kysien pureskelusta

• Viestiketjun aloittaja neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
neuvoton
Miten ihmeessä sen saa loppumaan?! neiti melkein 3v purrut kynsiään jo kauan... enkä muista koska viimeks olis tarvinnut leikata. varpaankynnetkin menee siinä samassa... :ashamed:
olen yrittänyt olla huomioimatta, yrittänyt kieltää aina kun nään, yrittänyt keksiä käsille muuta tekmistä, uhkaillut.... mikään ei tepsi. Auttakee!

sama ongelma... neiti kohta jo 5v. ja varpaan kynnet myös välillä ihan syödyt. Taidan lähteä apteekkiin ostaa sitä pahanmakuista ainetta jota laitaan kynsiin.

Joulun tienoilla oli hetken purematta kun pyysin joululahjaksi kynsien puremisen lopettamista. :)

Harmaa SankarinVaimo
meillä sama homma, tosin ei pure varpaankynsiä, mut sormista ei ole tarvinnut leikata aikoihin. Täytyykin kokeilla tuota Stop-ainetta. Saako sitä siis ihan ruokakaupasta vai mistä?

Ennen oli sellaista ainetta myynnissä kuin kynneli. Sitä käytettiin kaverilleni kun hän pureskeli kynsiään. Tosin, kaveri tottui sen makuun ja alkoi jopa laittaa sitä itse kynsiinsä, joista sitä sitten innokkaasti imi. Olen kylläkin muistavinani, että kyseisen aineen myynti ois lopetettu...

Mutta, voisko kynsien syönti olla muutakin kuin tapa? Oisko kyse jostain puutosoireesta? Saako lapsi tarpeeksi kalkkia tai kalsiumia tai jotain? Ehkäpä siis jopa ihan tavan vitamiini-kuuri voisi auttaa...

Meillä myös 3-v tytölle (jolla armoton prinsessa-vaihe menossa) on tehonnut se, että sanoo, että sormista tulee tosi ruman näköiset, jos puree kynsiä (ja sitten ollaan menty katsomaan tämän alussa mainitsemani kaverin kynsiä (on tytön kummitäti, joten tällainen on voitu helposti järjestää)).

Meillä esikoinen puri 4-5 vuotiaana kynsiään. Meillä auttoi ihan puhdas lahjominen eli tyttö sai haluamansa ison ponilelun, kun kynnet olivat kasvaneet. Eikä ole onneksi sen jälkeen purrut. Taisi mennä siis helposti. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2006 klo 22:48 vieras kirjoitti:
Ennen oli sellaista ainetta myynnissä kuin kynneli. Sitä käytettiin kaverilleni kun hän pureskeli kynsiään. Tosin, kaveri tottui sen makuun ja alkoi jopa laittaa sitä itse kynsiinsä, joista sitä sitten innokkaasti imi. Olen kylläkin muistavinani, että kyseisen aineen myynti ois lopetettu...

Mutta, voisko kynsien syönti olla muutakin kuin tapa? Oisko kyse jostain puutosoireesta? Saako lapsi tarpeeksi kalkkia tai kalsiumia tai jotain? Ehkäpä siis jopa ihan tavan vitamiini-kuuri voisi auttaa...

Meillä myös 3-v tytölle (jolla armoton prinsessa-vaihe menossa) on tehonnut se, että sanoo, että sormista tulee tosi ruman näköiset, jos puree kynsiä (ja sitten ollaan menty katsomaan tämän alussa mainitsemani kaverin kynsiä (on tytön kummitäti, joten tällainen on voitu helposti järjestää)).

ei ole lopetettu kynnelin myyntiä,ainakaan Oulussa. :) Sitä kyllä kannatta kokeilla kynsien pureskeluun!!

Kokeilepa jos laitat tytön kynsiin vähän jotain vaaleaa kynsilakkaa ja kehut kovasti miten hienoilta näyttää ja selität että kynsilakkaa voi käyttää vain jos ei pure kynsiä. Näitä neiti juttuja siis...
Itselleni sama tehosi aikoinaan...
Itse aloitin pienenä kynsien pureskelun, koska pikkuveli sai sillä tavalla huomiota ja niinpä minäkin aloitin pureskelun ja jatkoin sitten ihan ala-asteelle saakka...
=)

neuvoton
kiitos vinkeistä!
ajattelin kokeilla tuota lahjomista nyt aluksi... tyttö toivoo oikein kovasti erästä lelua, niin multa ihan puolivahingossa lipsahti että saat sen sitten kun olet antanut kynsien kasvaa niin että ne voi leikata... sit vasta mietin että oliko kuitenki liian pitkäaikainen tavoite...
toi kynsilakka on myös ollut mielessä... ehkä täytyy marssia kemppariin. toivottavasti näistä olis apua.
Hyvää kevättä kaikille! =)

ei auttanut kynneli meillä eikä se, että lakataan muuten. Lahjontakaan ei auttanut. Aika lopetti. Nykyisin syö silloin tällöin 3v. kun on. Luulen,et kun pikkuveikka syntyi, se oli protestia. silloin se alkoi ja nyt kun veikka ei vie mun aikaa niin paljon on ollut helpompaa. Mut jos stressaa jostain, alkaa kynsien syönti heti.

purijanäiti
Jaaha, ei olla ainoita, meillä 4v tyttö syö niin paljon kynsiään, että oon jo huolissaan, katoavatko ne kokonaan sormista! Varpaisiin ei onneksi sentään koske.. Mutta ei auta kynnelit, eikä kauniit kynsilakat vaan se syö nekin. Laastarillakin olen kokeillut teippailua epätoivoisena, mutta ne irtoaa nopeasti, kun se alkajaisiksi maisetelee vahingossa tottumuksesta niitä teippejäkin! Tämä tyttö lisäksi on muuten aina hyvin ymmärtäväinen ja on yrittänyt itsekin lopettaa kun uhkailen rumilla kynsillä, mutta ei se pysty!! Taidan yrittää tuota lahjontaa seuraavaksi, mutten usko, että se toimii, kun ei se vain pysty! Se on nyt n.2 vuotta syönyt ja en ihan muista, mutta saattaa olla, että se alkoi pikkuveikan synnyttyä. Kun joku mainitsi vitamiinipuutokset mahdolliseksi syyksi, niin siihen en usko, vaan pikemminkin uskon sen olevan joku psyykkinen juttu, niinkuin pakkoliikkeet ym. yleensä ovat.

Meillä neiti (täyttää pian 3 v) puri kyntensä sormista ja varpaista n. 2,5-vuotiaaksi saakka. AINA, kun näin sormet/varpaat suussa, huomautin, että "ei saa purra kynsiä, se on ruma tapa". Puri siitä huolimatta.

Sitten kerran sattui, että oli unohtanut purra yhdestä sormesta kynnen - kehuin, että onpas hieno kynsi. Menimme leikkaamaan sen ja palkitsin neidin yhdellä karkilla. Tämän jälkeen pureminen vain jäi ja palkitsemisesta ei tullut tapa vaan suullisella kehumisella on selvitty toistaiseksi. Ei ole kynsiä enää purrut. Toivottavasti ei myöskään jatkossa.

Yhteistyössä