Kysymyksiä keskenmenoihin liittyen

Keskiviikkona meillä oli mahtavaa seksiä ja orgasmit oli sen mukaisia. Torstaina alkoi vatsa ja selkä kipu sekä viattoman näköinen vaaleanpunainen vuoto, josta syytin eilistä seksiä. No iltaa kohdan kivut pahenivat ja yöllä heräilin jatkuvasti kipuun. Aamulla vessaan mennessäni huomasin vuotavani vähän kirkasta verta. Iltaa kohden kivut pahenivat niin pahoiksi, että meinasin oksentaa kivusta enkä voinut tehdä muuta kuin maata(noustessa kipu paheni). Kivut olivat jomottavia lähinnä vasemmalla (luulen että vauvan alkuni oli siellä puolella kiinni, koska siellä oli tuntemuksia aiemminkin) ja ehkä supistuksia(?) sekä välistä pahoja vihlaisuja oikealla. Jouduin jo soittamaan päivystykseen, että pitääkö tulla, mutta kuuden jälkeen tuli pari möykkyä jonkinlaista kudosta tai limakalvoja (uskoisin, että siinä seassa oli alkio ja istukka). Tämän jälkeen kipu hieman hellitti, mutta jatkui häiritsevän kipeänä sunnuntaihin. Sunnuntaina oli vielä hieman veristä vuotoa, tänään se on taas vaaleanpunaista ja kipua kun teen jotain muuta kuin olen paikallaan.

Kaikkialla kyllä sanotaan, ettei seksistä ole haittaa, mutta minä kyllä uskon, että se käynnisti tuon keskenmenon. Enpä taida uskaltaa seuraavalla kerralla raskaana ollessani ekalla kolmannekselle paljon harrastella.


Kysymyksiä on siis..

Oliko tämä nyt tässä?

Onko muilla ollut noin kovia kipuja?

Kuinka kauan on vuotoa ollut?

Soitin neuvolaan ja heidän mukaansa ei tarvitse muuta tehdä kuin käydä HCG:tä mittauttamassa labrassa.

Onko teillä mitään muuta tutkittu kuin vain tuota? Tuntuis, että kannattais ultrata, että onko kaikki tosiaan tullut ulos.

Ja kuinka pian ootte harrasteneet seksiä km:n jälkeen tai kuinka pian "saa" tulla raskaaksi?


Kiitos jo etukäteen niille, jotka jaksaa lukea mun sepostukset ja osaavat jotain vastata. =) Epätietoisuus asioista tekee tästä vielä hankalampaa. Neuvolastakin täti vain herätteli vielä toivoa, että eihän sitä tiedä oliko se keskenmeno, mutta minusta tuo kyllä tuntui niin selvältä keskenmenolta. :| Eikähän se edes joutanut kuuntelemaan loppuun asti mun puheita tai vastailemaan kysymyksiin.
 
En usko, että seksi aiheutti tuon. Jos on kysessä keskenmeno, niin se oli tapahtunut joka tapauksessa. Jos sinulla on viikkoja yli 7 niin yrittäisin päästä ultraan. Itselläni runsas verenvuoto oli, että toinen alkio meni kesken ja toinen jatkoi kehittymsitä, mutta minulla ei ilmennyt kipuja ja veri tuli kerralla holahtamalla.
 
Mulla on kyl ollut ite alkanut keskenmeno ihan kivuton. Ja mitä tohon seksiin tulee niin ollut vaan huonoa säkää et on alkanut samaan aikaan. Kaksi lasta mulla on ja kummankin odotusajat alusta loppuun on ollut seksintäyteisiä joten mä en kyl usko et on siihen liittyvää. MUTTA toisaalta jos raskaudut uudelleen niin ei siitä ns. selibaatistakaan haittaa varmasti ole. Me jouduttiin miehen kanssa käyttämään kondomia odotusaikana kun sperma sai mulla supistuksia aikaan.

Mä suosittelen kyl ultrassa käyntiä koska sit noi sun oireet taas kuulostas siltä et siellä vois olla joku kystä tms. puhjennut. EIkä siitä ultrasta ole haittaa senkään puolesta et saat täyden varmuuden asiasta ja gyne kertoo sit miten voitte seuraavaa alkaa yrittämään :)
 
MInäkin suosittelisin kyllä käväisemään ultrassa. Itsellä varhainen km viime kuussa ( viikkoja 5+ jotain) ja km alkoi kovilla vatsakrampeilla ja selkäsäryllä ja kun kivut katosivat niin seuraavana päivänä alkoi vuoto. Ensin ihan pientä vuotoa, sitten tuli välillä holahtamalla muttei mitenkään erityisen paljoa. Holahtamalla verta tuli vuorokauden verran ja sen jälkeenvVuoto jatkui hyvin niukkana viikon ajan kunnes loppui kokonaan kuin seinään. Koko aikana ei tullut minkäänlaisia hyytymiä tms. ulos.
Kävin kahden vuotopäivän jälkeen gynen polilla ja siellä ultrattiin alakautta niin lääkärin mielestä näytti että kaikki oli tullut ulos ja sanoi että vuotoa voi ajatella normi menkkoina kun oli niin alussa raskaus vasta.
Ei kauheen ymmärtäväistä porukkaa tuolla meiän tk:ssa :| Ainoa positiivinen asia minkä muistan että lääkäri sanoi oli että uutta raskautta voi alkaa yrittämään heti vuodon loputtua.

