Kysy asiantuntijalta lapsettomuudesta ja odotusajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja admin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

admin

Aktiivinen jäsen
Ylläpidon jäsen
13.04.2010
1 542
11
38
Jätä kysymyksesi asiantuntijalle klikkaamalla osion yläpuolella olevaa Aloita uusi keskustelu -painiketta.

Asiantuntija vastaa kysymyksiin viikoittain.

onko kellään muulla ollut veristä vuotoa ja tullut vähän hyytymiä. oon tällä hetkel käymäs tuusulassa kihlattuni veljen luona kävin täällä hyrylässä tk:ssa ja ne sano että SAATTAA olla alkava kesken meno muttei oo iha varmaa.. ( kohdunsuulta tuli verta) mutta nyt on vähentynyt ei tuu juuri ollenkaan verta... mitään isompaa " möykkyä ei ole tullut" raskaus oireet on samat mitkä on ollutkin niiin ja viiikkoja oli 5 RV. kun kävin täällä tk:ssa.. mutta nyt minulla on perjantaina neuvola. jotenki pelottaa mennä sinne. Rauhoitelkaa mua jotenki onko se vaarallista OIREET ON EDELLEENKI SAMAT

Hei Tarsku_89!

Kiitos kysymyksestäsi.

Toisinaan alkuraskaudessa voi olla runsastakin verenvuotoa ilman, että raskaus menee kesken. Syitä voi olla monia, toisinaan selkeää syytä vuodolle ei edes löydy, joten siinä mielessä voit vielä ajatella, että raskaus saattaa jatkuakin.

Jos neuvolassasi ei ole käytössä ultraäänilaitetta, tässä vaiheessa on muuten mahdotonta selvittää onko raskaus jatkunut, valitettavasti täytyy vain odotella ja toivoa, että vuoto ei runsaudu. Sikiön sydänäänet näkyvät ultraäänessäkin varmiten vasta raskausviikolla 7.

Toivotaan parasta!

Luomu-raskaus ICSI raskauden jälkeen?
Onko mahdollista tulla ns. luomuna raskaaksi vaikka edellinen raskaus saatettiin alulle ICSIllä?
Lapsettomuuden syy: male infertiliteetti

ICSI lapsi syntyi 22.7.2011 ja onnistui ensimmäisellä yrityksellä.

Ja kuinka pian on mahdollista tulla raskaaksi tämän synnytyksen jälkeen, ehkäisyä emme käytä juuri tuon male infertiliteetin vuoksi

Hei,

Olen yrittänyt puolisoni kanssa jo lasta muutaman vuoden ajan oikeastaan. Olen vaikeasti/sairaalloisesti ylipainoinen. Kierto on epäsäännöllinen, joskus taas säännöllinen. Minulla todettiin PCOS, kun olin saanut 19 kiloa pois, eli pari vuotta sitten. Siltikään en ole tullut raskaaksi. Taustalla myös siis kilpirauhasen vajaatoiminta.

Miten on: hoidetaanko ylipainoisia esim. terolutein ja clomein? Pregnyl? Olen niin paljon lukenut asiasta netistä, että vaikuttaa siltä, että asia on kiinni lääkäristä? Itse olen jo asian suhteen melko turhautunut. Itse olen menossa nyt 2 viikon kuluttua vo:lle ja alkaa jo hieman masentaa asia, sillä koko ajan pelkään, että vastaanotolla puhutaan ainoastaan painostani ja laihduttamisesta, mikä ei kuitenkaan ole nopea ratkaisu. Siis halukas en ole IVF yms hoitoihin, tarkoitan nyt vain hormonihoidoista/piikeistä?

Hei,

Olen yrittänyt puolisoni kanssa jo lasta muutaman vuoden ajan oikeastaan. Olen vaikeasti/sairaalloisesti ylipainoinen. Kierto on epäsäännöllinen, joskus taas säännöllinen. Minulla todettiin PCOS, kun olin saanut 19 kiloa pois, eli pari vuotta sitten. Siltikään en ole tullut raskaaksi. Taustalla myös siis kilpirauhasen vajaatoiminta.

Miten on: hoidetaanko ylipainoisia esim. terolutein ja clomein? Pregnyl? Olen niin paljon lukenut asiasta netistä, että vaikuttaa siltä, että asia on kiinni lääkäristä? Itse olen jo asian suhteen melko turhautunut. Itse olen menossa nyt 2 viikon kuluttua vo:lle ja alkaa jo hieman masentaa asia, sillä koko ajan pelkään, että vastaanotolla puhutaan ainoastaan painostani ja laihduttamisesta, mikä ei kuitenkaan ole nopea ratkaisu. Siis halukas en ole IVF yms hoitoihin, tarkoitan nyt vain hormonihoidoista/piikeistä?

