Kysympä nyt tälläistä: Kun en taaskaan jaksanut eilen viedä lapsia

• Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Älä luovuta!
Älä pelkää, että lapsesi otetaan huostaan. Lastensuojelu yrittää tukea ja auttaa vanhempia niin pitkälle kuin mahdollista ja välttää noita huostaanottoja ym. kovia toimia. Et ole tehnyt mitään väärää, olet vain väsynyt, mikä tilanteessasi on hyvin inhimillistä. On kyllä kohtuutonta, jos perheesi ei saa apua, jos tilanne on tuollainen, kuin kerroit. Ei ole murkkujenkaan tehtävä ottaa aikuisen paikkaa ja vastuuta perheessä. Voi kun olisi joku joka voisi taistella nuo avut puolestasi, kun et itse jaksa.

moi
eikös mll vanhempainpuhelimeen tai kriisi puhelimeen voi nimetömänä soittaa yritä siitä aloittaa ehkäpä saat sieltä voimia alkuun pääsyyn sitä nyt ei ainakaan voi sinua vastaan käyttää .voimahali ja yritäpä soittaa ja hei eikös ole oman kunnan mielenterveystoimisto minne vois vaan soittaa.

En usko et ne mihinkään ilmoittaa, en mäkään joka päivä vie tuota 5v ikäistä tarhaan kun olen osan viikkoa kotona.Tosin olen ilmoittanut siitä, paitsi joskus unohtunut ilmoittaa.Mutta tietävät että ei muutenkaan joka pv käy, koska olen osan aikaa kotona.

vieras
vähän epäilen että jos itse haet apua ei lapsia oteta huostaan, mutta jos menee esim. päiväkodin ilmoituksesta lastensuojelulle ilmoitus voi tilalle olla toinen... tai mennä ainakin tarkempaan syyniin teidän elämä. nyt vaan itsestä sen verran otetta et saat haettua apua. ja kyllä sinä tarvitsen sitä jo lastesikin vuoksi!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
pvkotiin enkä jaksanut ilmoittaakkaan poissaoloista- soittavatko pvkodista johonkin? En ole alkoholisti enkä mielestäni kovin hullukaan. Sanotaanko että lopenuupunut ja väsynyt, tuntuu ettei millään enää ole väliä. Iloa en saa enää mistään. En jaksa syödä, peseytyä enkä oikein lapsiakaan. Ja kiitos asiallisia vastauksia, ei jaksais nyt haukkumisia.
Soita neuvolaan ja kerro miltä Sinusta tuntuu. Kyllä nyt apua tarvitset ja pikaisesti. Älä anna tilanteen vaan luisua jaksusi on nyt selvästi lopussa. Jos ei tuttua terveydenhoitajaa etkä jaksa vieraille puhua niin pyydä jotain kaveria Sinua auttamaan.( Tietenkin miestäsi ensisijassa jos kuvioissa mukana).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ei ne soita minnekkään mutta sun varmaan pitäisi soittaa ja hakea apua jostakin :(
Kiitos kun et haukkunut. Tiedän että apua pitäis hakea mutta kynnys on korkea. En kehtaa myöntää väsymystäni ja mustaa mieltäni. Tottakai toivon lapsille kaikkea hyvää, kukapa ei.
Parempi että itse haet apua. Jos joku toinen soitaa niin seuraukset on sitten ikävämmät.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mielestäni kyseessä on jopa virkavelvollisuuden laiminlyönti päiväkodin työntekijöiden taholta, jos asiasta ei ilmoiteta lastensuojelulle!
Mielestäni kotiin tarvittaisiin muunlaista apua kun lastensuojelu. Ei kai nyt huostaanottoon voi olla syynä äidin väsymys? Lapset on hyvin hoidettu, kyse on vaan nyt siitä etten jaksa ihan joka arki pv viedä hoitoon. Pvkotiin liki 3km joka kuljetaan kävellen ja se väsyttää useamman kerran päivässä.
Ei lastensuojeluun ilmoittaminen tarkoita huostaanottoa. Jos tekevät sinne ilmoituksen ottavat luultavasti sinuun yhteyttä ja katsovat tarvitsetko jotain tukitoimia perheesi kanssa, esim tukiperheen tai kodinhoitoapua. Sovi päiväkodin kanssa vähemmistä hoitopäivistä, säästyt siinä itsekkin vähemmällä jo ihan rahallisestikkin.

ap
Kuinka niin viranomaisvastainen? alkoholiongelmaa ei ole- en juo koskaan edes saunakaljaa. Kuten jo sanoin kynnys myöntää huonouteni ja väsymykseni on korkea. Mutta jos töiden lisäksi hoitaa myös muut asiat yksin, voi sitä väsähtää. yritän ajatella että pv kerrallaan ja pienimmätkin kasvaa ja aina jotenki pv menee. Itsestäni en välitä, kunhan saan lapset isommaksi niin pärjäävät ilman minua jos vaikka sydän pettää kun rytmihäiriöitäkin ilmennyt. Lapset hoidan mielestäni niin hyvin kun voinniltani voin.

Yhteistyössä