Sinunan kävisin kuitenkin tarkistuttamassa tilanteen. Voimia! :hug:
 
Kamalaa kun just tk:n henkilökunnalla on tuollainen asenne, että eihän se vielä ollut kun solumyökky. Kyllä itellä ainaki tullut aika paljon itkettyä.

Oon yrittänyt päästä sinne ultraa, mutta se tuntuu olevan helvetin hankalaa. Noi kivut just ihmetyttää kun niistä ei muut ole puhuneet/kirjoittaneet, että mitähän siellä tapahtui. Labraan kuitenkin pääsin hcg:tä mittaan niin oli enää 7 niin kyllä se on kesken mennyt. Helpottavaa nyt saada lopullinen vastaus asiaan vaikkei se mieleinen olekkaan. Kipuja ei enää oikeastaan ole ja vuotoa ei enää ole, mutta koko alapää tuntuu ärtyneeltä ja nyt toivon, ettei mitään tulehduksia tule. Mulla on kuitenkin reuma ja jos tulee joku tulehdus se lähtee hyvin helposti leviään koko vartalotulehdukseksi.

Kiitos vastauksista
! ja voimia sullekkin elmiju sekä onnea uuteen yritykseen! :hug:

Niin ja mitä tuohon seksiin tulee niin saa nähdä pystyykö sitä ilman olemaan. Nytki mennyt viikko eikä enää malttais odottaa, että voi olla että pitää vain toivoa seuraavan kaverin tarttuvat tiukasti kiinni :D

Vois yrittää vielä päästä gynelle ultraa niin näkis, että onko nyt kaikki mennyt ok niin uskaltaa seuraavaan yritykseen lähteä. Viimes kuitenkin ekalla yrityksellä tärppäs niin se antaa vähän toivoa. :)
 
Hei! Minulla itsellä kanssa tuoreessa muistissa km:ni (12/10), jolloin kivut alkoi edellisenä iltana, loppui särkylääkkeellä ennen nukkumaanmenoa, ja seuraavana aamuna oli sänky verestä märkä.. Siitä tunnin kahen sisään alkoivat uudestaan voimakkaat ''kuukautiskivut'' eli supistelu ja selkäkivut. vuoto alkoi kirkkaana, ja päivemmällä muuttui paakkuiseksi, ja mukana tuli ''klönttejä'', eli ne oleelliset alkion jutut.. Kipuilu kesti reilu pari päivää, vuoto loppui n viikon kuluttua, siitä pari päivää niin alkoi uudestaan alavatsa kivut, jotka helpottivat parin päivän päästä. Ja tyhjä oli kohtu. :) Raskaustestillä yleensä itse mitataan arvo 3viikkoa keskeytymisestä, jolloin hormoonitaso kuuluisi ''normaalisti'' olla laskeutunut tavalliseen ei raskaus tilaan :) Eli ennen parin 3 viikon odottelua ja itse testaamista, en kyllä suosittele turhaan lähtemään, keho ilmoittaa jos kivut jatkuu tai voimistuu niin ettei voi olla, joka kertoo ettei sieltä ole kaikki lähtenyt. :) Voimia sinne paljon!

Ja minun lapseni on saanut alkunsa heti ensimmäisen keskenmenoni jälkeen, ilman välissä olevia kuukautisia, joten eikun yrittämään, jos alussa on niin voi laskea ihan normaaliksi kierroksi :)
 
Niin tuo kyllä mietityttää hieman tuo seksi, mutta kerta voi kyllä olla huonoa tuuriakin. Me kans alettiin yrittää heti kun alkoi kroppa tuntuun normaalilta (tai no ei se nyt niin kovaa yrittämistä ollut, mutta kuitenkin sen verran että raskaus olisi mahdollinen.. ) Nyt tuntuu kyllä siltä, että oisin ehkä uudelleen raskaana, mutta voihan nämä ekat menkat keskenmenon jälkeen olla erilaiset. Vkloppuna varmaan näkee miten käy. Ei muutako peukkuja pystyyn meille. :)
 
Moikka!

Mä en oikeestaan kuulu varmaan tänne kun mulla todettiin ke 13.4 tuulimunaraskaus, mutta päätinpä tänne silti kirjoittaa! Mistä lasketaan kierron alkavan? Onko se tämä tyhjennyspäivä eli kun eilen otin tyhjennyslääkkeet niin lasketaanko kierto alkavaksi siitä? Jos joku tietäisi ja osaisi neuvoa tietämätöntä.
 
Epa_88 Koskaan ei voi varmaksi sanoa alkaako kierto tyhjennyksestä mutta oma kokemukseni on niin että kun minulla tuulimuna ja vuosi itsekseen ulos niin raskauduin uudestaan siitä neljän viikon kuluttua eli minulla oli tuo tyhjennysvuodon ensimmäinen päivä ns. ensimmäinen kiertopäivä myös :D

Oon koko päivän surffaillu täällä metsästäen tietoa kun taas pelottaa alkava km. Tänään rintojen aristus vähentynyt huomattavasti ja selkää on aikaajoin jomotellut tuossa. vessassa juossut siinä pelossa että kohta lorahtaa...tottakai aamu pelottaa nyt eniten että tuleeko se sillon viimeistään ulos :(
 

Yhteistyössä