Kysiin synnyttämään kesä-heinäkuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja I N N A
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kolmas, ensimmäiset tuplat, joten toista kertaa synnyttämään. Melkein täytyy sanoa, että jännittää miltei enemmän kuin ensimmäinen kerta. Kuinka sulla on odotus sujunut? Ahdistaako kuumuus? Meinasin tukehtua viikonloppuna.

Tuliko tuplat sektiolla vai miten jännittää nyt enempi? Mä oisin ainakin ihan hermona jos 2 ois tulossa :D

Mulla on mennyt ihan törkeen helposti tähän asti. Nyt just tän kuumuuden myötä alko turvotus tulemaan mutta persiljaa ja vettä vaan naamaan enemmän kun tarpeeksi ;) Perätilassa köllinyt tyttö meinasi aiheuttaa harmaita hiuksia ja eilen oli kääntöyritysaika mulla äitipolilla. Se ongelma olikin ratkennut itsestään mutta sen sijaan oli kehittynyt kuukauden aikana toi ylimääränen vesi eli tod. näk. raskausdiabetes. Onneksi vauvan painoarvio oli kumminkin normaali, etenkin jos tästä edespäin syön vähän kevyemmin niin ei kiri tässä välissä enää painoa :)

Minkälainen odotus sulla ollu, onko kevyempää nyt kun "vain" yksi asukas mukana? :) Tiiätkö muuten kumpi tulossa?

Täytyy sanoa, että viime päivinä on ollut ihanan kolea sää! =) Mäkin olin viikonloppuna ihan järjettömän turvoksissa. Mutta nyt onneksi laskeutunut sään viilenemisen myötä.

Tuplat syntyivät ihan alakautta. Mutta viimeks pystyin olla ajattelematta ( = murehtimatta) koko synnytystä ennakkoon, kun en tiennyt, mitä olen menossa tekemään ja synnytys käynnistyikin sitten kovalla rytinällä viikolla 37. Nyt kun tiedän mitä olen menossa tekemään ja miltä se "positiivinen" kipu tuntuukaan niin väkisinkin ajatus synnytyksestä hiipii mieleen vähän väliä.

Oi teille on tulossa tyttö! Tyttöstä meilläkin haaveillaan, mutta ei ole varmaa tietoa, kumpiko sieltä on oikein tulossa. Onneks teijän vauvaa ei tarvinnu ryhtyä kääntämään. Oon kuullu, että se on kivuliasta puuhaa.

Tämä raskaus on ollu paljon helpompi. Viimeks olin 3 viikkoa pakkovuodelevossakin, kun pojat meinasivat ottaa varaslähdön. Olo on paljon kevyempi. Edellinen raskaus oli niin raskas, että hieman pelkäsin, kuinka tämä tulee menemään. Mutta täytyy sanoa, että yhden vauvan odottaminen on ollut helpompaa.

Joko sulla supistelee, tai antaa muita merkkejä lähestyvästä H-hetkestä? Joko olet laitellut kaiken vauvaa varten valmiiksi?

Viikonloppuja!

Mahdatkohan enää olla palstan ääressä :D Olin pari päivää vielä kouluhommiin uppoutuneena ja itse poissa...

Mulla ei oo (tietääkseni) supistellu vielä muuta kun niitä kivuttomia kovettumisia. Välillä tulee semmonen kipu johonkin kohdunsuun paikkeille hetkeksi muttei terkkari osannu sanoa onko ne supistuksia. Outoa kyllä ettei mulla vielä anna merkkejä kun jo tuolloin 36+3 oli kuulemma selvää kypsymistä kohdunkaulassa :o Ja lapsiveden runsauskin jäi sitten arvoitukseksi, koska sokerit oli kohdillaan.

Ilmoittele ihmeessä vieläkö oot kuvioissa :) Mulla on neuvola nyt pe ja sitten ti 16. päivä KYSin kontrolli. Millos sulla seuraavan kerran "tapahtuu"?

Joo ja EN oo valmistellu riittävästi vauvankamoja! Pinnis ja amme puuttuu enää mutta kämppä pitäis vielä siivota ja sehän on tän mahan kans pikkujuttu... :whistle:

Tänä aamuna oli niin kummallinen olo, että päädyin pakkaamaan sairaalakassin. Tosin ehkä oli jo aikakin 39+6, tänään. Kävin eilen moikkailemassa neuvolatätiä ja tiistaina seuraavan kerran. Toisaalta noi käynnit neuvolassa tuntuu musta hieman ajan haaskaukselta |O Kyssiin en taida päästä vasta kun synnyttämään. Eli parin viikon päästä torstaina käynnistävät, jos ei ala itsestään syntyä...

Nyt kun kassikin on pakattuna, niin tohdin lähteä maalailemaan viimeisen keittiön seinän! Ois viel niin paljon puuhaa ennen vauvan syntymään, koska vähän on sellanen hytinä, et sen jälkeen ei enää koskaan ehdi tehdä mitään.

Jaan niin ton "sen jälkeen ei enää koskaan ehdi tehdä mitään"-tunteen... Täällä oon pyöriny kaikkee järjestelemässä. Hyvään saumaan pakkasit kassin, onnittelut prinsessasta! :heart: :D

Laita tähän viestiä jos sulla on sitten synnytyskertomusta myöhemmin, kiinnostaa miten siellä kysissä toimii hommat :) Itsellänikin neuvola arveli että varaudu nyt 16. päivä tiistaina jäämään sisään käynnistykseen.

Yhteistyössä