Kysymyksiä raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Tarttisin vähän neuvoja. Kärsin ajoittain päänsärystä. Voinko ottaa ihan omalla luvalla Panadolia vai täytyykö siihen saada eka lääkärin lupa? Samoin Rennie? Voiko sitä ottaa ilman että on varmistanut asian lääkäriltä?
Ja tietäiskö joku lääkkeestä Lactanon. Voiko sitä käyttää raskauden aikana? Olen hukannut pakkausselosteen enkä löytänyt netistä tietoa asiasta.

Ja osaako joku sanoa mistä tämä hillitön päänsärky johtuu? Meillä on toki flunssaakin mutta onko mahdollista että tämä olis jotain muuta? Päänsärky alkoi ennen ensimmäisiä flunssan oireita. (lapset ovat kipeinä, itse olen vielä ainakin oireeton)

Panadolia voi ottaa ihan omatoimisesti, muista mainitsemistasi lääkkeistä en tiedä. Päänsärkyyn voi vaikuttaa liian vähäinen uni, liian vähäinen nesteen nauttiminen, vilustuminen, nälkä, stressi, kofeiinin puute (jos sille on riippuvainen) etc etc.

Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:
Panadolia voi ottaa ihan omatoimisesti, muista mainitsemistasi lääkkeistä en tiedä. Päänsärkyyn voi vaikuttaa liian vähäinen uni, liian vähäinen nesteen nauttiminen, vilustuminen, nälkä, stressi, kofeiinin puute (jos sille on riippuvainen) etc etc.

No unen puutteesta ei voi syyttää. Nukkuisin vaikka koko päivän jos isommat lapset antais vaan nukkua. :laugh: Muut kyllä voi helposti pitää paikkansa. Säikähdin vain niin kamalasti ku oon kuullu että päänsärky on kuitenki yksi raskausmyrkytyksen oire.

Voit ottaa ihan omalla luvalla,se on sellanen lääke tuo panadol jota saa ottaakin.Ja samoin jos närästää niin sitäkin suosittelevat ensimmäisenä ottamaan raskauden aikana nimenomaan.
Yleensähän päänsärkyä tulee just ennen kun se varsinainen lima ja räkä sekä yskä-rumba alkaa,joka sitte tietty jatkuu viel sinä aikanakin,kurjaa..
Mutta voihan se johtua raskaudestakin että päätä särkee,ei mikään yllätys olis ainakaan mulle..

alhaienen hemoglobiini aiheuttaa myös päänsärkyä. Parasetamolia ja närästykseen esim.Rennietä voi turvallisesti ottaa raskausaikana.. Apteekissakin osataan autaa =)

Ja myös liika nukkuminen voi aiheuttaa päänsärkyä. :) Onko sulla jotain erityistä syytä epäillä raskausmyrkytystä? Jos ei, niin sitten se on aikas epätodennäköinen syy tuohon.

Alkuperäinen kirjoittaja Vivian:
Ja myös liika nukkuminen voi aiheuttaa päänsärkyä. :) Onko sulla jotain erityistä syytä epäillä raskausmyrkytystä? Jos ei, niin sitten se on aikas epätodennäköinen syy tuohon.

Ei siihen pitäisi mitään eritytyistä syytä olla. Olen vain vähän vainoharhainen. Enkä edes tiedä voisko se tulla näin alussa. Viikkoja on reilu 12

Yhteistyössä