Kysymyksiä vuokra-asumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Jos on yksityisellä vuokralla ja taloon tulee putkiremontti, jonka ajaksi pitää muuttaa muualle, niin pitääkö siltä ajalta maksaa vuokraa?

Jos on vuoden määräaikainen vuokrasopimus ja omistaja haluaa myydä asunnon sinä aikana, miten vuokrasopimuksen sitten käy?

Ja vielä lopuksi... onko kellään ollut mitään hankaluuksia yksityisten vuokranantajien kanssa? Meillä on entuudestaan kokemusta vain kaupungin vuokra-asunnosta ja omistusasunnosta.

En tiedä varmaksi, mutta luulisin että kun muualla pitää asua, niin vuokraa ei tarvi ainakaan kokonaan maksaa.
Vuoden sopimus tietääkseni koskee molempia osapuolia, ei saa myydä tänä aikana.
Vuokranantajia on montaa sorttia. Itse en enää menisi yksityiselle vuokralle, jos sattuu olemaan hirveä kyylä niin ongelmia tulee.
Tosin mukaviakin persoonia on. Se pitää vähän kattoo keltä vuokraa asunnon.

vain yksityisellä oltu vuokralla aikoinaan ja ei mitään ongelmia.
kaupungin vuokratalossa asuttiin 8kk ja oli kamala meno, vaikka ns. hyvä talo.se porukan vaihtuvuus ja hällä väliä-asenne oli pahinta siellä.

Kaupungin vuokratalossa asui ihan hirveetä porukkaa! Mustalaiset huudatti musiikkia läpi yön, huumenarkkarit pölli pyörät pihasta ja lapset sai harvoin leikkiä omilla leluillaan, ku naapurin pennut vei kädestä... Jos joku hajosi tai pyysit jotain korjaajaa katsomaan, luvattiin kyllä muttei huoltohenkiläkuntaa koskaan näkyny.

Nyt yksityinen vuokranantaja ja kaikki toimii :) Jos jotain tulee, voi soittaa ja asia hoidetaan samantien.

Mekin viihdyttiin kaupungin talossa niin kauan, kunnes sossu alkoi sijoittaa sinne asiakkaitaan. Tuo on ihanaa seutua ja mulle kovin tärkeää, eikä siellä ole kaupungin vuokrataloja joten pitää vuokrata yksityiseltä. Omaa ei voida vielä sieltä hankkia, koska jouduttais ottamaan jonkin verran lisälainaa sen lisäksi, mitä tästä saadaan eikä meillä ole siihen nyt resursseja.

En ole ikinä asunut kaupungin vuokra-asunnossa, mutta kahdesti yksityisellä vuokranantajalla ja kerran Avaralla. Kaikki on mennyt joka kerta hyvin. Nämä yksityiset vuokranantajat ovat olleet sitä sorttia, etteivät ole turhia kyselleet tai puuttuneet - jos on ollut jotain tärkeitä ilmoitusluontoisia asioita, on soiteltu puolin ja toisin. Muuten kaikki ovat saaneet elää omassa rauhassaan.

Mäkin olen vähän järkeillyt, että jos vuokralaiset maksaa vuokransa ajallaan, ei aiheuta häiriötä eikä tuhoa asunnosta mitään, niin eiköhän se suju ihan hyvin :) .

Minä oon asunu 3krt yksityisen vuokranantajan kämpässä, eikä koskaan mitään ongelmia :)
Jos tulee putkiremppa, ei sulta tietenkään veloteta vuokraa, ethän pysty asumaan asunnossa sillon. Noista putkirempoista voi kysyä isännöitsijältä, onko tulossa lähiaikoina.

Mä luulen, että siihen ei ihan vielä ole tulossa, talo on rakennettu -75. Mutta jos meinataan siinä pitempään viihtyä, niin varmaan kymmenen vuoden sisään saa siihen varautua.