Olen 19 vuotias ja noin viikko sitten lähdin sairaalaan kovien vatsakipujen seurauksena. Lisäksi sain lyhytkestoisia kohtauksia, joissa taju lähti, mutta silmät olivat auki ja pysyin ihan pystyssä (yhden kohtauksen yhteydessä myös oksensin). Sen jälkeen koko kroppa oli jääkylmä, mutta hiestä märkä. Minulla ei muistikuvaa kohtauksien tapahtumista, mutta poikaystäväni sai kyllä ikuiset traumat. Liikkuminen oli tuskallista ja seisomaan noustessa meinas lähteä taju. Poikaystäväni siis joutui kantamaan mut autoon ja sairaalaan päästyäni ei tiedetty mikä mahdollisesti voi aiheuttaa niin kovat vatsakivut ja mahan turpoamisen. Pääsin samantien leikkaukseen, koska sen avulla saataisiin selville mikä oikein oli. Umppariahan siinä epäiltiin, mutta leikkauksen jälkeen sain kuulla, että oikean puoleisessa munasarjassani oli ollut kysta, joka oli revennyt. Vatsakivut aiheutti siis sisäinen verenvuoto ja kaiken kaikkiaan vatsaontelossa oli melkein litra verta. Ei siis ihme, että vatsa oli turvonnut ja kipeä. nyt olen hyvässä vauhdissa paranemaan päin. hieman on kipua leikkaushaavan kohdalla, mutta siitä en aio valittaa koska pahin on jo takana!