kysymyksiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MySelene
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MySelene

Vieras
elikkä meillä nyt toosi paha kriisi. en osaa päättää heittääkö ukko pihalle vai ei...tahtois yrittää vielä mutta pelottaa että se ei muutu...

sit olis ne häät..elokuussa olis tarkoitus sanoa tahdon. en haluis perua niitä...voiko parisuhde muuttua paremmaks jos ne häät olis semmonen hetki sanoa että kunhan ollaan yhdessä niin kaikki menee hyvin. voiko se suhde vahvistua siitä..?

eroakin oon miettiny..jaksaako yksin kolmen pienen lapsen kaa?

voiko alkoholisti parantua ilman ammattiauttajaa? onko mahollisuutta ilman aa:ta? voiko alkoholisti oppia juomaan vaan silloin tällöin vai onko nollalinja ainoo vaihtoehto?

voiko masennuksesta selvitä ilman lääkkeitä ja ammattiauttajaa?

en sais edes puhua mun ongelmista mutta kirjoitan nyt silti... :ashamed:

Se on niin yksilöllistä tuon alkonkin kanssa. Jotkut ei kestä tippaakaan ja jää heti putki päälle ja jotkut oppivat ottamaan harvoin (sellaiset jotka ei ihan täysin alkkikksia olleet). Onhan niitä tarinoita, joissa on päässyt omin avuinkin irti, se vaatii vaan todellista selkärankaa jotta siihen kykenee. Mie kyllä sinuna häät laittaisin jäihin, niihin kun ei enää ole kuin puolisen vuotta. Alkoholistin kanssa älä ala elämään lasten kanssa, siinä pilaat 3 muutakin elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
alkoholista en tiedä, mutat masennuksesta on vaikea päästä yli ilman ammatti apua.

miksi ette hae apua ja tee kaikkeanne että saatte suhteen toimimaan?

:hug:

noita ongelmia alkaa olla niin paljon että en tiiä pystyykö..ja ne ovat jatkuneet niin pitkään etten tiiä jaksanko/haluunko...ku toinen elää omassa maailmassaan..omia sääntöjä, tarpeita...jne...

mun sydän ja järki sanoo eri asioita...

nyt kun päästin miestä takas kotiin niin se taas luulee että kaikki ok. itellä paha olla... :(

Ei tod. pääse kummastakaan eroon ilman ammatti auttajaa. Paitsi jos kyseessä on ns. lievä masennus tai paniikki, mutta siltikin tarvii ainakain läheisten tukea ja ymmärrystä.

jos ko. "vaivat" jatkuneet jo pidempään (eli yli 1-2 vuotta) niin todellakin tarvitsee apua ammatti taholta!!

Mutta jokainen on yksilö. Silti niin paljon nähnyt ko. tapauksia työssäni, että uskallan jopa sanoa että hakea apua!

Kuntoutus ei ole koskaan helppo ja vaatii koko perheeltä, läheisiltä kovaa työtä myös.
Jos sekä sairastunut että läheiset panostavat asiaa ammatti auttajan tuella, niin silloin tuloksia syntyy.

Hae / hakekaa apua perheneuvolasta, A-klinikalta! Siellä hyvät ammatti ihmiset ja apua saa jos sen haluaa ottaa vastaan,

Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Jos mietit ja epäröit, häät ei ole oikea ratkaisu.

niimpä...tuntuu vaan niin tyhmältä jos nyt peruis niitä kun oli niin hankalaa jo saada varattua se juhlapaikka. mitä jos kaikki alkaakin mennä hyvin....jos sittenkin haluu mennä naimisiin..haluun mä nytkin mutta pelottaa miten meiän yhteiselo jatkuu...muutuuko asiat ja loppuuko se juominen..riitänkö miehelle?

en uskallapuhua miehelle kun alkaa aina kauhee riita. :( yleensä oon aina puhunu sille kun se on kännissä...

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:

niimpä...tuntuu vaan niin tyhmältä jos nyt peruis niitä kun oli niin hankalaa jo saada varattua se juhlapaikka. mitä jos kaikki alkaakin mennä hyvin....jos sittenkin haluu mennä naimisiin..haluun mä nytkin mutta pelottaa miten meiän yhteiselo jatkuu...muutuuko asiat ja loppuuko se juominen..riitänkö miehelle?

en uskallapuhua miehelle kun alkaa aina kauhee riita. :( yleensä oon aina puhunu sille kun se on kännissä...

Eikö tämä jo yksin kerro, että kaikki ei ole hyvin. Ei ne miehen ja parisuhteen ongelmat katoa avioliiton sinetoimisellä. Siihen tarvitaan tahtoa, töitä, apua ja niiden ongelmien myöntäminen.

elikkä meillä nyt toosi paha kriisi. en osaa päättää heittääkö ukko pihalle vai ei...tahtois yrittää vielä mutta pelottaa että se ei muutu...

sit olis ne häät..elokuussa olis tarkoitus sanoa tahdon. en haluis perua niitä...voiko parisuhde muuttua paremmaks jos ne häät olis semmonen hetki sanoa että kunhan ollaan yhdessä niin kaikki menee hyvin. voiko se suhde vahvistua siitä..?

voiko alkoholisti parantua ilman ammattiauttajaa? onko mahollisuutta ilman aa:ta? voiko alkoholisti oppia juomaan vaan silloin tällöin vai onko nollalinja ainoo vaihtoehto?

