Kysympä minäki d-vitamiineista: mitä tehdä, kun ei millään sovi?

RYPÄLE VoittamatonHerkkusieni

Aktiivinen jäsen
09.09.2007
5 194
0
36
Kokeiltiin silloin 2 viikon iässä sekä devitol että jekovit. Ei sopinu sitte millään ja jätin sikseen, ku kuulemma esim Ruotsissa alotetaan vasta 3kk iässä.

No, pojalle tuli tiistaina 3kk täyteen. Koklattiin nyt sitte uudelleen, viikon verran - vähän yli - oon yrittäny antaa. Devitol oli ihan kamala. Jekovittiä oon antanu nyt 2 tippaa ja aina vaan aiheuttaa mahakipua ja huutoa. Näkee oikeen kui kouristaa. N 5-6 h annosta siis alkaa noi vaivat. Kurjaa kattoa, ku toista sattuu...

Huomenna on neuvola ja meinaan kysyä neuvoa myös siellä, mut mejän neukkatäti on ihan tyhjäpää, ni en usko sieltä paljoa apua saavani.

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

Alussa vatsa ei vaan ole tottunut, pidemmällä käytöllä tottuu. Relatabs tipat yhdessa voi auttaa. En muuta osaa sanoa. Meillä on molemmille sopinu tuo devitol. Kyllä niiden pitää osata neuvolassa auttaa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Alussa vatsa ei vaan ole tottunut, pidemmällä käytöllä tottuu. Relatabs tipat yhdessa voi auttaa. En muuta osaa sanoa. Meillä on molemmille sopinu tuo devitol. Kyllä niiden pitää osata neuvolassa auttaa. :hug:

Näin luulis... Sattunu vaan niin tauno hoitsu itelle, et hirvittää... Eikä oo siitä ettei henkilökemiat kohtaa, toi on tunnetusti latvakakkonen.

Mut kiitos sulle avusta, haen huomenna noita tippoja. Apteekista vissiin?

Meidän pojalle ei sopinut mikään D-vitamiini silloin ihan pienenä. Tuli kauheita vatsavaivoja ja minä sitten lykkäsin sitä D-vitamiinin aloitusta vähän. Sitten alettiin antamaan Deetippoja, joka on D3-vitamiini. Se imeytyy paremmin, kuin D2-vitamiini, jota on esim. Jekovitissa. Ja tästä on olemassa tutkimuksia, mutta nolona tunnustan, etten muista missä... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:
Meidän pojalle ei sopinut mikään D-vitamiini silloin ihan pienenä. Tuli kauheita vatsavaivoja ja minä sitten lykkäsin sitä D-vitamiinin aloitusta vähän. Sitten alettiin antamaan Deetippoja, joka on D3-vitamiini. Se imeytyy paremmin, kuin D2-vitamiini, jota on esim. Jekovitissa. Ja tästä on olemassa tutkimuksia, mutta nolona tunnustan, etten muista missä... :ashamed:

Kuinka paljon uskalsit lykätä?

Joo apteekista. Deetippoja voisit tosiaan myös kokeilla. Itse en ole niitä käyttänyt lapsilla, mutta onhan noita vaihtoehtoja. Turhan pienelle niitä tippoja aletaan antaa, kerkeis myöhemminkin mun mielestä. Toivottavasti löydät sopivat.

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja auringonkukka-75:

Kuinka paljon uskalsit lykätä?

Poika taisi olla pari kuinen, kun aloitettiin antamaan tippoja ihan sen ohjeen mukaan. Jotenkin se vatsan kipristelystä johtuva huuto oli niin raastavaa, etten hennonnut antaa aiemmin. Ja meillä oli ne relatipat myös kaytössä.

Yhteistyössä