kysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
olen erittäin kiitollinen kaikille vastauksista. tämä kysely sai alkunsa erimielisyydestä erään henkilön kanssa seuraavasta asiasta:

mitä asioista kerrotaan ystävälle ja missä mittakaavassa...

tässä muutamia juttuja.

minä väitän näin vol. 1)
ystävät on MYÖS sitä varten, et niille voi puhua parisuhteen vaikeuksista, jolloin saa kuuntelevan korvan yms yms.

hän väittää näin:
ammattiapu on sitä varten. tää on ehkä joku akkojen juttu sit? ei kukaan mun miespuolinen kaveri pui parisuhdettaan ystävilleen. naispuoliset kaverit kyllä, naurettavuuksiin saakka - esim. kysyy multa et mitähän tää meinaa ku jätkä teki näin, mihin voin vaan todeta että en todellakaan ole selvänäkijä, kysy siltä jäbältä jos asia vaivaa

minä väitän näin vol. 2)
kyllä mä ainakin puhun mun ystävien kanssa monistakin asioista. mun kuvailemalla tavalla (eli huolista esimerkiksi parisuhteessa kerrotaan myös ystäville tai jos esim exän käytös ärsyttää, siitä voi avautua ystävälle) toimii suurin osa ihmisistä. ja ennemmin tosiaan tuollaisessa tilanteessa ystävät kuin ammattiapu.

hän väittää näin:
suurin osa miehistä ei toimi k.o. tavalla, väittäisin. ammattiapulainen osaa sitten tarjota järkevää keskustelua asioista, niin kumppanista kuin "avunhakijasta"(=potilaasta) itsestäänkin. kumppanin haukkuminen ystävälle tai jopa yhdessä ystävän kanssa tuskin rakentaa mitään.

kysyisinkin teiltä rakkaat kanssaplussailijat:
1) mitä asioita kerrotte ystävillenne? millaisista asioista puhutte?
2) puhutteko ystävien kanssa parisuhteeseen liittyvistä asioista? entäs tuleekos joskus vaikkapa "haukuttua" sitä puolisoa esim ikävän riidan jälkeen ystävälle?

mä siis sanoin, et varmaan suurin osa ihmisistä toimii niin, että purkaa pahaa oloaan ystäväville, jos siis puhutaan pahasta olosta joka syystä tai toisesta johtuu parisuhteesta tai sen osapuolista. tämän väittelyn toisen osapuolen mukaan riittää, että jos ystävälle sanoo, että vituttaa tai on paha olla, syytä ei todellakaan tarvitse lähteä kertomaan.

ja hänen mielestään, jos hänen puolisonsa puhuisi ystävälleen heidän parisuhteen tilasta tai jostain muusta heidän parisuhteeseen liittyvästä asiasta, olisi hänellä oikeus tietää se O_o

kommentoikaa, kiitos

kysyisinkin teiltä rakkaat kanssaplussailijat:
1) mitä asioita kerrotte ystävillenne? millaisista asioista puhutte?
2) puhutteko ystävien kanssa parisuhteeseen liittyvistä asioista? entäs tuleekos joskus vaikkapa "haukuttua" sitä puolisoa esim ikävän riidan jälkeen ystävälle?

1) Vältän totuuden puhumisen viimeiseen asti, ja jos jään valehtelusta kiinni yritän peitellä sitäkin jollakin selityksillä. Asiani eivät näet kuulu v'''''''''n kenellekään. Keskustelun aiheet pyörivät pääsääntöisesti siinä, miten hän voisi parantaa ystävyytemme laatua ja olla minulle mieliksi mahdollisimman paljon. Itse suostun ns. kuuntelijaksi ja olkapääksi ihan selkeää rahallista korvausta vastaan.

2) Pyrin tuomaan kaikki huonot asiat ystäväni puolisosta ja parisuhteesta esille. Tällä on yleensä yksi päämäärä: Saada ystäväni tajuamaan / uskomaan että hän on lyönyt elämässään pahemman kerran kirveensä kiveen ja epäonnistunut. Sitten kun hän on herkimmillään ja haavoittuvimmillaan, niin taitavasti johdattelen asiat siihen pisteeseen että vähintä mitä hän voi vastapalveluksena minulle tehdä on oraaliset palvelut = suuseksi.

:xmas:

No mä en todellakaan hauku miestäni muille enkä kerro parisuhteestamme asioita sellaisille ihmisille, jotka ovat molempien kanssa tekemisissä. Ja totta hel*etissä mulla on oikeus tietää jos mun mieheni tekisi niin.

ette tainneet ymmärtää kysymyksiä... (?)

eli kukaan teistä ei koskaan puhu ystävälleen asioita jotka vahingossakaan liittyisivät parisuhteeseen?

edellisesti vastaavalle kysymys: jos sulla ois ollut megariita miehen kanssa, ja kauheen paha olo, ja puhuisit siitä ystävälle, ni sun mielestä miehelläs ois oikeus tietää tästä käydystä keskustelusta... jeah right....