Alkoholisti ei voi parantua ellei hän itse sitä tosissaan halua. Ei edes ammattiauttaja saa häntä raittiiksi. Kaikki lähtee itsestä.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:

Eikö tämä jo yksin kerro, että kaikki ei ole hyvin. Ei ne miehen ja parisuhteen ongelmat katoa avioliiton sinetoimisellä. Siihen tarvitaan tahtoa, töitä, apua ja niiden ongelmien myöntäminen.

no ei oo kaikki hyvin, ei..mutta ku en osaa päättää jatkaako vai ei...jaksnko yksin ja kun rakastan silti sitä miestä....oon niin vihainen sille kaikesta...no vielä ei oo liian myöhäistä mutta ku mulla alkaa tää kiinnistus loppumaan....se töppää, pyytää anteeksi ja on niiin reppana ja sit kaikki on hyvin sen mielestä...sit kun yrittää puhua niin se suuttuu.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja jepulis:

Alkoholisti ei voi parantua ellei hän itse sitä tosissaan halua. Ei edes ammattiauttaja saa häntä raittiiksi. Kaikki lähtee itsestä.

se sanoi että se ei aio juoda enää mutta tiedän jo nyt että se on paska puhetta...ehkä viikko tai pari menee ilman mutta sit jatkuu taas..vähentää se ehkä osais hetkeks mutta ku sen kaveritkin juo niin eihän se voi olla ilman...emmä vaadi nollalinjaa vaan silloin tällöin. tähän asti se on ollu vähintään 3 kertaa viikossa. jouluna ja kesällä vielä useammin.. |O

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:

no ei oo kaikki hyvin, ei..mutta ku en osaa päättää jatkaako vai ei...jaksnko yksin ja kun rakastan silti sitä miestä....oon niin vihainen sille kaikesta...no vielä ei oo liian myöhäistä mutta ku mulla alkaa tää kiinnistus loppumaan....se töppää, pyytää anteeksi ja on niiin reppana ja sit kaikki on hyvin sen mielestä...sit kun yrittää puhua niin se suuttuu.. |O

:hug:
Toivottavasti saat selvyyttä asioihin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Oleellista on, haluatko sinä häät vai haluatko vain naimisiin?

oleellista on haluunko viettää elämäni ton ukon kaa... ;) ja millaista elämää haluun ja tärkeintä millaista elämää lapset tarvii ja ansaitsee.

oleellista on haluunko viettää elämäni ton ukon kaa... ;) ja millaista elämää haluun ja tärkeintä millaista elämää lapset tarvii ja ansaitsee.

Ei, vaan niin kuin kysyin, haluatko naimisiin vai häät. Totta kai ylipäätäänkin on oleellista, haluaako elää jonkun ihmisen kanssa ja millaiseksi elämä ihmisen kanssa muodostuu ja millaisen kasvuympäristön se elo tarjoaa lapsille.

Mutta kun sinä näyt pohtivan, että peruakko häät vai ei ja haluat pitää häät, niin haluatko pitää häät vai nimenomaan naimisiin ja elää miehen kanssa?

Ei, vaan niin kuin kysyin, haluatko naimisiin vai häät. Totta kai ylipäätäänkin on oleellista, haluaako elää jonkun ihmisen kanssa ja millaiseksi elämä ihmisen kanssa muodostuu ja millaisen kasvuympäristön se elo tarjoaa lapsille.

Mutta kun sinä näyt pohtivan, että peruakko häät vai ei ja haluat pitää häät, niin haluatko pitää häät vai nimenomaan naimisiin ja elää miehen kanssa?

no sitä mietin haluunko naimisiin vai en. olen jo yhet häät viettäny + avioero joten en haluu sitä jännityksen vuoksi.

mutta ku sen kaveritkin juo niin eihän se voi olla ilman...

Tuo lause kertookin jo aika paljon miehestäsi. Kaverit ovat siis tärkeämpiä kuin oma perhe :/ Vaikuttaa ihan, anteeksi vaan, pojankoltiaiselta. Milloinhan se aikoo kasvaa aikuiseksi?

Minä luultavasti tuollaisessa tilanteessa muuttaisin eri osoitteeseen ja katsoisin miltä tuntuu sekä itsestä että miehestä.Ja jos mies ei "kaipaisi" perään tai muuttuisi,se olisi sitten siinä.
Ja vaikka häät peruuntuis,uudet voi pitää aina myöhemmin jos siltä tuntuu.

Yhteistyössä