Kysyin neuvolan th:lta, että jos lähden "juomaan", niin milloin voi imettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos veres on 0.5 promillea se sama on maidos. Esim simassa on kymmenen kertaa enemmän alkoholia. Suurin ongelma on juuri lapsen käsittelys ei maidos. Eli mene, pidä hauskaa ja imetä kun haluat. Ei sil oo mitään väliä. Terkois on huima ero onneks oma on täysjärkinen maalaisjärki en nuori nainen

Musta ap kuulostaa hyvinkin vastuulliselta kun miettii tuollaisia etukäteen ja ottaa asioista selvää. Se ei ole paha ollenkaa, jos kerran vuodessa kaverin polttareiden kunniaksi ottaakin pari enemmän kuin lasin viiniä, sen ja kännäämisenkin väliin mahtuu vielä paljon tilaa. Olisin minäkin ihmetellyt terveydenhoitajan reaktiota. Minulle vastasi terveydenhoitaja ihan asiallisesti, että niin kauan kuin pystyn turvallisesti vauvaa käsittelemään, ei alkoholista maidossa ole vauvalle mitään haittaa. Olen siis kysynyt saman kysymyksen neuvolassa, kun minäkin olin menossa kaverini polttareihin. Terveydenhoitaja vain tuumi, että mukava että saat omaa aikaa ja toivotti hauskoja polttareita.

[QUOTE="hohhoh";25539146]Ja sun kannattais varmaan hommata joku medianlukutaito :D jos ei sulla oma matikkapää riitä toteamaan,että vauvan on mahdotonta saada 0,4 promillen humalaa VAIN maidon kautta.[/QUOTE]

Lueppas se juttu ennen kuin alat urputtaa. Itse en ikinä juodessani kyllä imettänyt, todellakaan, vaan odotin aina aina että veren alk.pitoisuus oli puhdas nolla, ennen kuin imetin. Jos jostakin on ok samalla juoda alkoholia ja imettää, niin... juu, ei oo mun juttu.

No jokainenhan saa olla just niin "juntti" ku haluu, varsinkin kun siitä ei toisille mitään haittaa koidu.

Eipä oo mikään ihme kun nuoret ei halua aikuistua millään jos asenteet on tuota luokkaa kun tuolla yhdellä kirjoittajalla, että yli 19-vuotiaiden juopottelu on idiotismia.
Ilmeisesti lasten/teinien juopottelu on ok, mutta aikuisilta sellainen on ehdottomasti kiellettyä!! Sounds good. :D

Tää nyt ei voi pitää paikkaansa. Just Brittilässäkin tuomittiin nainen, joka oli kännissä imettänyt lastaan ja lapsi kuoli sen seurauksena.

Taisi olla se tapaus missä se nainen juotti sitä raakaa viinaa vauvallekin. Vauva ei VOI kuolla niin pieneen alkoholimäärään mitä äidinmaidossa on vaikka äiti olisi kuinka humalassa. Tietenkään kännissä ei kannata hoitaa vauvaa, joten siksi ei heti kannata imettää.

Kyllä ja purematta en niele. Sen verran on matikkapäätä. Eikä usko tällähetkellä lääkäreihinkään ole huipussaan.

Mäkään en jaksaisi millään enää tähän aikaan hakea laskinta ja vääntää rautalangasta miksei tämä ole mahdollista,kun ihmiset ei osaa laskea. Tai vaikkei osaa laskea niin mun mielestä toi pitäis osata päätelläkin vääräksi.

Hassua, mulle on valjennut jo hyvin kauan aikaa sitten että on moniakin kiellettyjä puheenaiheita, joilta suljetaan silmät ja kuvitellaan kaiketi, ettei koko asioita ole olemassakaan. Monet näistä liittyvät juuri äitiyteen.

En tiedä, sanoisinko itse tätä aihetta tabuksi. Mutta onhan se aihe, josta usein kiihtynyttäkin keskustelua ja voimakkaita mielipiteitä herää. Ehkäpä siksi sitä moni välttelee. Voihan aiheesta toki puhua, mutta pitäisi kestää erilaiset mielipiteet... Jonkun mielestä tuo on ok, jotkut muut eivät "juomista" imetyskauden aikana ymmärrä ollenkaan ja jotkut tuomitsevat touhun kokonaan. Meitä on niin moneen junaan.

