Kyselyn sykähdyttävä tulos: isiä painaa häpeä ja viha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xsxjfsxkj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hoh hoijaa.. aina sitä jaksetaan tehdä näitä "kohu" ja "shokki" juttuja, tässähän ei ole mitään sellaista jota ei löytyisi lukion psykologian kirjoista vuodelta nakki ja matti.

Pyörä pitää keksiä säännöllisesti uudelleen ja sille uusi nimi.
Ilmiönä tuo, että miehelle ei ole tilaa perheessä ei tosiaan ole uusi. Esim. mun lapsuudenkodissa isä sai maata sohvalla ja lukea ääneen, kaikki muu oli äidin varpaille astumista ja reviirille menoa.
Sitten kun mies siitä tilanteesta lähtee neljän seinän sisältä ulos hakemaan happea ja hioukan liikkumaan, kun on pitkästyny makoiluun, se onkin jo huono isä ja epäkelpo aviomies....

Vanha aihe toki, mutta musta esiin nostettava.

Täälläkin on päivät päästää niitä äiti-mafialaisia jotka surutta ovat talsineet miehensä nurkaan - äidin oikeudella (mitä se ikinä onkaan). Niin tasa-arvoisia kun Suomessa pitäisikin olla niin kyllä ne miehet saa monasti tutaa näissa perheasioissa

Tämä on tosiaan vanha juttu, mutta ehkä yhä enenevässä määrin nouseva trendi. Ihmisten elämä on yhä enemmän erilaisia minä-projekteja. Jos pariskunnat eivät pysty löytämään aidosti yhdessä tekemisen suuntaa - ei esimerkiksi niin että mennään kyllä näennäisesti samaan suuntaan mutta kumpikin ihan omassa lokerossaan matkaten - vieraantumista tapahtuu.

Ei liene ihme että tää aihe painui samantien "unholaan" =)

Aiheesta ei synny keskustelua jos siitä puuttuu:
- Mamut/persut
- Henkimaailma/uskonnot
- Jokin jännittävät tapahtuma josta AP paljastaa epäloogisessa järjestyksessä lisää ja lopulta keskustelussa on ainakin neljä APta
- Seksi
- Kirpputori/huuto.net
- Asunnot, varsinkin jos jotain asuntotyyppiä pilkataan
- Amis vs lukio/AMK vs yliopisto/duunari vs akateeminen
- Lasten kasvatus, varsinkin rangaistukset

Jotenkin vaan tavallaan toivoisi aiheelle "palstatilaa", koska veikkaan että tämä osuu ja uppoo moneen, moneen perheeseen. Surettaa vaan tuo tilanne kun yksi perheen jäsenistä sivuutetaan täysin "toissijaiseksi".

Itseasiassa aihee saa kyllä paljonkin palstatilaa käytännön tasolla, mutta ihmiset ei osaa liittää tuota teoriaa omaan elämäänsä.Mäkin luin paljon esim. Tommy helsteeniä ja martti paloheimoa ja mietin että ompa jännää asiaa, kyllä joillakin on kummallinen elämä, mutta mä en tajunu, että se kaiki kertoi MUN elämästä, koska tavallaan oman (perheen) tilan kieltäminen on niin oleellinen osa kaikkea tuota.

Yhteistyössä