KYSYMYKSIÄ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VIERAILIJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VIERAILIJA

Vieras
Haluaisin kuulla, jos jollakin on tietoa ruokavaliosta raskauden aikana. Lähinnä siis tarkoitan, että onko jotain tiettyjä tuoteita/raaka-aineita joita ei saisi syödä esim alkuraskauden tai koko raskauden aikana???
Olen menossa ensimmäiseen neuvolaan vasta 3 viikon päästä ja miettisin, että uskaltaako tässä kaikkea nyt syödä.

Toinen mieltä askarruttava juttuni on hiusten värjäys? Olen kuullut jostain, että hiuksia ei saisi raskauden aikana värjätä... onko jollakin tietoa asiasta?

Itselläni raskaus vasta hyvin alkuvaiheessa ja sen vuoksi olisi kiva saada tietää juttuja joita kannattaa välttää tässä ensimmäisten viikkojen/kuukausien aikana.

ei maksaa, vakuumipakattuja, ei raakaa kalaa (esmes graav tai silli) ei homejuustoja.. ja paistetuissa kaloissa myös jotai mitä piti varoa liikaa syömästä.., sit oli jotkut siemenet, olikohan unikko vai joku.. ja sokeria ja suolaa ei hirveästi, kahvia max 3.. muistaakseni

Toinen mieltä askarruttava juttuni on hiusten värjäys? Olen kuullut jostain, että hiuksia ei saisi raskauden aikana värjätä... onko jollakin tietoa asiasta?

Pastöroimattomat maitotuotteet, korvasienet ja monet muutkin sienet, hauki (isot petokalat), luontaistuotteet, yrttiteet, kofeiini... Hiusten värjäyksestä on monia mielipiteitä... :whistle: Itse en värjännyt ja vältin mahdollisimman paljon muitakin kemikaaleja

Yhteistyössä