A
asumusero?
Vieras
Ihan ensiksi: Meillä ei ole mitään aikomusta huijata Kelalta tukia. Siksi kyselenkin, ettei vahingossa tulisi tehtyä niin.
Mieheni on lähtenyt jatkamaan opintojaan ja asuu osan ajasta vanhalla kotipaikkakunnallaan vanhempiensa luona. Minä taas asun lasten kanssa vuokra-asunnossamme kotipaikkakunnallamme. Nyt mieleemme on tullut sellainen vaihtoehto, että mieheni muuttaisi virallisesti takaisin vanhempiensa luokse ja vaihtaisi siis opiskelupaikkakunnan kotikunnakseen. Etuna tässä järjestelyssä olisi mm. halvemmat bussiliput, toimiva terveydenhuolto, halvemmat uimahalliliput jne.
Mitä mahdollisia seurauksia tästä kotikunnan vaihdosta ja sitä kautta paperilla tapahtuvasta asumuserosta voisi olla? Lapsilisässä on yksinhuoltajakorotus, mutta sitähän ei saa ilman hakemusta, vai? (Emmekä sitä tietenkään hakisi, koska oikeasti olemme edelleen yhdessä.) Mille kaikille tahoille tieto tällaisesta "paperiasumuserosta" menee? Onko kenelläkään kokemuksia?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
t: "Asumuseroa" pohtivat
Mieheni on lähtenyt jatkamaan opintojaan ja asuu osan ajasta vanhalla kotipaikkakunnallaan vanhempiensa luona. Minä taas asun lasten kanssa vuokra-asunnossamme kotipaikkakunnallamme. Nyt mieleemme on tullut sellainen vaihtoehto, että mieheni muuttaisi virallisesti takaisin vanhempiensa luokse ja vaihtaisi siis opiskelupaikkakunnan kotikunnakseen. Etuna tässä järjestelyssä olisi mm. halvemmat bussiliput, toimiva terveydenhuolto, halvemmat uimahalliliput jne.
Mitä mahdollisia seurauksia tästä kotikunnan vaihdosta ja sitä kautta paperilla tapahtuvasta asumuserosta voisi olla? Lapsilisässä on yksinhuoltajakorotus, mutta sitähän ei saa ilman hakemusta, vai? (Emmekä sitä tietenkään hakisi, koska oikeasti olemme edelleen yhdessä.) Mille kaikille tahoille tieto tällaisesta "paperiasumuserosta" menee? Onko kenelläkään kokemuksia?
Kiitos vastauksista jo etukäteen
t: "Asumuseroa" pohtivat