kysymyksiä avioerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seonloppuny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seonloppuny

Vieras
käytännön asioita mitä mun pitäis nyt ruveta tekemään, enkä tiedä mitään....
missä tehdään avioerohakemus? missä vaiheessa pitää varata aika lastenvalvojalle? onko osituksessa pakko käyttää jotain maksullista asianajajaa tms?

tänhetkinen tilanne; eropäätös tehty ja suht yksimielisiä ollaan asioista. mies alkaa etsiä asuntoa vasta kun selviää onko minulla varaa jäädä tähän taloon ja kuinka paljon maksan hänelle. lapsille ei olla kerrottu. ensi viikolla on varattu aika perheneuvolaan vai mikä lienee, juttelua varten, molemmat mennään. maanantaina tulee kiinteistövälittäjä jonka jälkeen voin mennä pankkiin hattu kädessä....

kertokaa miten teidän aikataulut on menny, itse oon ihan pihalla mitä pitää tehdä...

http://www.ylojarvi.fi/mp/db/file_library/x/IMG/16540/file/AVIOEROHAKEMUS.pdf

Jätä ensin hakemus ja varaa sitten aika lastenvalvojalle. Jos pääsette sopimukseen teette sopimuksen hänen johdollaan. Jos ette pääse sopimukseen huoltajuudesta, elatusmaksuista, tapaamisista, menee juttu oikeuteen.
Osituksessa ei tarvitse käyttää asianajajaa jos pääsette keskenänne sopimukseen. Tietysti kannattaa laittaa asiat paperille ettei tule myöhemminkään sanomista (katkeruus/kiukku voi tulla vasta myöhemmin)
pankeissa on myös lakimiehiä jotka voi neuvoa ositusasioissa.

asumiskysymys on se mistä meillä tod näkösesti tulee riita. mun mielestä on huono idea että lapset asuu viikko ja viikko toisen luona, mies ehdotti tätä. toisaalta se joka toinen viikonloppu isänsä luona on minustakin aika vähän. voiko siitä olla jokuvälimuoto?? lapset on vajaa 3 ja 5,5 v.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Vastaavassa tilanteessa oltu, mutta päädyttiin siihen, että ei oo mitään järkee erota!

jaa tuskin oot ollu vastaavassa tilanteessa. oot saanu tietää että mies on vedättäny sua jo 10 vuotta ja kaikki teidän tutut on vaan oottanu että koskahan toi nainen tulee järkiinsä. no nyt se tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Ai maistraatistaki saa?? Mä hain aikoinaan kihlakunnan virastosta.

Ei saa maistraatista! Käräjäoikeus on oikea paikka.
Maistraatissa vaan vihitään avioliittoon ei eroteta :)

eli sinne marssin ja pyydän mitä, avioerohakemuksen? ja tuodaan sitten kotiin täytettäväksi?

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Vastaavassa tilanteessa oltu, mutta päädyttiin siihen, että ei oo mitään järkee erota!

jaa tuskin oot ollu vastaavassa tilanteessa. oot saanu tietää että mies on vedättäny sua jo 10 vuotta ja kaikki teidän tutut on vaan oottanu että koskahan toi nainen tulee järkiinsä. no nyt se tuli.

No ihan vaan tiedoksi, että näin meilläkin.... niin ja mitäs sitten muiden mielipiteistä! Rakkaus on rakkautta, eikä siihen muut voi vaikuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja JoosepinÄiti:
sehän on ihan miten itse sen sovitte. mut jos viikko ja viikko niin teidän pitäis asuu varmaan aika lähekkäin et hoidot sujuu... siis jos lapset hoidossa.

just tätä en voi käsittää, kun miehen mielestä ei ole ongelma jos hän asuu esim 15 km päässä, kuskaa kuulemma sieltä hoitoon jne. jaa kuinkahan kauan jaksais...

