kysymys äideille joiden vauvoilla on astma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lääkärithän noita diagnooseja tekee. Niitä löytää yleensä helpoiten sairaaloista ja ne tunnistaa yleensä valkoisesta takista. HUOM! Niitä ei pidä kuitenkaan sekoittaa sairaanhoitajiin joilla on pienempi palkka ja vähemmän opintovelkaa maksettavana.

hehheh, kylläpäs ed. oli vitsikkäällä päällä.. ;/
minä haluaisin kans tietää.. meijän vauvalla rohisee hengitys päivittäin, nukkuu useasti heräillen..

mutta lääkärit ei ala millekkään.. ei ois paljo niiltäkään pois jos laittaisivat eteenpäin tutkimuksiin..
ja vielä se oire, että kuumeilee väh. kerran kk

Moikka!

Mulla on neljä astmalasta, kaikilla alkanut vauvana noin puolivuotiaana. Olivat HYVIN limaisia, jatkuva yskä. Yöllä yskivät ja oksensivat limaa. Joitakin kertoja hengitys vinkui korvin kuultavasti. Kolme kertaa kun oltiin käyty spiiralla niin saatiin lähete lastenlääkärille. Kaikki kävivät eri lastenlääkärillä. Kolmennen kohdalla minua ei uskottu että on astma. nyt kolme vuotiaana sai astmatestissä pahan obstruktionkin. Kyllä äitinä tiedät onko lapsellasi jotakin eli luota vaistoon =)
Minkä ikäinen lapsesi on?

joo oli kyllä tosi hauska toi vastaaja :( ihan melkein nauratti....not. Ehkä nyt kuitenkin tarkoitin että mistä äidit on alkanut epäillä ja yleensä tuleeko astma minkäikäselle? Siis voiko olla 5 kuinen tai 8 kuinen....? ja joo joo olen ihan dille yms mut jos nyt pysyttäs asiallisissa vastauksissa kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja astmaa meillä;23981966:
Moikka!

Mulla on neljä astmalasta, kaikilla alkanut vauvana noin puolivuotiaana. Olivat HYVIN limaisia, jatkuva yskä. Yöllä yskivät ja oksensivat limaa. Joitakin kertoja hengitys vinkui korvin kuultavasti. Kolme kertaa kun oltiin käyty spiiralla niin saatiin lähete lastenlääkärille. Kaikki kävivät eri lastenlääkärillä. Kolmennen kohdalla minua ei uskottu että on astma. nyt kolme vuotiaana sai astmatestissä pahan obstruktionkin. Kyllä äitinä tiedät onko lapsellasi jotakin eli luota vaistoon =)
Minkä ikäinen lapsesi on?

Lapsi on nyt melkein 9kk ja sisään vetäsee joskus tosi syvään henkee ja se kuulostaa kamalan pahalta. saattaa joskus hengittää hirmu nopeesti sillai niinkuin läähättäen. Ei tunnu itseensä mitenkään haittaavan,nukkuu hyvin,ei ole limainen eikä röhise..... mietin vain mistä tuo johtuu.... onko se vain joku juttu mitä vauvat tekee (saadakseen äidin huolestuneeksi). Muksu ei tee sitä kuin innostuessaan tai riehuessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minäki haluan tietäää..;23981942:
hehheh, kylläpäs ed. oli vitsikkäällä päällä.. ;/
minä haluaisin kans tietää.. meijän vauvalla rohisee hengitys päivittäin, nukkuu useasti heräillen..

Rohina ja heräily voi johtua myös refluksista tai allergioista.
Ettehän asu homeasunnossa?

Me saatiin diagnoosi 1,5v mutta tunnistin oireet jo aiemmin. Samoin lääkäri oli melko varma, mutta ei noin pienelle osannut vielä sanoa varmaksi. Pääoireena aamuyön sinnikäs yskä.

no ei tuo nyt oikein tuo astma sitten sovi mein juttuihin.... Ei oo yskimisiä ei röhinöitä,nukkuu hyvin ja normaalisti hengittää. Ainut on se sellanen tosi syvään henkeen veto mitä tekee esim. kun harjoittelee konttaamista.

Yhteistyössä