Kysymyksiä lääkkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marskuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marskuli

Jäsen
13.07.2008
101
0
16
Mulle määrättiin seuraavaan kiertoon Femar 2,5mgx2 kp 2-6 ja Menopur 75IU/vrk kp 7 alkaen sekä Pregnyl-irrotuspiikki. Mitähän nuo lääkkeet maksavat? Saako kaikista KELA korvauksen? Ja onko tullut paljon sivuvaikutuksia? Muutakin asiaan liittyvää saapi kertoa

Kiitos vastauksista jo etukäteen! =)

Marskuli

Terppa!

Eli kaikista luettelemistasi lääkkeistä saa kelakorvauksen, tässä noin summia; Femar 28 tabl ~ 97 ?, menopur 5 kpl ~ 89 ? tai 10 kpl ~ 168 ?. Pregnyl ei muistaakseni montaa euroa maksanu, alle kympin? Itselläni oli ekassa IVF-hoidossa käytössä juuri tuo Menopur, ei tullu mitään haittoja vaikka isoilla annoksilla pistelinkin. Lähinnä vaan niitten ruiskujen ja neulojen kanssa oli aluksi läträämistä, kun ei oo valmiina kynässä. Mutta siihen oppi =) Irrotuspiikistä ei myöskään haittoja.

Kiitos retuli vastauksesta! Oliko noi hinnat siis ennen kela vähennyksiä? Kiva kuulla ettei ole tullut haittoja! Kurkkasin sun profiiliin... meillä kans esikoista yritetty pian kolme vuotta, mutta me vasta alotettiin hoidot.

Ollos hyvä Marskuli ! Ja nuo hinnat ovat omavastuuosuuksia, eli kela vähennykset niissä jo on. Onnea tulevaan hoitoon =) Onko teillä löytyny syytä teidän lapsettomuuteen? Me ollaan ihan selittämättömiä tapauksia.
Nyt seuraavaan IVF:ään, joka olis marraskuussa, mennään eri lääkkeillä ja lyhyen kaavan mukaan (eka oli pitkällä kaavalla). Kun ei saatu mitään pakkaseen, kuudesta alkiosta vain 1 oli hyvä joka siis siirrettiin.

Toivottavasti seuraava IVF onnistuu!

Mulla on endometrioosi. Aukiolotutkimuksessa ja ultrassa nyt näytti kaikki olevan kunnossa, en sitten tiedä ovuloinko joka kierrossa kun olen joskus tikutellut eikä tullut positiivista joissakin kierroissa. Tiedä sitten miten hyvin ne tikut toimi ja teinkö oikeeseen aikaan yms. Miehellä kaikki kunnossa.

Yhteistyössä