[QUOTE="marilee";25540049]Mäkään en jaksaisi millään enää tähän aikaan hakea laskinta ja vääntää rautalangasta miksei tämä ole mahdollista,kun ihmiset ei osaa laskea. Tai vaikkei osaa laskea niin mun mielestä toi pitäis osata päätelläkin vääräksi.[/QUOTE]

Mulla ei ole matikkapäätä, joten en osaa arvioida, näkyykö vauvan veressä etanolipohjaisten d-tippojen nauttiminen, esim. 5-10 tippaa. Tietääkö joku? Neuvolassa asiaa kysyin, mutta terkkari väitti, ettei sellaisia tippoja ole edes olemassa. Että sellaista asiantuntemusta sillä kertaa:)

Mä olin kans melkeen kaksi vuotta juomatta, sitten menin "juomaan". Kaksi siideriä illan aikana join ja se oli kyllä aivan tarpeeks mulle :D Sulle sanoisin että imettää voit sitten kun varmasti pystyt käsittelemään vauvaa varmoin ottein. Itse en imettänyt enkä vauvaa hoitanut kuin vasta sitten kun olin hyvävointinen, mihin ei kyllä kauhean kauaa mennyt (kaksi siideriä kun join illan ja yön aikana).

Neuvolan alkoholikyselyssä sain niin korkeat pisteet että... Kysely oli jotenkin väljä ja ei ollut tarkka ollenkaan. Selitin kaikki valinta kohdat niin kuin ne menivät ja sain alhaiset pisteet, neuvolatätikin myönsi testin olevan kehno :P (Ei mitenkään liittynyt mihinkään mutta halusin kertoa :D)

Pidä hauskaa ja ota kaikki irti! Hauskaa polttaria! :)

Että pienikin määrä alkoholia muuttaa vanhemman tapaa pitää lasta sylissä, hoitaa, ja ruokkia. Vauva haistaa alkoholin, eikä tuttua äidin tuoksua. Vauvalla ja lapsella on aina oltava selväpäinen hoitaja. Eikä alkoholia nauttineena saa ottaa vauvaa omaan sänkyyn nukkumaan. Koittakaa jättää ne alkoholit siksi aikaa edes kun lapset ovat pieniä. Saatikka imeväisikäisiä!!!!!!!!!!!!!

Se on varmaan kysymys, jota neuvolassa ei usein ääneen reippaasti esitetä..... :D Ehkä siksi vähän häkeltyi?

Se on jonkinlainen tabu, hivenen kyseenalaista monen mielestä kun useasti ei ajatella mitäänkohtuukäyttöä silloin, vaan persiit olalle kiskaisemista.

Kun olet lapsen synnyttänyt niin sinun tulee unohtaa kaikki: Ei alkoholia, ei seksiä ( ei siis todellakaan ), ei meikkaamista, ei hiusten värjäämistä, ei tupakointia ( varjele sentään ), ei lemmikkieläimiä ( varsinkaan koiria ne tappavat kaikki liikkuvat ), ei televisiota ( hui kamala ) ei omaa-aikaa, ei liikuntaa ( ei todellakaan saa ajatella niin pinnallisesti )

Katsotaan sitten kun lapsi on 18v...sitten voi HARKITA noita asioita...mahdollisesti.

no, terkkari ei voi tietää, mitä tarkoittaa "useita annoksia" alkoholia, se kun voi olla mitä tahansa neljän siiderin ja vodkapullollisen väliltä :)
joten terkkari ei myöskään voi tietää, koska olet sen verran selvinnyt että kykenet käsittelemään vauvaa turvallisesti. imetykselle sillä alkoholilla ei juurikaan ole väliä, mutta sen vauvan hoidon kannalta on.

ei tuollaiseen kysymykseen oikein voi vastata, omapää siinä terkkarilla on pölkyllä jos antaa ohjeen että alkoholin juonnin jälkeen voit vaikkapa neljän tunnin kuluttua imettää, kun promillemäärä silloin voi olla mitä tahansa nollasta kahteen, ja jos jotain sattuu, vedotaan siihen että terkkari sanoi että tämä on ok...

Sitten voi imettää, kun on tarpeeksi selvä käsittelemään lasta.

Maitoon erittyy alkoholia saman verran kuin vereen, eli jos olet 1,5 promillen humalassa on maidossa 1,5 promillea, eli suomeksi 1,5 tuhannesosaa alkoholia. Desilitrassa siis 0,15 millilitraa.

Yhteistyössä