Alkuperäinen kirjoittaja alkup:
asumiskysymys on se mistä meillä tod näkösesti tulee riita. mun mielestä on huono idea että lapset asuu viikko ja viikko toisen luona, mies ehdotti tätä. toisaalta se joka toinen viikonloppu isänsä luona on minustakin aika vähän. voiko siitä olla jokuvälimuoto?? lapset on vajaa 3 ja 5,5 v.

kaikki ratkaisut on mahdollisia, mutta pääsääntöisesti kai koetaan, että lapsille on parasta, jos yksi koto on se pääkoti. Jatkuva vaihtaminen kassien kanssa käy pienille rankaksi... Eli jos ootte sovussa eroamassa, isä vois vaikka iltaisin viedä hiihtämään, luisteleen ja pulkkamäkeen tilanteen mukaan. Olla siis arjessa mukana. Mutta vain jos te pystytte riidatta soittelemaan miten käy eikä toinen vedä hernettä nenään.
Kaikki mitä sovitte lvalvojalla on sitovaa!! Pidä siis huoli, ettet allekirjoita jotakin, mikä ei toimi tai tule toimimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Ai maistraatistaki saa?? Mä hain aikoinaan kihlakunnan virastosta.

Ei saa maistraatista! Käräjäoikeus on oikea paikka.
Maistraatissa vaan vihitään avioliittoon ei eroteta :)

eli sinne marssin ja pyydän mitä, avioerohakemuksen? ja tuodaan sitten kotiin täytettäväksi?

Jep. Tai jos soitat sinne ja pyydät lähettämään hakemuksen.

No ihan vaan tiedoksi, että näin meilläkin.... niin ja mitäs sitten muiden mielipiteistä! Rakkaus on rakkautta, eikä siihen muut voi vaikuttaa!
[/quote]

joo no mul ainakaan ei oo enää yhtään rakkautta sille antaa. eikä näköjään sillä mitään yritystä selvittää tekojaan, eli peli on aika selvä.

sehän on ihan miten itse sen sovitte. mut jos viikko ja viikko niin teidän pitäis asuu varmaan aika lähekkäin et hoidot sujuu... siis jos lapset hoidossa.

just tätä en voi käsittää, kun miehen mielestä ei ole ongelma jos hän asuu esim 15 km päässä, kuskaa kuulemma sieltä hoitoon jne. jaa kuinkahan kauan jaksais...

no jos mies kuskaa ja jaksaa kuskata niin mikäs siinä sitten?

mun nykyinen on kuskannu lapsiaan joka toinen viikko kolmena päivänä viikosta lapset hoitoon ja kouluun vaikka asutaan 50 km päässä... eikä oo ollu mitenkään paha kun työpaikka osuu sinne suunnalle!

mutta lasten etua ajatellen, mun mielestä kaksi kotia ei ole paras ratkaisu. koti pitäisi olla täällä (äidillä) ja isillä käydään kylässä. vai miten teidän mielestä?

mutta lasten etua ajatellen, mun mielestä kaksi kotia ei ole paras ratkaisu. koti pitäisi olla täällä (äidillä) ja isillä käydään kylässä. vai miten teidän mielestä?

(äidillä)

ja sitten isillä kylässä

tuli tuo hymiö vahingossa

ja kuka sanoo ettää äiti on aina paras vanhempi lapselle? mun mielestä sun ajattelutapas loukkaa miehes isyyttä. "iskällä käydään kylässä"- aika outo letkautus.
vaikka miehes on kohdellut sua väärin, ei se tee hänestä välttämättä sen huonompaa isää lapsillesi.

ja kuka sanoo ettää äiti on aina paras vanhempi lapselle? mun mielestä sun ajattelutapas loukkaa miehes isyyttä. "iskällä käydään kylässä"- aika outo letkautus.
vaikka miehes on kohdellut sua väärin, ei se tee hänestä välttämättä sen huonompaa isää lapsillesi.

en mä mitenkään halua viedä siltä isyyttä, enkä väitä et se olis huono isä. mut lapsia ajatellen, onko oikeesti järkevää roudata niitä viikoksi sinne ja viikoksi tänne. silloin ei paljon kuunnella mitä mieltä ne itse on... vaikka itseäni ajatellen, toihan olis ihan loistavaa, mulla olis puolet ajasta aikaa vaan itselleni!!

Yhteistyössä