Tämä on siis minulta. :) rekisteröidyin jälkikäteen...

Hei, minulla todettiin np-ultrassa keskeytynyt keskenmeno. Alkio vastasi viikkoja 6, vaikka piti olla rv 12 menossa eli elämää ei kohdussa ollut pitkään aikaan. Sain lääkkeet keskenmenon käynnistämiseen (4 cytotec pilleriä, laitettavaksi kielen alle) ja otin ne eilen. Nyt ihmetyttää, koska vuoto on ollut erittäin pientä vähän samanlaista kuin menkkojen loppupäässä kera pienien hyytymien. Minulle sanottiin, että vuodon pitäisi olla jonkin verran runsaampaa kuin kuukautisvuodon. Poistuukohan kaikki raskausaines tällä menolla vai pitäisikö hakea lisää lääkitystä tai hakeutua kaavintaan?

Kiva, että on mahdollisuus kysyä raskautta sivuavista asioista.

Miehelleni tehtiin 2009 siemennesteanalyysi ja tulokset olivat:
väri,sameus,viskositeetti:normaalit
Tilavuus 12ml
pH 8,1
Siittiöiden tiheys 4 milj/ ml
kokonaismäärä 48 milj
eteenpäin liikkuvia 1,3 milj
a nopeasti suoraan etenevät 14%
hitaasti etenevät, kaartelevat 18%
paikallaan liikkuvat 5%
liikkumattomat 63%
tutkittu post ejaculat 1/2h
liikkuvia siittiöitä h kuluttua -%
Agglutinaatio neg
Vitaliteetti 40%
Muoto:
Normaaleja 3%
Epänormaaleja 97%
epämuotoinen pää 97%
Epämuotoinen kaula tai keski 20
Epämuotoinen häntä 35%
Sytoplasmiset pisarat 2
TZI 1,59
Valkosoluja 0,6milj/ml
Punasoluja 0
Mar neg
IgA 2%
IgG 15%
Diagnoosi oli oligoastenoteratozoospermia
Olimme jo hoitoihin menossa ja tulinkin raskaaksi. Nyt mietimme toista mutta mietin mitkä mahdollisuudet mahtavat luonnollisesti saada, vai onko tosi pienet?
Sillon sanottiin että suonikohjut joita miehelläni on voivat edetä ja pahentaa lapsettomuustilannetta ja mieheni kävi nyt uudestaan 2010 testissä ja tulokset olivat:

väri,sameus,viskositeetti:normaalit
Tilavuus 8,5 ml
pH 8,1
Siittiöiden tiheys 16milj/ml
kokonaismäärä 136 milj/ml
eteenpäin liikkuvia 59%

paikallaan liikkuvat 12%
liikkumattomat 29%
Aggulutinaatio neg

Vitaliteetti-%
Muoto:
Normaaleja 1%
Epänormaaleja 99%
epämuotoinen pää 99%
Epämuotoinen kaula tai keski 50
Epämuotoinen häntä 8
Sytoplasmiset pisarat 0
TZI 1,59
Valkosoluja 0,7milj/ml
Punasoluja 0
Mar neg
IgA -%
IgG 5%

Tällä kertaa diagnoosina olikin teratozoospermia??

Eli ilmeisesti tilanne pahenee? Voiko noita vähän suomentaa? :)
Tuli pitkä selostus mutta tulihan kaikki sanottua! :D
Eli mitkä mahtavat olla mahdollisuutemme ja voiko tilannetta parantaa mitenkään? Ja jos voi niin miten? Ikämme on 23v ja 28v

Osaisittekohan neuvoa ko. asiassa?
Millä tutkimuksilla ja keinoilla on mahdollista saada tietää perinnöllisistä sairauksista miehen puolelta ennen raskautumista? Mieheni suvussa on paljon kaiken näköisiä mahdollisesti perinnöllisiä sairauksia mm.reumaa, kuuroutta ja jonkin asteista näkövammautta.

hei haluaan kysyä mulla alkoi noin puolitoista viikkoa sitten kamalat aamu yökötykset ja saattaa myös olla illalla, ja armoton väsymys, hajut käy nenuun, kahvinjuonti yököttää vaikka tykkään kahvista, tupakoinut silloin tällöin nyt sitä ei voi enää polttaa siis voinko olla raskaana?? no sit alkoi 4.11 kuukautiset ne kesti 2-3päivää vaikka yleensä kestää kauemmin? se mikä myös ihmetyttää edelliset alkoi 7.10 ja nekään eivät kesäneet kun pari päivää?? tämä lapsi olisi todellakin odotettu ja toivottu

Yhteistyössä