Kysymyksi teille joille tehty lapsivesipunktio vauvan keuhkojen kypsyyden selvittämiseksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Millä rv se tehtiin? Kuinka nopeasti tulos tuli? Mikä tulos oli?

Jos tulos oli hyvä, niin kuinka nopeasti siitä vauva syntyi? Ja osasiko vauva hengittää itse, synnyttään, pitikö tulos siis myös paikkansa?

Itse menossa punktioon selvittämään vauvelin keuhkojen kypsyyttä rv 35+ ja olen ymmärtänyt että sen jälkeen tehdään sektio mahdollisimman pian vauvan voinnin mukaan.

Mulle tehtiin kuopuksesta kolme kertaa.Muistaakseni ekan kerran rv 30+,sitten 32+ ja sitten 33+.Ja tulokset saatiin samana päivänä.Ja kuopus syntyi elektiivisellä sektiolla 34+4.Osasi hengittää itse.

Mulle tehtiin vko 34. Ei ollut keuhkot kypsät. Sain kortisonia kahtena päivänä. Sektio tehtiin vasta viikolla 37+0. Oli siinä ja siinä, että pääsi mun kanssa osastolle. Hengitys oli vähän valittavaa. (voi kyllä olla, että viikkoja oli oikeasti vähemmän, kun viimeiset kuukautiset oli arvoitus)

Poika kyseessä. Tytöt kuulemma kehittyvät kohdussa nopeammin.

Miraxal, kuinka nopeasti sait tietää tulokset? Otettiinko sulta se näyte vielä uudestaan myöhemmin?

Mutta kiitos teille. Tietää edes vähän mitä on odotettavissa. Tyttö tuolla pitäisi kölliä eli jospa ne keuhkotkin olisivat sitten valmiimmat, toivotaan ainakin niin.

Yhteistyössä