kysymyksiä sterilisaatiosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Munanjohtimiin asetetaan metalliset klipsit nukutuksessa.Mulla siis tehtiin tällä tavalla.Samassa yhteydessä tähystettiin ja tutkittiin tarkemmin, kun lämpöpallohoito epäonnistui, vaikka 3 kertaa yritettiin.Tiistaina olin ja vieläkin on kipuja.Käsittääkseni synnytyksen yhteydessä voidaan tehdä, mutta papereiden pitää olla silloin sairaalassa valmiina.

Perinteisen klipsi-menetelmän rinnalla on myös olemassa tämä vaihtoehto:

http://www.essure.ch/finnish/consumer_landing.html

Itse lopettaisin pähkäilyn ja menisin operaatioon pikapuoliin, jos täällä tehtäisiin tuolla essure-menetelmällä.

juu mää oon nyt raskaana, kolmas raskaus ja tää tuli ehkäisystä huolimatta.ollaan miehen kanssa ajateltu että ehkä sterilisaatio olis varmin menetelmä kun enempää lapsia ei ehdottomasti haluta.Tää kolmas ny menee vielä mutta neljäs kyllä ei mitenkää enää.Haluaisin sen mahd pian synnytyksen jälk etten enää tuu raskaaksi.

Mulle sanottiin että ei enää nykyään tehdä synnytyksen yhteydessä.
Nii ja kuulema jotenkin paikallispuudutksessa alakautta, ei enää vanhalla tavalla.

Meille neljäs tuli ehkäisystä huolimatta ja oon vähän miettinyt jos siihen sterilisaatioon...
Mut kaikki terkat ja lääkärit hehkuttaa kierukkaa, kun esim. sterilisaatio ei vähennä vuodon määrää, mut kierukalla vaikka mitä hyviä vaikutuksia... En sit tiedä, edelleen mietin.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Nii ja kuulema jotenkin paikallispuudutksessa alakautta, ei enää vanhalla tavalla.

Meille neljäs tuli ehkäisystä huolimatta ja oon vähän miettinyt jos siihen sterilisaatioon...
Mut kaikki terkat ja lääkärit hehkuttaa kierukkaa, kun esim. sterilisaatio ei vähennä vuodon määrää, mut kierukalla vaikka mitä hyviä vaikutuksia... En sit tiedä, edelleen mietin.

mulla oli kierukka muutaman kuukauden ja kärsin koko sen ajan kauheista kivuista.ja kaveri synnytti viime vuonna lapsen, joka oli saanu alkunsa kierukasta huolimatta, että eipä sekään mikään varma keino oo...me ollaan todettu että sterilisaatio on ainoa varma keino meillä ja lisäksi helppo.Täytän tässä kuussa 34, kolmas lapsi syntyy kesällä ja enempää ei haluta lapsia joten itse en näe mitään estettä sterilisaatiolle.Tietäis vaan missä kohtaa se on hyvä tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

mulla oli kierukka muutaman kuukauden ja kärsin koko sen ajan kauheista kivuista.ja kaveri synnytti viime vuonna lapsen, joka oli saanu alkunsa kierukasta huolimatta, että eipä sekään mikään varma keino oo...me ollaan todettu että sterilisaatio on ainoa varma keino meillä ja lisäksi helppo.Täytän tässä kuussa 34, kolmas lapsi syntyy kesällä ja enempää ei haluta lapsia joten itse en näe mitään estettä sterilisaatiolle.Tietäis vaan missä kohtaa se on hyvä tehdä...

Juu mullekin sanoivat viime kesänä sairaalassa, että silloin tällöin tulee kierukkaraskauksiakin.
Enkä ihan enää luota niihin vakuutteluihin, että joku hormoniehkäisy ois sellainen että haittavaikutuksia ei ole...

Varmaan kannattaa heti / viim. jälkitarkastuksessa hakea sterilisaatiota? Täällä kuulemma n. 3kk jonot.