kysymyksiä kierrosta ja oviksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
onko mulla kovin epäsäännöllinen kierto? lääkäri kun sanoi että mulla on säännöllinen kierto kun kyselin siitä ja näytin tuota mun kuukautiskalenteriani.. mä olen aina ajatellut ettei mulla ole kovin säänöllinen kierto...

Tässä on jotain kiertojen kestoja viime vuodelta:

31
36
31
28
28
29
31
35
28
27
28

ennen esikoisen syntymää ja sen jälkeenkin mulla on aina ollut tasan 28pvän kierto ja vielä kellontarkkakin. Nyt toisen lapsen jälkeen ne heittelee noinkin paljon. mistäköhän vois johtua? lääkäri ei oikeen vaivautunut selittelemään mitään. sano vaan et ei oo mitää hätää.

Koskahan mä muuten alan tekemään ovistestiä kun tänään on kp6 niin alotanko jo tänään vai?

11 kuukauden aikana lyhin kierto on siis 27 vrk ja pisin 36n vrk. Minun mielestäni tuo on hieman epäsäännöllinen, mutta ei pahasti. Itselläni oli ennen Terolut-kuuria 19-47 ja aiheuttajana pco. Jos katsot tarkemmin kiertojesi pituuksia, niin enimmäkseen ne ovat 28-31kp eli säännölliset. Satunnaisia kiertojen venymisiä tulee herkästi, jos on sairastelua tai stressiä ennen ovulaatioaikaa ja se on ihan normaalia. Itse en sinuna olisi huolestunut, sillä tuossa listassa pitkiä kiertoja on vain kaksi ja nekin kohtuullisen pituisia. Tikuttelun aloittaisin 28 päiväisen kierron mukaan. Testipaketissa on yleensä taulukko, josta aloituskiertopäivän voi kierron pituuden mukaan katsoa.

on kyllä ollut paljon paljon stressiä viime vuoden aikana ja on edelleenkin. Kuopuksen imetyksen lopetin vasta 4kk sitten. voikohan tuo imetys vaikuttaa tuohon kiertoon vielä ja siihen ettei ole tärpännyt? ovistesti ajattelin tehdä kun kävi mielessä että jos en ovuloi ollenkaan? ennen ollut selkeet ovis oireet mut nyt ei oikeen osaa sanoa mitään selkeitä oireita.

lääkäri ei nähnyt syytä tarkistaa kilppari arvoja...

Yhteistyössä