Kysyin tänään aiemmin että kehtaanko pyytää anoppia ja appiukkoa ostallistumaan miehen 30v lahjaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakee

Vieras
Tahtoisin ostaa miehelle videokameran, joka tulee maksamaan sellaisen 500 euroa. Olen kotihoidontuella ja luonnollisestikaan en ihan itsekseni pysty sellaista ostamaan.

No päätin sitten jo, että pyydän heitä osallistumaan haluamallaan summalla.

Ja eikös äsken appiukko soittanut miehelle että jos he nyt ostaisi meille sellaisen uuden tietokonetuolin. Ei ollut puhunut synttärilahjasta mitään vaan puhunut ihan siitä, että ostaa sen tuolin meille, mutta siis miehen synttärilahjasta siinä kyse tietysti on. Tuoli olisi jotain 300e arvoinen. Tiedän sen siitä mitä appiukko on aiemmin aiheesta puhunut.

Eli mitä minä nyt teen?? Soitanko huomenna ja kerron tästä omasta ideastani vai pitääkö minun nyt haudata koko videokamera-ajatus. Onko perseestä lähteä ehdottomaan heille sitä?

Hitto kun en tiedä mitä tekisin ja tuo kamera on ainut minkä keksin miehelle lahjaksi. Meille syntyy kohta kolmas lapsikin, joten vaikka tietokonetuolillakin päivittäin istutaan niin tuolla kamerallekin olisi hyvä kuvauskohde tulollaan. Vanha kamera on sikapaska VHS-systeemi, johon pitää ostaa jokatapauksessa uusi akku nyt ennen synnytystä ja tietokone tuoli on... ei ehkä maailman paras mutta täysin toimiva.

No sano, että haluaisit miehesi saavan henkilökohtaisemman lahjan. Se tietokonetuoli kun nyt ei ehkä ole vain miehellesi...Sano, että se on haaveillu videokamerasta, mutta tekee tiukkaa...että josko yhdessä ostaisittekin sen...kun et itsekään ole keksinyt mitään...selittelet kaikenlaista silleen hienotunteisesti. Ja tosiaan sano, että olis kiva kuvata syntyvää lasta ja sen kehitystä. Tästä siis miehesikin haaveilee...;)

Nooh täältähän ei tällaista kannata kysyä koska vastaukseksi saat ettei isovanhemmilla ole mitään velvollisuutta osallistua mihinkään ja tulkaa itse toimeen omillanne jos ei ole varaa ite hankkia.
Mutta minä vastaan että ehdota toki, kamerasta on iloa koko perheelle myös niille isovanhemmille jotka voivat katsella lapsista videoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Nooh täältähän ei tällaista kannata kysyä koska vastaukseksi saat ettei isovanhemmilla ole mitään velvollisuutta osallistua mihinkään ja tulkaa itse toimeen omillanne jos ei ole varaa ite hankkia.
Mutta minä vastaan että ehdota toki, kamerasta on iloa koko perheelle myös niille isovanhemmille jotka voivat katsella lapsista videoita.

Appiukko on itse kova kuvaamaan, tekee siis ihan keikkaa. Joten arvostaa kyllä puuhaa. Ja eihän tässä ole edes kyse isovanhemmista vaan siis miehen vanhemmista ja siitä, että mitä he antavat lapselleen 30v lahjaksi. :)

Mutta taidan koittaa rohkaistua ja ehdottaa....

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
meil on sonyn kamera ja siin on videokameraominaisuus ja on kätevän pieni. kattele digikamerapuolelta ni pääset halvemmalla

Mies tahtoo kameraan jotain tiettyjä ominaisuuksia, joten en edes aio ostaa sitä kameraa vaan antaisin ne rahat siihen kameraan lahjaksi. Ja videokamerasta on meillä puhuttu monet kerrat viime vuoden aikana ja tiedän, että mies ei tosiaan halua mitään halvinta peliä. Ja järjestelmäkamera löytyy jo eli ei mitään pokkarikameraa jolla voi myös kuvailla.

Alkuperäinen kirjoittaja tulimieli:
No sano, että haluaisit miehesi saavan henkilökohtaisemman lahjan. Se tietokonetuoli kun nyt ei ehkä ole vain miehellesi...Sano, että se on haaveillu videokamerasta, mutta tekee tiukkaa...että josko yhdessä ostaisittekin sen...kun et itsekään ole keksinyt mitään...selittelet kaikenlaista silleen hienotunteisesti. Ja tosiaan sano, että olis kiva kuvata syntyvää lasta ja sen kehitystä. Tästä siis miehesikin haaveilee...;)

Niin.... tuo minua vaivaakin, koska itsekin haluan kyllä sen videokameran mutta samalla tavalla kyllä käytän tietokonetuoliakin. Minulle kävisi joku 300 euron arvoinen videokamerakin, mutta sen takia sitä ei olla ostettu, koska mies vaatii kameralta enemmän ja homma on lykkääntynyt tästä syystä.

Mutta koska appiukko oli nimenomaan esittänyt asian miehelle äsken niin että "me ostaisimme teille sen tuolin nyt" niin ei silläkai sitten väliä ole, että se kamerakin olisi myös osaksi myös minun käytössäni. Tosin se tekninen puoil yms. olisi ilmanmuuta miehen heiniä ja ne tasovaatimukset on niitämiehen juttuja.

No mä kehtaisin. :) Sano, että toski voivat ostaa sen oman ajatuksensa mukaisen lahjan, mutta sulla oli tällainen mielessä et mitäs ootte mieltä. Ja selitä, että olisk iva kuvata sitä tulevaa vauvaa ja muutenkin perhe-elämää, ja pappaa. ;)

Mutta sano, et se hänen idea on ihan yhtä kiva, voisivat tehdä ihan kummin vaan.