jotenkin hänelle (oma sänky on hänelle aina ollut turvapaikka). Kuopus nukkui vuoden ikään ahkerasti vieressä, mutta siinä tietämillä alettiin vähitellen totutella omaankin sänkyyn, koko yön nukkumiseen ja itse nukahtamiseen. Meni mun mielestä aika pienellä sysäyksellä. Uskoakseni aika oli oikea. Kannustaisin yleensäkin tunnustelemaan sen oman lapsen tarpeita. Yhdelle sopii yksi ja toiselle toinen.

mä en uskoisi että meillä olisi kyseessä korvatulehduksesta koska nukahtamisongelmaa on kestänyt tässä jo parisen viikkoa (luulisin että olisi jo mennyt ohi tai pahentunut niin että oireilisi muutenkin), eikä meillä ole ollut taipumusta korvatulehduksiin eikä meillä ei ole ollut vähään aikaan nuhiakaan (vaikka tiedän että on mahdollista ilman nuhaakin). täytyy toki seurailla tilannetta...

Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Mulla on lapsia neljä. Kanneltu ja sylitelty ja viereen tissille nukutettu :D pienin vielä tällaisessa vaiheessa, mut isommat nukkuu oikein hyvin omissa sängyissä ja huoneissa, ilman mitään nukuttamista :D

Melkein kuin meillä =) Ei enää noita isompia, 12 ja 10, tarvii nukutella eikä tissitellä. 5v. nukahtaa kainaloon lukuhetken jälkeen, nuorimmainen kaipaa tuon päivän ainoan tissihetken ja siihen nukahtaa..

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi65:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Mulla on lapsia neljä. Kanneltu ja sylitelty ja viereen tissille nukutettu :D pienin vielä tällaisessa vaiheessa, mut isommat nukkuu oikein hyvin omissa sängyissä ja huoneissa, ilman mitään nukuttamista :D

Melkein kuin meillä =) Ei enää noita isompia, 12 ja 10, tarvii nukutella eikä tissitellä. 5v. nukahtaa kainaloon lukuhetken jälkeen, nuorimmainen kaipaa tuon päivän ainoan tissihetken ja siihen nukahtaa..

Juu nuo vanhimmat 13v ja 15v voisi jopa hieman ärtyä jos niitä alkaisi nukuttaa ja taputtelee iltasella. Mut meilläki 5v nukahtaa iltasadun jälkeen hyvin omaan sänkyyn, vaikka perhepetiläisiä on nuo kaikki olleet :D

Yhteistyössä