Kysymyksiä lopullisesta ehkäisystä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Eli on tässä aikomus sidotuttaa tahi katkaista omat putket, pohdin tässä vaan että:

Kumpi yleensä tehdään, sidonta vai katkaisu? Onko lääkäristä kiinni?

Mitä mahtais maksaa?

Kuinka kauan ollaan kipeinä, ts sairaalassa? Käsitin jostain että olis päiväkirurginen juttu.

Saikkuaika?

Vaikuttaako jollain tavalla kuukautisiin? (epäilen, mutta kysyn nyt kuitenkin.. )

Miehelle ensin ehdotin, mutta taidanpa mennä kuitenkin itse, ei tuo ole oikein innokas suostumaan.. Ja mähän tässä ehdoton tuon lapsiluvun kanssa olenkin.

Päiväkirurgisena meni. Ihan tavan mikähän se oli se päiväkirurgian hinta...

Eilen on mulle sterilisaatio tehty. Meillä ei enään tehdä synnytyksen yhteydessä. Jonoon pääsin lokakuussa 2003 eli reilu vuosi meni jonossa.
Toimenpide tehtiin nukutuksessa. Saliin menin n.15.05 ja heräämössä katsoin eka kerran kelloa 16.10 (ja saliin menon jälkeen siis tapahtui vielä vaikka mitä, tipan laitot yms
Navan seuduilla on toinen viilto ja alavatsalla toinen. Klipaut tuntuneet jonkinverran ja haavoissa pientä kipua.

Ja Lähetteen sain neuvolalääkäriltä.
Kovasti mulle yritettiin kierukkaakin kaupata vaan en huolinut.

Ainiin tehtiin kunnallisella puolella hintaa tuli 72? päiväkirurgisena.
Sisään menin klo 14.30 ja kotiin lähdon 19.30.
Juu ja kotiin kannattaa varata kipulääkettä/pyytä lääkäriltä resepti mikaan.

Eli tälläistä oon kirjoittanut vajaat kolme vuotta sitten tuosta sterilisaatiosta
Sairaslomaa en sillo tarvinnut joten siihen en osaa vastata.
Niin viel sen verran et nyt tällä hetkellä kadun jo tuota sterilisaatiota :(

Aloin puhunaan tuosta sterilissatiosta kun odotin tuota meidän kuopusta. Paperi kirjoitettiin lokakuussa 2003. (täällä meillä sitä ei enään tehdä synnytyksen yhteydessä. Ja nyt syksyllä 2004 sain ajan gynen polille. Ekan ajan siirsin kun en ollut kuitenkaan valmis... Marraskuun alussa sitten kuitenkin kävin jo siellä tarkastuksees. Lääkäri yritti vielä siellä puhua mulle kierukasta, en huolinut joten ei muuta kuin aikaa sitten varamaan. Kysyi siinä kuitenkin että haluanko ennen joulua vai joulun jälkeen... Ja nyt jälkiviisaana voin sanoa että onneksi otin tuon joulun jälkeen vaihtoehdon (oon olut sen verran kipeä).
Niin ja mulla on 5 lasta ja ikääkin jo yli tuon 30v.
Tässä vähän tuolta tohtori.fi luettua.

Sterilisaatio on ainoa ehkäisymenetelmä, jota säädellään lailla. Niin miehen kuin naisenkin sterilisaation saamiseksi hakijan tulee täyttää ainakin yksi seuraavista edellytyksistä:

1. Hakijalla on yksin tai puolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta.
2. Hakija on täyttänyt 30 vuotta.
3. Raskaus vaarantaisi hakijan henkeä tai terveyttä.
4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot.
5. On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika.
6. Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy rajoittaisi vakavasti hänen kykyään hoitaa lapsia.

Ja kunnallisella puolella tehtiin. päiväkirurgisena. Sisään menin klo 14.30 ja kotiin pääsin lähtemään 19.30.

Ja tälläisenkin tietopankin oon sillo tuonne ehkäisy puolelle kirjoittanut

Niin ja ei siis vaikuta kuukautisin millään lailla.
Mulla ollu tässä viime aikoina epämääräisiä nipsaisuja alavatsalla en sit tiedä onko ne klipsut vai jotain muuta mikä sen aiheuttaa.
Niin noi klipsut on.
Tietääkö kukaan onko toi millanen homma jos purkais sterilisaation?

Yhteistyössä